Forumindex › Forums › Modellen › Astra › I want more Powerrrrr
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2013 om 17:04 #17254436
Hee Peepz,
Ik heb een 1.6 8v Aut. Z16SE motortje, (astra:))
Jammer genoeg maar 85 PKtjes, is er een mogelijkheid om deze wat op te krikken, bijv richting de 100? Of iets in de richting en wat zijn de mogelijkheden!?
Liefste niet al te duur, het mag wel iets kosten, maar jullie zullen me wel begrijpen :)Hoor het graag!!!
Mvg,
Joran.
13 januari 2013 om 17:11 #180954918klepper tuning is niks waard.
Had je toch bij testrit kunnen weten hoe het reed?
1.6 16V doet 100pk
1.8 16v doet 115pk
2.0 16v meende 136pk
2.2 16v 147 of 150pkopc turbo ook een 2.0 200pk
13 januari 2013 om 17:18 #18095492Niks tegen mij achtkleppertje he :O.. Super motortje, maar het probleem is, dat ik toen alleen automaat mocht rijden :) Dusja dan wordt het voor een jong brakkie al gauw een 1.6je aangezien een 2.2 voor een scholier niet te betale is haha. Tegenwoordig werk ik dus al wel als monteur :) Maar wou hem eigenlijk nog wel 2 jaartjes blijven rijden, aangezien ik t wel lekker vind zo :).
Er zal vast wel iets zijn waardoor er iets meer power uit te krijgen is ?
13 januari 2013 om 17:36 #18095493jupz, andere motor erin..
Willem
13 januari 2013 om 17:45 #18095494Haha zat ik ook al aan te denken, maar zoveel geldjes heb ik op dit moment niet haha!
Echt helemaal NIKS?
13 januari 2013 om 17:53 #18095495Niets dat echt iets oplevert zonder er al teveel geld in te gaan steken…
13 januari 2013 om 17:53 #18095496Jawel hoor, bij ons in de club hebben we verschillende mensen met een 1.6 8 klepper die hem hebben laten tunen, er kan echt wel wat verbeterd worden kwa trekkracht en pk’s
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;13 januari 2013 om 17:55 #18095497Tell meeeee :)
13 januari 2013 om 17:56 #18095498miss een spagetti uitlaad spruitstuk er op weet niet wat hem dat doet zal vast helpen
13 januari 2013 om 18:03 #18095499Zal niet gaan ivm mijn kat.. Zit op t spruitstuk. :( :(
13 januari 2013 om 18:20 #18095500Nee is niet te doen. Had zelf een astra G Z16SE welke een ander uitlaatsysteem had, andere luchtfilter en chiptuning, maar echt een beest ging het niet worden.
13 januari 2013 om 18:47 #18095501wordt geen beest. toch vind ik het geen langzaam blok. was er altijd wel blij mee.
allleen totaal niet zuinig als je mee wilt met de rest.snap ook niet waarom je zegt dat een 2.2 niet te betalen is. aanschaf is vaak goedkoper, zijn degelijke blokjes. en ze verbruiken het zelfde.
chippen is onzin. een goed luchtfilter systeem, en groep a uitlaat systeem doet wel iets. deze setup had ik, en merkte duidelijk dat hij veel lekkerder door de toeren ging.
met deze aanpassingen kan je een 16v het toch enigsinds lastiger maken hoor.
kon toen der tijd niet mee op rijden met een 107 uit 2010. na aanpassingen ging ik harder:D
zelfs mijn huidige x12xe 1.2 16v is nog sneller dan een z16se.13 januari 2013 om 18:59 #18095502Hmmm. Dan nog maar 2 jaartjes zo.. Mag nog geen andere wagen van me ouders :) daarna 2.2 of een 2.0 turbo.. Welke is betrouwbaarder??
13 januari 2013 om 19:18 #18095503@darknight2003 wrote:
Hmmm. Dan nog maar 2 jaartjes zo.. Mag nog geen andere wagen van me ouders :) daarna 2.2 of een 2.0 turbo.. Welke is betrouwbaarder??
kerel je bent volwassen, neem aan dat je dat zelf beslist of je wel of geen andere auto koopt :wtf
13 januari 2013 om 19:42 #18095504Ik woon nog thuis en naja ben ook aan t sparen voor een mooie coupe of opc. Dus moet zowiezo nog sparen haha.
13 januari 2013 om 19:46 #18095505Gewoon even lekker sparen en dan een nieuwer tootje kopen en genieten van je astra. ;)
Je kan er wel een open systeem in gaan gooien met een chip-mod maar 100pk zal het niet zo snel worden. Beter steek je dat geld in een auto die dit al standaard heeft ;)
Z1.6SE zijn prima blokjes overigens.
13 januari 2013 om 20:54 #18095506Haha ja dat dacht ik dus ook, zonde om er dan al te veel geld in te steken, informeren is altijd de moeite waard :) Dan houdt het op, blijf ik lekker zo rondtuffen, naja echt zuinig zal hij nooit worden, zo’n 4traps automaat :(
zon 500km op een tank :( En dan moet ik rustig rijden, en dat rechtervoetje wil nog al eens uitschieten :jerry
13 januari 2013 om 22:34 #18095507@darknight2003 wrote:
Hmmm. Dan nog maar 2 jaartjes zo.. Mag nog geen andere wagen van me ouders :) daarna 2.2 of een 2.0 turbo.. Welke is betrouwbaarder??
ik zou voor een 2.0 turbo (opc) gaan / gewoon omdat ik een kennis heb die heb heeft getuned en weet wat zown ding kan met wat aanpassingen
je zegt dat een 2.2 niet zuinig is mijn oom heeft pas geleden een mercedes clk 500 (5l v8) gekocht en hat een 1.8 compresor station (ook mercedes)
en hij zegt dat de clk zuiniger is als de 1800 (maar alleen als hij rustig reid)ik heb rij zelf met een coupe 1.8 16v rond en als ik gewoon normaal rij dan haalt hij ongeveer 550km net een volle tank maar het ligt allemaal aan je rechter voet ;)
13 januari 2013 om 22:45 #18095508Het ligt uiteraard aan je rechtervoet.
Maar het ligt ook aan de pk’s per kilo, met een lichte motor moet je meer gas geven om op snelheid te komen dan met een zwaardere motor. Die geeft meer koppel onderin, en wanneer je koppel het hoogst is, is het brandstofverbruik het gunstigst.13 januari 2013 om 22:47 #18095509garrett t2 turbo
monopointinjectie uitlaatspruitstuk
actieve brandstofdrukregelaar
AEM fuel/ignition controller
blow off valve
intercooler
pijpmateriaal en aansluitmateriaalals je het meeste gebruikt koopt kun je voor rond de 700 euro
al een leuke setup maken
menig 16v wat je dan raar kan laten kijken ;)13 januari 2013 om 22:50 #18095510Zonde van het geld.
13 januari 2013 om 22:53 #18095511ja vind ik ook en zeker als je in de planning hebt een 2.2 of 2l turbo tehalen
13 januari 2013 om 22:57 #18095512als ie toch weggaat misschien wel
maar dat er niet meer uit te halen is natuurlijk lulkoek
beetje 1.6 8v turbo haalt de 160pk14 januari 2013 om 01:52 #180955131 van de boardsponsoren van het Opel-Forum, Unlimited Tuning, chipt regelmatig 1.6 8kleppers. Waaronder de X16SZR en Z16SE.
Mijn X16SZR heb ik daar ook op maat laten chippen. Met vermogenswinsten van 9.7pk en 15.7nm, met een betere acceleratie in elk toerental. Goed te zien op de vermogenskromme maar ook zeer zeker op de weg.
Ik ben uitermate tevreden.
14 januari 2013 om 07:07 #18095514En dat te bedenken dat een x16szr het moet doen met 1 injector :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.