Hulp nodig ?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Hulp nodig ?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367601
    Joostdendekker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 July 2019

      Hallo,

      ik heb een vraag en ik kan nergens een antwoord of mogelijke oplossing vinden.

      We reden gister door Duitsland en bij het inrijden van een file wou ik terug schakelen maar dit wou niet hij wou niet in de versnelling of iets dergelijks. Het leek er op dat ik geen druk had.

      Meteen een parkeerplaats opgezocht en de Pechhulp van Univé gebeld we zijn onder begeleiding naar de Opel dealer gebracht en die hebben gekeken maar konden niks vinden het probleem was opeens weg.

      na veel gebel kwam iemand van Univé met het verhaal dat de koppelingolie te warm wordt ofzo en dat hierdoor hij niet in de versnelling wou.

      Nu zijn we dus met veel pijn en moeite op onze bestemming aangekomen. Maar nu is de vraag wat kan het zijn ?

      Aangezien mijn Duits niet echt super is en we 1000 km van mijn huis zitten :cry:

      iemand nog tips ben lichtelijk radeloos…..

      #18367605
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Geen pedaal druk meer dus?

        Bovenste cilinder goed nakijken op lekkage kan ook binnen bij je pedaal vochtig zijn, of in de motor ruimte.

        Bij je v-bak kijken of er geen druppels onder hangen.

        Remvloeistof is nog op peil?

        Als er niks te vinden is zou ik de vloeistof van het koppeling systeem laten verversen.

        Zonder koppeling kan je ook rijden, mocht het helemaal niet meer gaan.

        #18367606
        Joostdendekker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 July 2019

          Oké bedankt ik zal straks even kijken want het lijkt nu dat er genoeg vloeistof in zit ik zal wel even kijken als we de problemen weer krijgen. Morgen maar even 10 km verder op kijken :scratch:

          is dit iets wat ze ook in Duitsland kunnen ? Had het idd geprobeerd zonder koppeling door gas te geven en hem er in te drukken maar dit leek niet te willen of ik deed iets fout.

          het was ook na verloop van tijd dat de druk weer terug kwam en dan kon ik weer schakelen… als we stil hadden gestaan.

          even off topic bij welke temperatuur zou je fan aan moeten springen ? Aangezien er gister ook wat rook ter hoogte van uitlaat bij de motor.

          in ieder geval bedankt voor uw reactie en ik laat het nog even weten.

          #18367622
          Joostdendekker
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 July 2019

            Hier een update:

            we zijn toch naar een andere garage gereden en deze hebben eerst geprobeerd het systeem te ontluchten maar helaas zonder succes, de eigenaar heeft daarna een  test rit gemaakt en bij hem gebeurde het ook en nu blijkt de koppeling dus stuk :cry: waarschijnlijk heeft de vorige garage er gewoon een 2de handsje onder gedaan.

            Hou jullie op de hoogte

            #18367641
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Koppeling stuk? Plaat versleten?

              Druk die weg valt en een vetsleten koppelings plaat hoeven niet samen te gaan.

              Slipt te koppeling ook met rijden? Ooit iets gemerkt voor de vakantie m.b.t de koppeling?

              #18367643
              Joostdendekker
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 July 2019

                Hallo,

                de koppeling is net vorige maand vervangen alleen ben ik vandaag gebeld door de garage en het blijkt het vliegwiel te zijn :cry: maar hij wordt nu gemaakt gelukkig want de pech hulp wou hem niet afslepen ivm economisch totaal los :wacko:

                maar hou jullie nog even op de hoogte.

                #18367668
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Niet afslepen bij economisch totall loss?

                  Wat een onzin….

                  Bij de ANWB wordt de auto naar huis gebracht als hij niet ter plaatse binnen 2 dagen gerepareerd kan worden.

                  Al diverse keren mee gemaakt.

                  #18367687
                  Joostdendekker
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 July 2019

                    [quote quote=18367668]Niet afslepen bij economisch totall loss? Wat een onzin…. Bij de ANWB wordt de auto naar huis gebracht als hij niet ter plaatse binnen 2 dagen gerepareerd kan worden. Al diverse keren mee gemaakt.[/quote]

                    ja dat is wat Univé zei dagwaarde min reparatiekosten is 0 euro dus afslepen was geen optie zei de beste man aan de telefoon…. auto is nu klaar en vandaag rond gereden en morgen weer richting Nederland en een bak geld lichter….

                    laat jullie morgen weten of we in Nederland zijn aangekomen.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.