hydraulische koppeling in monza?

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD hydraulische koppeling in monza?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271421
    peter777
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 January 2011

      Vanwege wat bakproblemen zal ik met wat nieuws moeten komen in mijn monza. Nu zijn de 240/265 in goede staat nou niet echt makkelijk te vinden, en ben ik naar alternatieven aan het kijken. Nu kan ik eventueel een r28 bak met hydraulische koppeling voor weinig bemachtigen. De vraag is alleen, kan de pedalenset en hoofdcilinder in een monza worden gebouwd? Dit aangezien de monza alleen met kabel is geleverd en er dus een ander zal moeten worden omgebouwd.

      #18280738
      baboe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 August 2007

        Uit een omega of senator van de sloop halen vergeet niet het potje voor de olie

        #18280739
        GSE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 August 2006

          En het vliegwiel ;)

          #18280740
          peter777
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 January 2011

            B senator en A omega’s liggen hier helaas niet op de sloop :(

            B omega cilinder en vliegwiel ook een optie of gaat dat helemaal niet passen?

            Maargoed, heb nu meerdere opties:

            A. R28 met hydrauliek inbouwen. Kost +-200 euro
            Nodig:
            Pedalenset
            Koppelingsset (265 spul gaat niet passen ivm vertanding)
            2 massa vliegwiel
            Baksteun + as verbouwen en laten balanceren

            B. Getrag 240. Kost pak hem beet 250 euro voor kale bak.
            Nodig:
            Koppelingsset, zelfde verhaal als bij de r28
            Pookopbouw
            aandrijfas, indien gevonden wel plug and play.

            C. De 265 laten reviseren
            Contact gehad met aantal bedrijven, en bij mij in de buurt een adres gevonden.
            Kosten pak hem beet 500 euro inclusief materiaal.

            Nodig:

            Helemaal niks want ik heb dus alles voor de 265

            Voordeel:

            Past er 1 op 1 in, ding is dan in elkaar, schoon + waar nodig nieuw spul.
            Weet dan wat ik heb aangezien het hele kreng uit elkaar moet.

            Het is pijnlijk, maar ik denk dat de 265 oplappen uiteindelijk het voordeligste is….

            Blijft wel ruk omdat ik dit met mijn nieuwsgierige vingertjes zelf heb veroorzaakt :fy1 :fy1 :fy1

            #18280741
            baboe
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 August 2007

              500 is koopje weet je gelijk dat het voorlopig goed zit

              #18280742
              peter777
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 January 2011

                @baboe wrote:

                500 is koopje weet je gelijk dat het voorlopig goed zit

                Is idd niet gek. En dat was zelfs ruim geschat indien het tegen ging vallen. Meest gunstige geval 400. Naja, komende maar verder opbouwen en wat sparen. Auto is voorlopig nog niet klaar voor de transplantatie :afro

                #18280743
                2000
                Moderator
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Of een r25, heeft een normaal druklager met kabel.
                  Maar voor 500 zou ik voor de 265 ngaan, ben je overal vanaf en loopt voorlopig niet meer stuk :thumbup

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.