Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › hulp gevraagd radio Corsa C bj 2005 inbouwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2015 om 11:38 #17270101
Hallo,
Ik heb voor mijn vriendin een alphine radio met ingebouwde carkitt gekocht, alphine 174 bt :) leuk ding want heb hem zelf ook..
Nu heb ik een verloop stekker erbij gekocht en een stekker voor de antenne kabel.
Dus je zou denken plug en play.. helaas niet..Ik heb een paar foto’s gemaakt..
De opel stekker
dan de verloop stekker die ik erbij gekocht heb…als je de foto bekijkt komt de zwarte draad van de verloop op de bruine uit de opel, gele van de verloop op de rode van de opel.
deze 2 draden kan ik ompluggen of iets dergelijks…
en als laatste de uitleg aan de achterkant van de verpakking voor de verloopstekker…
ik snap er weinig meer van :) heb wat gewisseld hier en daar, maar kwam er niet echt uit.. originele radio erop en gelijk lopen dus er is geen zekering in de auto geklapt, de alphine bij mijn eigen auto erin en werkte gewoon (seat Toledo) dus ik doe iets niet goed…
graag jullie hulp
21 januari 2015 om 14:21 #18269466ik heb de rode plug die ik overhad bij de gele gedaan op de verloopstekker.. en ineens heb ik radio.. probleem opgelost denk ik:)
21 januari 2015 om 17:18 #18269467gaat ie nou wel uit op je contact? anders zit je drek met t probleem dat ie miss je accu leegtrekt
21 januari 2015 om 17:36 #18269468Nee hijgaat niet uit op contact.. hoe zou dat moeten dan??
21 januari 2015 om 17:38 #18269469Rode en gele omdraaien als het goed is
21 januari 2015 om 17:48 #18269470idd
21 januari 2015 om 17:59 #18269471Ik heb nu de rode en gele bij elkaar geplugd dus omdraaien gaat niet dan toch??
21 januari 2015 om 18:05 #18269472De rode draad zorgt ervoor dat de radio aangaat wanneer je de contactsleutel omdraait.
De gele draad is voor het geheugen van de radio.Dus rode rode draad moet een geschakelde plus zijn, en de gele draad moet continu stroom hebben.
21 januari 2015 om 18:32 #18269473dus als ik het nu goed begrijp moet ik dus de gele draad uit de adaptor trekken, daar de rode draad in pluggen en dan die gele bij de rode erbij…..(verloop stukje) welke draad van de originele stekker van opel is dan de geschakelde plus? want op het opel blokje heb k daar die rode en bruine draad zitten, en nog 2 andere ??
21 januari 2015 om 18:42 #18269474gewoon geel doen waar nu rood zit en andersom en rood en geel NOOIT bij mekaar doen want dan doe je geschakelde + samenvoegen met een contineu +
21 januari 2015 om 18:57 #18269475wat ik nu heb gedaan….
ik heb de adaptor gepakt, daar de rode draad erin gezet ipv de gele.. dan hou ik dus de gele over.. later bij de iso stekker zit er een verloop aan de rode draad… aan dat verloop heb ik dus de geel uit de iso stekker gekoppeld…. nu onthoudt hij zijn zenders wel maar gaat niet uit als ik het contact uitzet…
21 januari 2015 om 19:24 #18269476ok na wat lezen ben ik inmiddels (als ik het goed heb) zover dat… ik de rode draad in de adaptor moet pluggen zodat die op de rode draad van de auto komt… maar die gele is dus de geschakelde plus die er voor zorgt dat de radio uitgaat als het contact uitgaat… waar (in de bovenste foto) zit dan die geschakelde plus…. want er komen naar plus en min nog 2 andere draden in die stekker… had het idee dat dat voor canbus was….
als ik de originele radio er weer opzet dan gaat die gewoon uit met het contact.. dus er zit wel ergens een geschakelde plus… alleen welke is dat, want daar moet ik dus die gele inpluggen toch :)
21 januari 2015 om 19:33 #18269477Je auto heeft als het goed een constante en geschakelde plus en je radio ook
21 januari 2015 om 19:36 #18269478als je kijkt op de stekker van de foto die uit de auto komt dan zie je een rode draad en een bruine draad.. (het linker blok zeg maar) dan in dat zelfde blok zitten nog 2 draden, is dat dan de geschakelde plus?
21 januari 2015 om 19:48 #18269479Meten is weten
21 januari 2015 om 19:50 #18269480Dit is een can-bus stekker dus heb je alleen een constante plus in de kabelboom, een geschakelde plus zal je ergens anders weg moeten halen.
21 januari 2015 om 19:56 #18269481duidelijk antwoord.. maar dan de volgende vraag, hoe kan het dat de originele radio dan wel uitgaat als de sleutel eruit haalt? want dat is toch ook dezelfde stekker?
21 januari 2015 om 20:23 #18269482Dat wordt via de can-bus geregeld.
21 januari 2015 om 20:55 #18269483ok.. morgen maar eens kijken waar ik wat kan weghalen, las iets over sigarettenaansteker..
bedankt :)21 januari 2015 om 21:02 #18269484Ja meestal de sigaretten aansteker idd.
21 januari 2015 om 21:23 #18269485kun je me een beetje in de richting wijzen (how to) ik dat moet openmaken daar ? :)
21 januari 2015 om 21:27 #18269486Sigarettenaansteker is niet geschakeld, die is continu
21 januari 2015 om 21:49 #18269487ow…. waar kan ik hem dan t beste weghalen?
21 januari 2015 om 22:04 #18269488Ff gegoogeld…..
Ik heb het fout.
er moeten 2 draden aan de aansteker zitten, 1 is continu de andere zou geschakeld moeten zijn.
Welke dat is kan ik je niet zo vertellen aangezien ik geen Corsa C heb, maar daar ben je snel genoeg…..je hebt maar keuze uit 2 draden is het 1 niet dan de andere ;)Succes morgen
21 januari 2015 om 22:17 #18269489lol topper.. dankjewel :) we gaan knutselen..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.