Hallo allemaal,
Onlangs heb ik de motor moeten vervangen van een Opel Astra F cabrio uit 1999 met motorcode X18XE. Dit is allemaal goed gegaan, incl. de distributie is vervangen.
Het enige waar ik nu nog tegen aanloop is dat de “Secundaire vacuümpomp” na het omdraaien van de contactsleutel een flink zoemend geluid maakt. Dit was voorheen niet het geval, dus ik ga ervan uit dat deze nog steeds werkt.
Mijn vermoeden is dat de vacuümslangen niet correct zijn aangesloten, maar hier komt ik niet uit. De vacuümslangen die ik nu tegen gekomen ben:
-rechts bij rembekrachtiger
-voor bij EGR + vacuümpomp (zilver bovenkantje naast de EGR)
-achter op gasklephuis
-achterkant kleppendeksel (volgens mij brandstofdruk regelaar)
-onder bij de inlaat
Ik heb zitten puzzelen en proberen logisch na te denken maar ik weet niet zeker hoe deze verbonden moeten zijn en kan hier weinig over vinden.
De auto rijdt en wetkt goed op de volgende punten na (welke volgens mij met elkaar te maken hebben):
-MML brandt: lambda sensor spanning te hoog / te laat
-Vacuümpomp maakt hard zoemend geluid bij contactsleutel omdraaien
Kan iemand mij een helpen met deze 20 jaar oude cabrio! :happy02:
P.S. Mocht er iemand iemand in de buurt wonen ben ik niet te beroerd om een roadtrip te ondernemen om de zaken even te vergelijken.