Forumindex › Forums › Modellen › Omega › How to…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 oktober 2008 om 17:53 #17310886
Het komt regelmatig voor dat een deur van de Omega B niet meer ontgrendeld vis de CV. In de regel gaat dt dan wel nog handmatig, maar op den duur kan het gebeuren dat de deur helemaal niet meer opent.
Het is zaak het laatste te voorkomen. Dit kan door het tijdig vervangen va een defecte CV motor. Onderstaande beschrijving en foto’s kunnen hierbij helpen.
Dit is de factuur met daarop het onderdeelnummer. Het betreft hierbij de passagiersdeur van een Omega B1 ut 1999.
De volgende omschrijvng is gebasseerd op de passagiersdeur, de andere deuren kunnen dus afwijken.
Je begint met het deomnteren van het deurpaneel.
Demonteer de “handgreep” en het kapje achter de deurontgrendeling:
Demonteer de afdekdopjes van de schroven aan de kant van het schranier:
Demonteer het “deurpinnetje” door het rode vlak voorzichtig met een dunne schroevendraaier naar buiten te halen:
Draai alle schroeven uit het deurpaneel, ook aan de onderkan en aan de zijkant. Til vervolgens het deurpaneel voorzichtig omhoog, het hangt namelijk nog met een randje in wat clipjes.
Dit is wat je hierna ziet:
Verwijder ook de twee zwarte hoekje aan de rechterzijde, waarin wtee schroeven van het deurpaneel zaten. Dit kan eenvodig door het binnen pinnetje eruit te wippen:
Verwijder nu voorzichtig het plastic folie. Wanneer dit los is mag de auto niet op contact worden gezet, dit kan problemen met de zijairbag veroorzaken, indien aanwezig.
Maak de stang die vanaf de handgreep binnen komt los van het slot. De stang is met rood gearceerd:
Trek de stekker onderaan het slot los,dit kan door de twee vergrendelingen aan de zijkant van de stekker in te drukken en deze naar beneden te trekken.
Maak vervolgens het slot los:
Wanner het slot los is kan je het defecte motortje vervangen door twee schroven los te draaien. Zo ziet het geheel er uit:
Let er bij het terugplaatsen op de het geheel ook met de deurgreep aan de buitenkant wordt verbnden. Dit stangetje komt vanaf de deurgreep:
Dit moet niet vrij hangen, zoals op de foto hierboven, maar boven in het slot komen:
Schroef nu alles weer terug, en nu zou het geheel weer moeten werken. Ik heb de klus in ca. 30 minuten geklaard. Het is niet heel erg moeilijk, maar als je twijfelt kun je het beter aan een monteur overlaten. Wanneer het immers niet lukt om alles weer terug te plaatsen, heb je misschien tch een behoorlijk probleem.
Succes, en voor vragen kun je me altijd Pm-en!
5 april 2009 om 19:56 #17310887Vervangen oliekoeler V6 .
Als u merkt dat het koelvloeistof tank leeg raakt en er ligt nergens een plas onder de auto, wordt door de gerage meestal de schuld aan de koppakking gegeven.
Helaas is dit meestal de verkeerde diagnose. Hoogst waarschijnlijk is het de oliekoeler.
Deze zit verstopt midden in de V.Tip: Als u aan deze werkzaamheden begint kunt u het beste meteen de volgende onderdelen mee vervangen:
Olie en filter
Bougies.
Als u last heeft van een naar olie stinkende motor neem dan ook meteen de klepdeksel pakkingen mee.
En de driewegklep (indien airco).
Vergeet niet de o-ringen van de plenum, de aluminium ringen voor de olie koeler en nieuwe bouten voor door de olie leidingen.Dit werk is het beste te doen met koude motor.
Let op: Zorg voor een veilige ondersteuning van uw omega.
en werk veilig zorg ervoor dat er geen storing of kortsluiting
maak de massa los en zorg ervoor dat deze niet meer aan de massa aansluiting van de accu kan komen.Tap de olie af.
Verwijder de olie filter.
Draai de aftap van de radiator los ( links voor onder in een rood dopje)
en laat de koelvloeistof af.
Laat de auto weer zakken voor een beter bereikbaarheid van het blok.
Schroef de slangklemmen rood los en verwijder de slangen / buizenKnijp daarna met een tang de koelslangen los geel.
De vacuümslang van de rembekrachtiger los draaien Blauw
De voorste stekker groen los halen.
De ERG klep paars los draaien.
De gaskabel van het kogeltje los wippen.
Indien cc een veerringetje weg halen en de kabel van de kogel nemen.
Nu kun je de kabels naar achter trekken en de twee torx boutjes losdraaien en de plaat met de kabels aan de kant leggen.Draai de 4 torx bouten los op de boven zijde van de plenum.
Til de inlaat plenum voorzichtig op.(hier zitten 6 o-ringen onder)Trek de plenum naar voren en haal dan de tweede stekker groen los.
Vervolgens neem je de vier slangetjes grijs los op de achterzijde van het blok.Nu kun je de inlaat plenum weg nemen.
Nu zie je de inlaat met de injector brug.
Hier zit naast elke injector een torx bout.
Dit zijn er 6. Als deze los zijn til voorzichtig de inlaat op. En trek deze iets naar voren.
Je kunt nu de stekker rood en de vacuum slangetje los trekken.
Neem nu de brug weg.
Duw papier of iets dergelijke in de inlaatpoorten zodat hier niks in kan vallen.
Je kunt nu het zwart plastik blok los schroeven en weg nemen.
Zorg er wederom voor dat er papier of iets dergelijke in de cilinderkop zit zodat er niks in de kop kan vallen.Nu zie je de olie leidingen en de afdekkap van de olie koeler.
Draai de bouten in de leidingen voorzichtig los.(Geen ramp als ze afbreken je moet toch de koeler vervangen).
Als ze los zijn dan druk je ze naar de rechter zijde weg.Draai nu de torx boutjes los van het deksel en neem dit weg. Je ziet nu de olie koeler.
Neem deze eruit.
Nu is het belangrijk dat je alles heel goed schoonmaakt.
Je kunt nu beginnen met het opbouwen van de motor.
Indien gebruik wordt gemaakt van vloeibare pakking is het verstandig om de volgende dag het blok pas af te vullen met koelvloeistof en niet eerder te starten dan dat het blok gevuld is.
Je kunt lst hebben van een zogenaamd “lucht slot”
Dit wil zeggen dat er geen koelvloeistof naar de kachel unit gaat waardoor deze niet warm wordt.
In dit geval de motor zonder dop op het koelvloeistof reservoir laten draaien. Er zal flink wat lucht uit komen. Tevens de ecc of draaiknoppen op max zetten.
Wil dit niet helpen, dan de auto aan de rechter voorzijde iets opkrikken.Driewegklep had ik net vervangen.
Ik had na 230 km aan eenstuk te hebben gereden nog altijd sludge in mijn olie vuldop.
Wist na zo’n lange rit dat het geen condens meer kom zijn.Heb na wat na te lezen op dit forum en het net de gok genomen dat het de olie koeler is en niet de koppakking.
Aangezien dit in 90% van de gevallen zo is.Daarbij is voorkomen beter dan genezen.
De auteur is niet aansprakelijk voor schade van eender welke soort.
Veel succes.
Gr Jack
15 april 2009 om 19:13 #17310888Vervangen lampjes van de ecc module
Om te beginnen heb je nodig vijf lampjes van 1,2 watt.
Maakt niet uit of ze bij de dealer of de automaterialen zaak worden gehaald.
Zijn allemaal het zelfde.
Voorbeeld alleen zijn ze voor de ecc met zwart voetje.Verder heb je nodig:
Kruis schroevendraaier.
Pennen om je radio te verwijderen.
Torx setje
Dunne handenOm te beginnen haal je de radio eruit.
Ook de radio slede verwijder je.Open dan je asbak en haal de inzet eruit.
Dit gebeurd dmv een palletje aan de rechterkant van de inzet.In het midden van de asbakzit een kruisschroef
Op de volgende foto is de asbak er al uit.Tevens zie je op deze twee foto’s in de linker en rechter bovenhoek twee kruis schroeven.
Haal deze er ook uit.
Als dat is gebeurd.
Steek je je hand in de radio sleuf.
Iets boven de sleuf zit een handel.Deze zul je naar onder moeten trekken ( Gaat lekker makkelijk ;-)) ).
Dan komt het hele paneel los.Draai het paneel naar je toe.
Om makkelijk te werken kun je het beste plaats nemen op de bestuurders stoel.Nu kun je aan de achter zijde twee stekkers zien zitten.
Links zwart en rechts geel. Haal deze twee losOp de gele stekker zit een zwart clipje. Trek dit van de gele stekker weg.
Dan kun je de zes torx schroeven losdraaien en het gehele ecc paneel wegpakken.
Nu kun je voorzichtig de twee witte panelen uit de zwarte houder klikken.
Dan zie je aan de achterzijde 5 lampjes (rood) deze kun je er nu uitdraaien.
Tevens zit er bij ecc een binnentemperatuur sensor. Deze zit samen met ventilator (groen).
Aan gezien altijd stof in een auto komt is het verstandig deze meteen voorzichtig te reinigen.
Inbouwen geschied in omgekeerde volgorde.
De auteur is niet aansprakelijk voor schade van eender welke soort.
Veel Suc6.
Gr Jack
23 april 2009 om 19:27 #17310889Ik zag in het begin van dit topic hoe een koplampunit vervangen werd, echter dit was voor een b1 hoe zit het met de B2?
Er zit daar namelijk een ander kunststof randje onder de unit als bij een B1, en die zit niet met een schroefje vast.mvrgr,
Aart23 april 2009 om 20:02 #17310890origineel gepost door yoyo
Ik zag in het begin van dit topic hoe een koplampunit vervangen werd, echter dit was voor een b1 hoe zit het met de B2?
Er zit daar namelijk een ander kunststof randje onder de unit als bij een B1, en die zit niet met een schroefje vast.mvrgr,
AartAart ,
aan de binnenkant naast de koplamp zit een zgn spreidpen waarmee het kunstofkapje bevestigd zit .
als je deze los haalt kan je het kapje zo verwijderen :Kap koplamp vervangen (vanaf MY 2000)
Uitbouwen, demonteren
Spreidpen verwijderen, kap koplamp naar buiten uitklappen.
Inbouwen, monteren
Kap koplamp van buiten naar binnen klappen, spreidpen aanbrengen en vergrendelen.
gr ron
28 april 2009 om 17:59 #17310891how to uitleg van vacuum pijpjes in de motor ruimte
Het komt vaak voor dat door onvakkundige monteurs of hobbyisten de vacuum slangetjes verkeerd aangesloten worden.
De V6 gebruikt vacuum slangetjes voor de volgende zaken.Multiram
Airinjection
Rem bekrachtiger
Ecc/ driewegklepVerkeerd aansluiten kan leiden tot vermogens verlies.
Eerste setup heeft geen aparte vacuum tank voor de multiram maar een t-stuk op de verwarmings vacuum eaar deze door het brandschot gaat.
Het latere type heeft wel een vacuum tank aan het begin van de multiram trompet.
Een extra toevoeging.
De volgende foto laat zien waar de vacuum pijpjes door het brandschot naar de ecc gaat en terug komt naar de driewegklepDe aansluiting links is de toevoer vacuum naar de ecc aansturing en de rechtse sluit aan op de driewegklep.
Vaker wordt het t-stuk aan de aansluiting op de rem servo weg genomen. Dit is fijn maar zorgt er voor dat bij vol gas de multiram stopt met werken.
Voor mensen met een 4 cilinder is de setup gelijk met uitzondering van de multiram en voor de 2.2 de luchtinjectie).
GR Jack
26 oktober 2009 om 20:02 #1731089218 november 2009 om 12:49 #17310893Klepdeksel pakkingen vervangen opel V6.
Voor deze klus heb je nodig:
Klepdeksel pakkingen 4x (2x set van2)
O-ringen 8x er kleppendeksel dus 16 totaal
6x O-ringen inlaatplenum/
Eventueel nieuwe slangenklemmen
Vloeibare pakkingGereedschap:
Schroevendraaiers
Ratel met doppen en torx doppen.
Combinatie tang
Waterpomptang
Pakkingschaper-Werkzaam heden uitvoeren met koude motor dit omdat de benzine leidingen losgehald moeten worden.
-Begin met het loshalen van de massa kabel van de accu.
-Laat het koelsysteem een beetje leeg zodat er geen vloeistof meer in de tank zit(meer hoeft er niet uit)
-Daarna maak je de lucht aanvoer buizen los van het dualram systeem en de inlaat plenum(rood) en neem deze weg.
-EGR Klep drie torx losdraaien (eentje op een beugel onder de klep)(paars)
Maak ook de flex aansluiting aan de onderkant los en leg de EGR klep aan de kant.
-Maak de twee slangetjes en klemmen (Geel) los Let op hier kan koelvloeistof uitlopen.
-Trek de stekker (groen) aan de voorkant van de inlaat op de stationairklep los
-Draai de vacuümslang van de rem bekrachtiger los(Blauw)(kijk uit dat er geen van de aftakkingen afbreekt).
-Koppel de gaskabel los en als van toepassing ook de kabel van de cc
-Draai nu de vier torxbouten boven op de inlaat plenum los en de twee torx boutjes een de bestuurderkant waar het kabel gootje aan zit, Duw het gootje aan de kant.
-Lucht nu de plnum iets op en trek hem voorzichtig naar voren(let op hier zitten 6 O-ringen onder.
-Nu kun je stekker (Groen) aan de achter zijde losmaken.
– Ook de 4 slangetjes op de achter zijde van de plenum (Let op de volgorde).
-Neem nu de inlaat plenum weg
-Nu zie je inlaat met injectie brug
-Schroef nu de benzine leidingen los (groen)(Let op: er kan benzine uitkomen,vandaar ook koude motor)
-Achter iedere poort zit een torxbout zijn er 6 totaal.
-Achter de brug zit een stekker. Maak deze los.
-Til voorzichtig de brug omhoog en kantel deze iets zodat hij tussen de twee cilinder koppen uitgehaald kan worden.-Nu zie je een zwart opvulblok tussen de cilinders in zitten.
-Stop ieder gat goed dicht zodat er niks in de inlaat poorten kan vallen.-Je ziet nu twee zwarte kappen links en rechts Dit zijn de klepdeksels.
-Draai alle torx boutjes los en licht de deksels voorzichtig op hier zitten nog kleine O-ringen onder. Zorg ervoor dat deze niet in de kop vallen.-Verwijder nu de pakking resten ook de O-ringen rond de bout gaten en maak de deksels goed schoon.
-De vlakheid van de deksels kun je controleren door deze op een spiegel te leggen en met een lamp aan de achter zijde te schijnen.
-Als de deksels krom zijn kunnen ze vervangen worden door de originele deksel, maar de deksels van een vectra V6 passen ook en zijn ook nog van staal.
-Leg nu de nieuwe pakkingen in de gleuven (ik leg een dunne worm aan vloeibare pakking op de pakking vlakken van de cilinderkop)
– Doe een klein beetje vloeibare pakkingen aan de 16 O-ringen en leg ze vervolgens in de uitsparingen rond de bout gaten.
-Monteer vervolgens de deksels en draai de troxboutjes aan in slakhuis patroon.
-Haal de proppen uit de gaten en plaats de inlaat brug terug.
-Steek de stekker van de injectoren in.
-Draai de torx bouten vast.
-Sluit de benzine slangen aan.
-Leg de O-ringen op de inlaat brug.
-Sluit nu de stekker(groen) weer aan op de inlaat plenum net zoals de slangen.
-Plaats de inlaat plenum op de twee nokken.
-Draai de 4 torxbouten vast
-Monteer de vacuum(blauw), stekker(groen),koelslangen(geel),luchtslangen(rood)en de gas en cc kabel
-neem de EGR klep en maak deze schoon met remmenreiniger en laat deze goed drogen.
-Plaats de EGR klep.
-Vul het koelsysteem.
Sluit de accu aan.U heeft uw kleppendeksels nu vervangen,.
De auteur is niet verantwoordelijk voor eender welke schade dan ook.
de klepdeksels van een Vectra B X25XE dan alleen.
De rest is niet van staal. Daarbij is dat alleen voor de X25XE en de X30XE in de Omega van toepassing.
De rest van de V6-en (B2 voornamelijk) is met bobinebrug.Veel sleutel plezier.
Gr Jack18 november 2009 om 13:27 #17310894mooie how to ! :thumbup
Maar Jack, ter aanvulling, de klepdeksels van een Vectra B X25XE dan alleen.
De rest is niet van staal. Daarbij is dat alleen voor de X25XE en de X30XE in de Omega van toepassing.
De rest van de V6-en (B2 voornamelijk) is met bobinebrug.18 november 2009 om 14:43 #17310895staat erin.
Gr jack
18 november 2009 om 15:30 #17310896Oke hartrelijk dank ga het morgen proberen.
Gr Bas
20 november 2009 om 13:49 #17310897Om een foto te plaatsen heb je een programma nodig dat je foto’s op het internet bewaard.
Ik gebruik hiervoor http://www.Photobucket.com.
Op deze site moet je je registreren.
Na de registratie kun je foto’s uploaden zoals ze dat zo mooi noemen.
In het onderstaande scherm zie je in het midden ” upload images & video” staan.
Met net daaronder de knop choose file.Na dat je op de knop choos file geklikt hebt. verschijnt het volgende beeld.
Nu kun je via dit scherm naar de map op je pc gaan waar de desbetreffende foto’s in staan.
Na het uitzoeken van de foto klik je op openen.
Dan wordt de foto geupload.
Als de foto is geupload kun je desgewest titel en namen toevoegen.
Als je een title hebt ingevoerd kun je op save and continue klikken om verder te gaan.
Je komt dan in het begin scherm weer uit.
Als je met je muis over de foto gaat komt onder de foto een viertal vakjes te staan.
Zoals Email & im
Direct link
HTML code
IMG codeVoor op het forum heb je de IMG code nodig
Klik met je muis 1 maal op deze code druk dan vervolgend CTRL+ C tegelijk in.
Ga nu naar het forum toe en typ je tekst.
Ga dan met de cursor naar de plaats vaar je de afbeelding wilt hebben.Druk dan vervolgens CTRL+ V.
Er Zal dan een code verschijnen:
Hier even tussen haakjes.
(img]http://i221.photobucket.com/albums/dd274/omega3-0/codes.jpg[/img])Je heb nu je eerste foto op het forum gezet.
Veel s6 Gr Jack
19 december 2009 om 21:57 #17310898In plaats van een garage betalen aan uw motor foutcodes lezen, kunnen de meeste motor ECU’s worden gelezen voor gratis!
Benzinemotoren
2.0/2.5/3.0 Paperclip test
2.6/3.2 Pedal truc
2.2 lezer Code nodig .. Maar probeer pedaal truc, het * kan * werken als je gelukDieselmotoren
2.5 TD Paperclip-test (sommige alleen, anders code reader)
2.2 DTi Code Reader vereistPaperclip test
Let op: 2.0l zal niet werken als de motor draait.
Open FUSEBOX onder stuurwiel. Vouw een paperclip open en steek deze in als volgt.
Zet de ontsteking, en tellen de flitsen van de EML. Easiest way to describe is to watch this video… Eenvoudigste manier om te beschrijven is om deze video te bekijken …
http://images.omegaowners.com/images/guides/paperclip_test/paperclip.html
Opmerking: Op een V6, indien de motor niet draait, is het normaal om een 31 te krijgen. Op een v6, kunt u testen opnieuw met draaiende motor.
Opmerking: Systemen met 2 cijferige codes (2.5/3.0 en vroeger 2.0), het systeem knippert een 1-2 (12) 3 keer om aan te geven start van de reeks.
Systemen met behulp van 4-cijferige codes (later 2.0l), is er geen begin van de reeks – het begint te knipperen uit foutcodes (indien aanwezig) onmiddellijk.Pedal Trick
Voet op rem, gaspedaal op de vloer.
Zet de ontsteking tot stand II (niet in stand III)
Wanneer dash lichten gaan uit het gele licht auto-symbool met een sleutel via het moet knipperen.
4 sets van flitsen / nummers pauzeren en ga zo maar door.
10 flitsen is nul.
Constant knipperend geen codes.Video is hier
http://images.omegaowners.com/images/guides/paperclip_test/pedaltrick.htmlen we zien
10 3 10 10 = 0300 random missen brand
10 3 10 2 = 0302 mis het vuur op cylinder 2
10 3 10 3 = 0303 missen brand op cylinder 3
nu heb je een idee.De auteur is op geen enkele manier aansprakelijk voor schade in eender welke vorm.
Gr Jack
28 december 2009 om 13:03 #17310899hierbij een link naar foto’s voor het loshalen en vervangen van de kachel radiator.
http://s221.photobucket.com/albums/dd274/omega3-0/auto/
Gr Jack
31 januari 2010 om 13:38 #17310900Goedemiddag Omega Hebbers,
Ik vroeg me af hoe ik het beste de automaatpook bij mij opel omega b1 kon loshalen. Heeft iemand hier misschien een korte uitleg voor mij?
Alvast bedankt.
Thomas
3 februari 2010 om 21:05 #17310901onder de auto zit net achter de automaat bak de handel deze kun je los halen van de stang die naar de bak gaat.
Binnen in de auto moet je midden console los halen.
Als je dan de luchtbuizen naar achteren weg haalt kun je de (volgens mij) vier schroeven zien zitten van de selector handel.
De auteur is niet verantwoordelijk voor eender welke schade.
Gr Jack
7 april 2010 om 09:28 #17310902Beste Omega rijders.
Heeft iemand misschien een how to om een gaskleppenhuis los en schoon te maken?
Alvast bedankt:D
Thomas
13 april 2010 om 15:56 #17310903voor de omega ???
Gr Jack
15 april 2010 om 21:39 #17310904origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
voor de omega ???Gr Jack
Nou, ik zou het wel graag weten voor een Omega 2.2 BJ 2003 :)
Dat ding slaat veel te vaak af, mét automaat nog wel! :swear
5 mei 2010 om 18:16 #17310905ik wil de achter ruiten van mijn auto blenderen en wil dit graag te goed doen. daarom wil ik de ramen er uit halen maar ik weet niet hoe ik de raam gedemonteerd krijg wie kan mij her uitleg over geven
8 mei 2010 om 18:12 #17310906origineel gepost door bartje88
ik wil de achter ruiten van mijn auto blenderen:P:P pak een huis tuin en keuken blender :jerry:jerry
8 mei 2010 om 21:10 #17310907dit is flauw de e zit best wel dicht bij de i
kan iedereen overkomen
27 juni 2010 om 10:17 #17310908Mistlampen later inbouwen
Hallo mensen
ik heb me aangemeld op opelforum omdat ik een opel omega heb, het is een 2.2 DTI uit 01 stationcar.
Nu heb ik een probleem, ik heb mistlampen en de schakelaar gekocht. alles geinstaleerd. Nu mis ik de bedrading voor de mistlampen. Ben hier voor naar de opeldealer gegaan maar deze zeggen dat de bedrading er al ligt. ( Ik kan ze niet vinden). Wie kan mij helpen of aan de bedrading, dus stekker bij de lampen tot aan stekker bij de kabelboom. Of wie kan mij het artikelnummer geven van deze kabel. Verder lees ik, dat het relais in het zekeringenkastje moet onder het stuur. ( Waar?, heb nl geen lege plek voor een relais )
Wie kan mij helpen,
De uitleg hierboven is goed te volgen.king:
Misschien kan deze uitleg ook voor de mistlampen.4 juli 2010 om 18:09 #17310909origineel gepost door Omega 2.2 dti
Mistlampen later inbouwenHallo mensen
ik heb me aangemeld op opelforum omdat ik een opel omega heb, het is een 2.2 DTI uit 01 stationcar.
Nu heb ik een probleem, ik heb mistlampen en de schakelaar gekocht. alles geinstaleerd. Nu mis ik de bedrading voor de mistlampen. Ben hier voor naar de opeldealer gegaan maar deze zeggen dat de bedrading er al ligt. ( Ik kan ze niet vinden). Wie kan mij helpen of aan de bedrading, dus stekker bij de lampen tot aan stekker bij de kabelboom. Of wie kan mij het artikelnummer geven van deze kabel. Verder lees ik, dat het relais in het zekeringenkastje moet onder het stuur. ( Waar?, heb nl geen lege plek voor een relais )
Wie kan mij helpen,
De uitleg hierboven is goed te volgen.king:
Misschien kan deze uitleg ook voor de mistlampen.Enigste wat ik kan vertellen is dat de Bekabeling er al moet liggen. Achterkant van je bumper evt? Daar lagen ze tenminste bij mijn Omega uit ’91.
Verder voor relais enzo weet ik het niet, maar ik denk dat het allemaal voorbereid is.
15 juli 2010 om 18:26 #17310910weet ook iemand hoe je de hoedenplank los krijgt om speakers in te bouwen in de bestaande gaten?
en is er misschien een kortere automatenpook in omloop , hjeb nu mn pioneer klapscherm in gebouwd maar in stand p kan het scherm niet open,.(luxe probleem)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.