Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Hulp gezocht! (Safe code)
- Dit onderwerp bevat 44 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 oktober 2022om 11:59 door Benti.
-
AuteurBerichten
-
3 augustus 2012 om 13:56 #18052681
Wel alle handelingen weer gedaan?
AS Knop inhouden terwijl je radio aanzet?
3 augustus 2012 om 14:00 #18052682Ja, net zo als ik hiervoor deed.
Alles op de juiste manier..Ik heb net gelezen dat het steeds langer duurt bij een foute code voordat je een nieuwe kan invoeren.. Ik wacht nog wel even.
3 augustus 2012 om 14:02 #18052683Succes iig en het zou kunnen zijn dat je code +1 is.
Dit was bij een kennis namelijk wel zo (hij had beide Gewoon op papier, maar zat alleen 1 verschil bij laatste cijfer)
3 augustus 2012 om 14:08 #18052684@ReneGrobbee wrote:
Je zou het direct achter elkaar mogen blijven proberen tot de 10 pogingen op zijn.
Nee, er zit een vertragingstijd en die kan aardig oplopen.
Ik zal even voor je zien hoelang je moet wachten bij 3x verkeerde pogingen.Rik :)
3 augustus 2012 om 14:14 #18052685Heb even gekeken,
Bij de 9e poging is de wachttijd opgelopen tot 640 minuten.
Toets je dan nog een keer de foute code in dan wordt ie definitief geblokkeerd en moet je naar de VOD om hem te laten decoderen.Rik :)
3 augustus 2012 om 15:00 #18052686Lekker dan :P
Ik heb zojuist m’n nieuwe radio binnen gekregen dus ik zet die er wel in (als het past tenminste.. lijkt iets kleiner te zijn)
4 augustus 2012 om 22:03 #18052687Hij doet het weer!
Kon nog steeds geen code invoeren, en nu onder het rijden kwamen er opeens 4 streepjes te staan en toen kon ik dus wel de code invoeren, dit x bleek het de juiste te zijn :)
Maarja, nu komt de nieuwe radio er toch in..Hij moest nog ff aan, want er zat nog een cd in die ik graag wilde houden.. daarom heb ik zo lang gewacht en gelukkig met succes!
Iemand nog belang bij de originele? (CDR500)
4 augustus 2012 om 22:17 #18052688die cdr500 is dat een vdo siemens of een delco ???
4 augustus 2012 om 22:19 #18052689Delco.. sorry :P
5 augustus 2012 om 16:37 #18052690@some1_eddy wrote:
Hij doet het weer!
Kon nog steeds geen code invoeren, en nu onder het rijden kwamen er opeens 4 streepjes te staan en toen kon ik dus wel de code invoeren, dit x bleek het de juiste te zijn :)
Maarja, nu komt de nieuwe radio er toch in..Hij moest nog ff aan, want er zat nog een cd in die ik graag wilde houden.. daarom heb ik zo lang gewacht en gelukkig met succes!
Je hebt pm.
Rik :D
5 augustus 2012 om 16:39 #18052691@KadAstra-EF wrote:
Heb even gekeken,
Bij de 9e poging is de wachttijd opgelopen tot 640 minuten.
Toets je dan nog een keer de foute code in dan wordt ie definitief geblokkeerd en moet je naar de VOD om hem te laten decoderen.Rik :)
Ja daarom moet je hem ook in de diepvriezer leggen.. dan is die helemaal gereset :thumb
5 augustus 2012 om 16:48 #18052692@KadAstra-EF wrote:
@some1_eddy wrote:
Hij doet het weer!
Je hebt pm.
Rik :D
Jij ook :)
5 augustus 2012 om 18:07 #18052693@KadAstra-EF wrote:
@astraTD wrote:
Naar 10x code werkt die inderdaad niet meer..radio 24u in de diepvriezer leggen, heb je weer 10x poging om de juiste code in te toetsen. :thumb
Nooit van gehoord :hmmz
Er zit een geheugen batterij in waarin die pogingen worden bijgehouden, door de radio in een koele omgeving te bewaren neemt de cappaciteit van de batterij af tot op een nivo waarop deze niks meer kan bewaren en waardoor het geheugen weer in de afleverstand terug komt (dus met 10 pogingen).
Tegenwoordig wordt alles op een E-eprom opgeslagen en heeft dit geen zin meer.
31 augustus 2013 om 20:21 #18052694Ik heb op dit moment 6 SAFE staan. Als de auto een tijd aan staat, of in elk geval op contact, verschijnt na enige tijd 6 —-. Afgelopen week heb ik iemand gesproken van de garage waar de auto voor de eerste keer is verkocht en deze man zei me dat ik moet wachten tot er op een gegeven moment 10 —- verschijnt. Dan zou ik de code moeten kunnen invoeren.
Vandaag heb ik de auto bijna vier uur op contact gehad; na een tijdje veranderde 6 SAFE dus in 6 —-, maar na al die paar uur wachten nog altijd geen 10 —-. Wie weet hoe lang de wachttijd is in mijn situatie, dus bij 6 —-?
Blijkbaar langer dan vier uur :(1 september 2013 om 05:41 #18052695@arjan2806 wrote:
Ik heb op dit moment 6 SAFE staan. Als de auto een tijd aan staat, of in elk geval op contact, verschijnt na enige tijd 6 —-. Afgelopen week heb ik iemand gesproken van de garage waar de auto voor de eerste keer is verkocht en deze man zei me dat ik moet wachten tot er op een gegeven moment 10 —- verschijnt. Dan zou ik de code moeten kunnen invoeren.
Vandaag heb ik de auto bijna vier uur op contact gehad; na een tijdje veranderde 6 SAFE dus in 6 —-, maar na al die paar uur wachten nog altijd geen 10 —-. Wie weet hoe lang de wachttijd is in mijn situatie, dus bij 6 —-?
Blijkbaar langer dan vier uur :(Dat zal niet gebeuren op die manier.
Als na die tijd 6 SAFE veranderd in 6 —-, dan kun je de code ingeven en bevestigen met AS.1 september 2013 om 07:19 #18052696Dit heb ik toevallig gisteren gehad, en geen problemen mee gehad. Na invoeren van de code de as knop ingedrukt houden totdat je een piep hoort.
1 september 2013 om 07:19 #18052697@arjan2806 wrote:
Ik heb op dit moment 6 SAFE staan. Als de auto een tijd aan staat, of in elk geval op contact, verschijnt na enige tijd 6 —-. Afgelopen week heb ik iemand gesproken van de garage waar de auto voor de eerste keer is verkocht en deze man zei me dat ik moet wachten tot er op een gegeven moment 10 —- verschijnt. Dan zou ik de code moeten kunnen invoeren.
Blijkbaar langer dan vier uur :(Wat een flauwekul zeg :puke :puke :puke
Sorry, maar deze man is zijn beroep niet waard, wat een onzin !!!
Radio’s verkopen en weer uurloon in rekening brengen, dat wil ie.Maar goed, Ik heb 2 topics/How-To’s gemaakt over de radiocode:
http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=163&t=157659″ onclick=”window.open(this.href);return false;
En als je de radio er helemaal uit wil hebben:
Success !!
Rik ;)
5 februari 2014 om 20:10 #18052698Nou ik had gisteren ook de accu losgehaald niet wetend dat de radio (cdr500) het hierna niet meer zou doen!
God zij dank namens deze topic en de radio code die op car-pass stond doet tie het weer :thumb
Thx voor de beschrijving :D
14 oktober 2022 om 19:47 #18483055Kan iemand me helpen mijn zekering van mijn radio was gesprongen ik heb een nieuwe zekering gestoken maar nu blijft mijn radio op safe staan ik heb de as knop enzo al ingeduwd en aangelegd de radio maar hij doet nieks meer wie kan mij helpen? Mijn auto is een opel astra g uit 2002 en de radio is een cdr500
16 oktober 2022 om 11:59 #18483264<p style=”text-align: left;”>Ik heb alles geprobeerd maar hij blijft op safe staan en Verde raak ik niet ik kan de code niet ingeven kan iemand aub helpen</p>
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.