Hulp nodig bij radio

Forumindex Forums Modellen Corsa Hulp nodig bij radio

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18371896
    Corina Bakker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 January 2020

      <p style=”text-align: center;”>Onlangs heb ik een Corsa B uit 98 gekregen. Nu is het zo dat mijn radio zo is aangesloten dat hij continue stroom krijgt. Ik wil hem nu met mijn  contact uit laten gaan. Ik had al gegoogled en iets over een rode en een gele draad gevonden.</p>
      Maar degene die de boel heeft aan gesloten heeft er een pootje van gemaakt. Er zit bijvoorbeeld een gele draad aan het blok van de speakers.

      Nu is het zo dat op de plek waar normaal de rode draad zit. Twee rode draden naar binnen gaan. Een gaat rechtstreek naar binnen en op de andere zit een splitsing waarvan een kant  dus naar de rode draad plek gaat. De andere gaat naar de plek waar normaal de gele draad zou zitten.

      Volgens mij móet ik iets met doe rode draden veranderen, maar ik weet niet wat om te zorgen daar mijn radio met het contact uit gaat.

       

      Wie kan mij helpen?

      #18371931
      pjotter
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 November 2013

        [quote quote=18371896]<p style=”text-align: center;”>Onlangs heb ik een Corsa B uit 98 gekregen. Nu is het zo dat mijn radio zo is aangesloten dat hij continue stroom krijgt. Ik wil hem nu met mijn contact uit laten gaan. Ik had al gegoogled en iets over een rode en een gele draad gevonden.</p> Maar degene die de boel heeft aan gesloten heeft er een pootje van gemaakt. Er zit bijvoorbeeld een gele draad aan het blok van de speakers. Nu is het zo dat op de plek waar normaal de rode draad zit. Twee rode draden naar binnen gaan. Een gaat rechtstreek naar binnen en op de andere zit een splitsing waarvan een kant dus naar de rode draad plek gaat. De andere gaat naar de plek waar normaal de gele draad zou zitten. Volgens mij móet ik iets met doe rode draden veranderen, maar ik weet niet wat om te zorgen daar mijn radio met het contact uit gaat. Wie kan mij helpen?[/quote]

        Hierbij een link om de bedrading te controleren https://autoradioinbouwen.nl/#autoradio bedrading origineel

        kan uw eventueel ook aan een wkpl handboek corsa B helpen met schemas

        #18371983
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Post is een foto van de kabelbrij die er nu zit, mogelijk kunnen we dan aanwijzen wat er veranderd moet worden.

          Meestal kan je trouwens ook in je radio aangeven dat hij na zoveel minuten vanzelf uitgaat als het contact uitstaat.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.