Hulp wetsanden gezocht

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Hulp wetsanden gezocht

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249321
    B44
      Lid sinds:
      4 April 2012

      Ik ben redelijk thuis in het detail wereldje.
      Echter krijg ik alleen al bij het bekijken van wetsanden last van hart kloppingen.
      Nu heeft de vorige eigenaar van de Gts een heleboel kleine krassen achter gelaten die ik er graag uit zou willen hebben voor ik echt lekker met de machine erop los kan gaan.
      Is er iemand in de omgeving van Amersfoort die mij (uiteraard voor een vergoeding) hiermee uit de brandt kan helpen.
      Het gaat hier alleen om het wetsanden en het polijsten van de behandelde plekken, zodat ik daarna zelf verder kan gaan met de detail.
      Tevens heb ik dan ook meteen een idee hoe dit op een opel lak in zn werk gaat.

      Mocht het wenselijk dat ik zelf het wetsand papaier e.d haal/ meebreng is dit mogelijk, wel is dan een “boodschappenlijstje”wenselijk.

      Alvast bedankt!!

      #18033964
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        Hoi Jeroen,

        Wetsanden is niet zonder risico. Je zult verdomd goede afspraken moeten maken met iemand voordat je die laat wetsanden.

        Enkele belangrijke tips :
        – Gebruik automotive wetsand schuurpapier en geen bouwmarkt schuurpapier !
        – Voer de wetsandstappen haaks op elkaar uit (1000 horizontaal, 2000 verticaal, 3000 horizontaal)
        – Geen rondjes draaien maar alleen rechte banen !
        – Gebruik een schuurblokje en niet je hand (gelijkmatige druk)
        – Laat het schuurpapier minimaal 12 uur voor gebruik weken in water
        – Zorg dat je met een lakdiktemeter constant monitort wat je aan het doen bent.

        Een laklaag van een nieuwe auto is ca. 130 micron wat inhoudt dat dat dus maar 0,13mm vanaf de buitenzijde tot aan het blanke metaal is.
        Op 5mm afstand kan er in de lakdikte zomaar 5 micron verschil zitten.

        Ik ben zelf in het bezit van een lakdiktemeter, een rotary en verschillende D/A machines en heb ook wel enige ervaring in het wetsanden.
        Je bent van harte welkom om samen eens te bekijken wat voor jou de beste aanpak is want veel krasjes zijn er ook met een rotary wel uit te halen.

        Als je meer info wil mag je altijd een privebericht sturen.

        Gr. Arjan

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.