How-To: xeon aansluiten (angle eyes)

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Tigra How-To: xeon aansluiten (angle eyes)

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238145
    spooky26
      Lid sinds:
      20 March 2012

      In deze how to ga ik uitleggen hoe je xeon lichten kunt aansluiten aan je tigra (angle eyes). Ik heb het laatst zelf gedaan en heb hier foto’s bij genomen om het makkenlijk te kunnen uitleggen.In de angle eyes koplampen van de tigra zit de aansluiting voor een h1 lamp.

      Het begint met het losmaken van je koplampen, deze zitten met boutjes vast bij de 4 groene circels. Bij mij zat er achterop de komplamp ook nog een bevestigingspunt die bij mij niet vastzat… indien deze wel vastzit dan zit die achter de rooie cirkels en zou je dus de voorbumper ook los moeten maken (alleen boven en bij je wielen zou genoeg moeten zijn).

      Dan is het even puzzelen om je koplamp te draaien zodat je er bij kan. Als je de koplamp gedraait hebt dan moet je aan de achterkant deze ronde bol opendraaien.

      Hier zie je een ijzerdraad met 2 schroefjes die de lamp op zijn plaats houd (onthoud of maak desnoods een duidelijke foto hoe deze zit want deze moet ook aan het einde terug en is best lastig).

      Schroef de 2 schroefjes los en haal voorzichtig het lampje eruit.
      nu moet je het hele kapje los hebben dus moeten we eerst van die stekkertjes af.
      Haal de stekkertjes in de rooie cirkels los, eventueel even een platte schroevendraaier ertussen drukken zodat hij een beetje ruimer buigt.

      Als je ze los hebt zit er nog een ruber in de weg haal deze eruit en kijk of het stekkertje (1 voor 1) er dan doorheen passen. Zelf heb ik namelijk de draden bij de stekkertjes afgeknipt maar het is nogal lastig op de draden weer terug te doen door het rubber, dus als het niet hoeft vooral niet doen!
      In ieder geval heb je de stekkers wel weer nodig om de xeon aan te sluiten.

      Nu hebben we de losse kapjes waarin geboord moet gaan worden voor de xeon aansluiting(bij de foto zitten de rubbers er dus nog in).

      Er zit aan de bedrading van de xeon lamp een rubber voor in het gat dat je gaat boren. Je moet dus de maat aannemen van het middelste gedeelte van het rubber zodat deze er mooi inpast en je geen waterschade krijgt.

      ls het gat groot genoeg is kan het lampje met de 2 kabels er dus doorheen en kan het rubber erin gedaan worden.

      Nu kan je weer de stekkertjes door de dop heen doen hoe ze eerst zaten en kan je deze vast maken aan de 2 losse stekkertjes van de xeon.

      De lamp mag nu ook weer voorzichtig in de houder (vergeet het rubber van het ronde kapje niet) en dan komt het rotklusje om het ijzerdraad weer ervoor terug te schroeven

      Als deze weer vast zit kun je de dop er weer op doen en zorg als er contactpunten nog open zijn dat deze elkaar niet aanraken.

      Mu mag de koplamp weer terug hoe deze hoort en zorg dat je de bedrading voor de losse kastjes onder het frame door pakt.

      Nu moeten nog de losse kastjes vastgemaakt worden. Zelf heb ik hem zo vastgemaakt aan de bestuurderskant (let vooral op dat deze kastjes nog wel eens heet kunnen worden dus dat je ze niet tegen plastic aan maakt).

      Aan de andere kant het ik mijn luchtfilter eruit gehaald en dan op de stang eronder gemonteerd (zit dan nog ruimte tussen). Let op draaiende delen dat daar niet je bedrading langsloopt.

      Schroef de kastjes goed vast en maak ze vast aan de stekkertjes van de xeon.
      En dan is nu het moment op je mooie lichtjes uit te gaan testen! :jerry
      als je een soort piepje onder de moterkap heb van de xeon maak je dan geen zorgen want dit blijken de meeste modellen te hebben en is geen probleem.

      Ik hoop dat dit jullie een beetje geholpen heeft :thumb

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.