HTC Sensation XL probleem

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia HTC Sensation XL probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267400
    corsa14slow
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 December 2011

      Ik heb een vraagje, Ik ben bezig om voor een kennis een HTC Sensation XL te repareren zodat deze weer kan functioneren als smartphone i.p.v. kast opvuller…
      nu heb ik het probleem dat er een boot-loop aanwezig is (blijft hangen bij opstarten)
      nu heb ik al een factory-reset gedaan en dit leek één keer goed te gaan maar inmiddels een middagje verder ben ik nog steeds niet verder gekomen tot het gewenste resultaat.

      nu is mijn vraag: hoe kan ik de software herinstalleren? Nu ik lees allerlei verhalen dat ik de bootloader moet vervangen voor een andere :???:
      ik wil gewoon de huidige versie (4.0.3 (laatste ondersteunende versie) herinstalleren, dit betreft een originele versie…

      #18247034
      TWA
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 June 2010

        Zoeken dus naar een goede Android multi lang van HTC. Bootloader kan nodig zijn als het toestel oorspronkelijk branded is (KPN/Hi/Vodafone/T-Mobile)

        http://www.xda-developers.com” onclick=”window.open(this.href);return false; ff afspeuren, meest makkelijke via Google…

        #18247035
        corsa14slow
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 December 2011

          het heeft ff wat speurwerk gekost maar ben inmiddels er achtergekomen welke sensation XL ik hier heb liggen, de htc sensation xl x315e
          dit heb ik ingetypt op Google en krijg meteen je juiste roms (tenminste ik ga er van uit dat het de goede zijn :angel )

          nu is me het gelukt om in de telfoon te komen (heel veel factory resets gedaan) en heb het volgende kunnen achterhalen:
          htc sensation xl x315e
          android: 4.0.3
          htc sense versie: 3.6
          software nummer: 2.31.401.2
          kernel versie: 3.0.16-gc297c99
          smalbandversie: 20.70.30.0832U_3831.16.00.16_M
          buildversie: 2.31.401.2 CL369548 release-keys
          RUNNYMEDE PVT SHIP S-ON
          HBOOT: 1.28.0006
          radio: 3831.16.00.16_M

          nu moet ik nog de: CID achterhalen :hmmz

          nu heb ik het een-en-andere gelezen dat in de HBOOT de s-on op s-off moet staan wil je de boadloader en software flashen naar iets anders…

          ook vraag ik me af: in de recovey modus (HBoot op HTC) heb ik op mn S2 ook de optie wipe cache partition en wipe data, deze vind ik niet op deze HTC. en in filmpjes die ik op YouTube voorbij heb zien komen hebben dit wel op zijn/haar HTC???

          Ik geeft toe: samsung is toch een stukkie makkelijker met recovery en flashing…

          #18247036
          corsa14slow
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 December 2011

            oh, ik denk dat de software versie UNbranded is gezien ik nergens iets zie van een provider… helaas kan ik niet goed controleren of er een simlock op zit gezien de telefoon gewoon niet opstart met een Werkende simkaart, met een gedeactiveerd wil ie soms wel gewoon functioneren, maar met mijn werkende t-mobile simkaart geeft ie geen verbinding en herstart en blijft daar dan hangen…

            #18247037
            corsa14slow
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 December 2011

              Ik heb inmiddels de bootloader op Unlocked gekregen nu nog s-on naar s-off (schijnt te moeten :???: ) ik kan inmiddels de telefoon zonder simkaart goed opstarten en bedienen, SuperSU (root) werkt prima aleen toch lukt het me nu niet om de security uit te zetten (s-off)
              ik denk namelijk dat t probleem zicht voordoet bij het simkaart gebruik (radio fout)

              #18247038
              basss27
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 February 2013

                Als je S-OFF wil moet je volgensmij ook naar SuperCID [CID 111111]

                Je S2 heeft een recovery mode erop zitten, de HTC Sensation’s [XL ook] hebben dat standaard niet. Iemand die dat wel heeft, heeft een custom recovery geinstalleerd. Meestal Clockworkmod of TWRP.
                Ik ben wel aardig thuis in de custom roms en unbricken van telefoons, als je wil stuur mij een PB dan wil ik je wel helpen.

                #18247039
                corsa14slow
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 December 2011

                  klopt een S2 heeft dat, vandaag nog bezig geweest met een S2 die tijdens het updaten was uitgevallen (de gene had niet in de gaten dat de batterij bijna leeg was :vertag ) deze kreeg toen ie aan de oplader hing een mooi schermpje met heel veel rode lettertjes xD dit was met paar toetsen opgelost..

                  Ik heb inmiddels op de sensation XL een recovery erop staan, de TWRP, hiermee heb ik al wat meer stabiliteit mee gekregen (minder bootloop)
                  maar ik wil dus geen custom rom er op plaatsen maar gewoon de originele, maar daar kan ik geen duidelijkheid over vinden… behalve dan dat ik de bootloader moest unlocken en s-on naar s-off :hmmz

                  #18247040
                  corsa14slow
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 December 2011

                    UPDATE:
                    tijdje dit projectje aan de kant gelegt maar nu weer opgepakt.
                    Ik heb inmiddels via adb eindelijk s-on naar s-off kunnen veranderen (probleem zit hem in de usb debug modus = stond uit, en ik heb de tel niet op het systeem (android) staan.
                    geprobeerd met een goede RUU de boel te herinstalleren resultaat update fout en hboot staat weer op s-on…
                    nu maar cyanomod 10.1 geinstalleerd en dit resulteert op een goed draaiende android.
                    Ik met een goed gevoel mijn simkaart er in gedrukt, en weer problemen met opstarten (nu geen bootloop, maar blijft bij het cyanomod opstart logo)
                    nu heb ik her en der kunnen achterhalen dat ik perse supercid moet hebben? heb nu HTC__E11
                    wat kan ik nog proberen, andere radio en hboot? Hoe doe ik dat?

                    #18247041
                    corsa14slow
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 December 2011

                      Weer een Update:

                      Na nog 2 andere custom roms te hebben gehad, eindelijk de juiste RUU te pakken die wel werkte zonder problemen.
                      Moest de hboot relocken:

                      echo -ne 'x00x00x00x00' | dd of=/dev/block/mmcblk0p2 bs=1 seek=33796 

                      Via fastboot lukte het maar niet, kreeg de hele tijd dat ie al locked was…

                      Draait nu de Originele HTC android 2.3.5
                      Nu zit ik alleen met het volgende probleem: ik heb nog maar 254kb SD-kaart geheugen :hmmz
                      Dus nu werkt de camera/foto en grote updates NIET meer.
                      Misschien iemand hier een oplossing voor?

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.