HULP GEVRAAGD Astra F 1.6 valt uit tijdens rijden,

Forumindex Forums Modellen Astra HULP GEVRAAGD Astra F 1.6 valt uit tijdens rijden,

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362210
    Thms
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 April 2011

      Beste Opel liefhebbers,

      Na vele jaren met plezier meegelezen te hebben op het forum hierbij noodgedwongen mijn eerste topic.

      Ik ben in het bezit van een Opel astra f sedan X1.6SZ E2 uit 1994.

      Auto begint nu na een jaar kuren te krijgen, dit uit zich in het ineens wegvallen tijdens het rijden. Ook start hij moeilijk na een tijdje stil te hebben gestaan. Vooral smorgens is dit aan de hand, de startmotor slaat wel rond, motor slaat aan maar valt meteen weer weg. Ook vallen na het afslaan van de motor alle lichten, radio en tellers weg.

      ALs hij gestart is rijd hij als normaal, onafhankelijk van welke snelheid of versnelling kan de motor ineens uitvallen, ook de radio en alle instrumenten vallen dan weg, je kan hem dan meteen weer starten maar slaat niet altijd na de eerste keer aan.

      De temperatuursensors zijn vervangen maar hier lag het helaas niet aan. Ook is hij doorgemeten en geeft geen storing aan, de accu is als goed bestempeld.

      Heeft een van jullie kenners een idee waar het aan zou kunnen liggen? De garage weet niet niet wat het kan zijn en zegt dat ze deel voor deel moeten gaan vervangen om erachter te komen waar het probleem zit, dit loopt aardig in de papieren en zal dan een andere astra moeten uitzoeken maar wil deze nog niet wegdoen.

      Alvast bedankt voor jullie hulp, als ik dingen ben vergeten vraag dit gerust

      #18362224
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Vaak duid dit op een defecte krukassensor.

        #18362227
        Thms
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 April 2011

          [quote quote=18362224]Vaak duid dit op een defecte krukassensor.[/quote]

          Hoi haasje, bedankt voor je reactie , mooie astra g!

          Ik vind over de sensor het volgende terug

          Een slecht werkende nokkenas of krukassensor is vaak als eerste te herkennen aan een spontaan schokkende motor. Op dat moment worden de signalen vanuit een van de sensoren niet goed doorgegeven. In een later stadium zal de motor spontaan uitvallen. Dit uitvallen gebeurd dan bij een warme motor. Als men dan gelijk weer probeert te starten zal de motor niet aanslaan. Als de motor enigszins is afgekoeld zal deze weer wel starten.

          Mijn motor schokt niet, ook start hij moeilijk tot niet als hij koud is, als de motor goed warm is valt hij doorgaans weinig tot niet uit met een uitzondering van een enkele keer.

          Ik zag gisteren dat de warmte aanzuigslang (als dat zo heet) gescheurd is.

           

          Kan dat er iets mee te maken hebben?

           

          BEDANKT

          #18362311
          Thms
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 April 2011

            iemand anders nog ideeën?

            gouden tip wordt beloont met een krat bier

             

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.