[HOW-TO] – VectraC/Signum OP-COM nieuwe sleutel programmeren

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Vectra, Signum [HOW-TO] – VectraC/Signum OP-COM nieuwe sleutel programmeren

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265249
    bouncer
      Lid sinds:
      20 March 2014

      Ik heb mijn Vectra C met maar 1 sleutel gekocht, maar als ik die nou kwijt raak… dan zijn de rapen gaar; DUS… een extra sleutel erbij!

      Nu heb je verschillende manieren om dit te doen:

      1 – Naar je VOD gaan en een sleutel laten bijmaken, kost je al gauw 130 / 150 euro, maar je bent wel verzekerd van een goed werkende sleutel! Zo niet, kan je er altijd nog mee terug gaan.
      2 – Bij de sleutel maker een lelijk non-original sleuteltje laten maken zonder centrale deurvergrendeling… kosten ongeveer: 65 euro.
      3 – Je doet het ZELF! Kosten ongeveer: 80 euro.

      Nu is het zo dat als je voor optie 3 gaat, je sowieso een OP-COM nodig hebt, of iemand die er 1 heeft.

      Je kan het op 2 manieren doen. Je koopt een mooie Originele sleutel zoals ik dat heb gedaan van Ebay (Aanrader!!: klik hier ) of je koopt een niet originele klapsleutel voor 2 tientjes en een transponder voor ongeveer 10 euro, let wel op dat hier dan wel de juiste transponder bij zit!

      Voordat je een originele sleutel koopt inclusief transponder, of een namaak sleutel met een losse transponder, zorg er goed voor dat je exact hetzelfde type transponder koopt! Anders werkt het niet.

      Stap 1:
      Ga in je auto zitten en sluit je laptop met OP-COM aan. Steek je nieuw geslepen sleutel in het contact (als je sleutelmaker het goed heeft gedaan, moet het passen ;) ) Draai je sleutel tot stand 2, de motor krijg je toch niet gestart. ;)

      Stap 2:
      Start je OP-COM en ga naar ‘diagnostics’:

      Stap 3:
      Kies het bouwjaar:

      Stap 4:
      Kies het voertuig:

      Stap 5:
      Dan gaan we naar ‘body’:

      Stap 6:
      Dubbelklik op je ‘immobilizer’:

      Stap 7:
      Klik rechts op het knopje ‘Programming’:

      Stap 8:
      Klik op het knopje ‘Immobiliser programming’:

      Stap 9:
      Nu komen we aan op het leuke gedeelte. Zoals je kan zien zijn alle knoppen grijs behalve ‘Security Code’, dat komt omdat je die functies alleen mag programmeren wanneer je de ‘security code’ van je voertuig hebt. Je ‘Security Code’ staat op het pasje die je mee gekregen hebt bij de aankoop van je Opel. Natuurlijk heeft niet iedereen dit, dus je kan voor een paar tientjes je ‘Security Code’ opvragen bij de VOD, of bij een forum lid die de apparatuur hier voor heeft:

      Stap 10:
      Voer nu je ‘Security Code’ in:

      Stap 11:
      Als je de correcte ‘Security Code’ hebt ingevoerd, worden alle grijze knoppen geactiveerd en zwart. Nu willen we onze nieuwe sleutel die nog in het contact zit gaan programmeren, dus klikken we op ‘Program Transponder-Keys – New‘ (LET OP: Als je transponder al gebruikt is bij een andere auto, gaat dit niet werken!! Je transponder MOET leeg en nieuw zijn om als ‘New‘ geprogrammeerd te worden! Is je sleutel al een keer geprogrammeerd geweest op dezelfde auto, dan kies je voor optie ‘Old‘.):

      Stap 12:
      Nu krijg je de melding dat je je nieuwe sleutel in het contact moet steken, maar die zit er al in! :agent
      Klik dan op ‘ja’:

      Stap 13:
      Als het allemaal is goed gegaan; krijg je de volgende melding:

      Stap 14:
      Nu nog even dubbel checken, klik je schermpje weg door op ‘Back’ te klikken. Ga dan naar ‘Measuring Blocks’:

      Stap 15:
      Klik dan op ‘Diagnostic Data Display’:

      Stap 16:
      Dan moet je als het goed is een extra sleutel zien staan!

      –notitie:–
      Het kan zijn dat je er 3 ziet staan, terwijl je nu maar 2 sleutel hebt. Dat betekend dat er ooit een andere sleutel was die gekoppeld zat. Is dit het geval, verwijder dan eerst alle sleutels uit je ‘immobilizer’ en koppel ze dan weer zoals beschreven in stap 11 maar kies dan optie ‘Old’.
      –einde notitie–

      Stap 17:
      Nu moeten we natuurlijk wel even testen of je nieuwe sleutel het doet of niet. Draai je sleutel uit het slot en zet hem er dan weer terug in:

      Stap 18:
      Starten die handel! :afro

      Nu wil je misschien ook dat je Centrale Deurvergrendeling werkt? Zet je motor uit, haal je nieuwe sleutel uit het contact… druk maar op vergrendelen en ontgrendelen… het werkt al meteen. Je hoeft hier niets meer speciaals voor te doen.

      Gefeliciteerd! Je hebt zojuist je eigen NIEUWE / Originele Opel sleutel geprogrammeerd!
      :wors :wors

      En hoeveel was ik nou kwijt?:

      € 70,- voor een originele Opel klapsleutel met batterij en transponder al ingebouwd (3 knops, maar heb er maar 2 nodig) uit Engeland, inclusief verzend kosten.
      € 5,- voor een nieuwe sleutel baardje bij de sleutelmaker (het origineel uit Engeland heeft zo een stomme groef aan de zijkant :swear dat past dus niet in m’n Vectra C…)
      € 5,- voor het laten slijpen van de baard.

      Dus € 80,-
      Heb ik toch mooi € 70,- mee bespaard! Net al helaas door vrouw lief uitgegeven aan de boodschappen.. Maar we hebben in ieder geval een lekker drankje verdiend :thumb

      #18228634
      Racing Rene
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 April 2014

        Ik heb net hetzelfde probleem gehad, maar 1 sleutel bij mijn opel
        Echter was ik inclusief alles bij mijn opel dealer maar €98,35 kwijt.
        Heb ook geen car pass maar wist dat de opel door opc Oosterhout was geleverd en die hebben alles nog in hun computer staan.

        #18228635
        raapiej
          Lid sinds:
          7 February 2015

          beste bouncer,

          ik wil ook 2 nieuwe sleutels inleren. ik heb een Vectra C GTS uit 2004.

          als ik deze sleutel bestel heb ik dan de goede? http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-OPEL” onclick=”window.open(this.href);return false; … 1035982106
          en welke type OP com moet ik dan nemen om dit te laten werken?

          groetjes Raapiej

          #18228636
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Deze: http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-OPEL-VECTRA-C-SIGNUM-KEY-FOB-FLIP-KEY-DELPHI-G3-HU43-/181562157653?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a45f2aa55″ onclick=”window.open(this.href);return false;

            Is dezelfde als de link van bouncer, in leren kan met elke op-com kloon.

            #18228637
            wisastel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 March 2015

              vraagje…..

              ik heb bij de sloop een gebruikte sleutel van een gts gevonden,kan je deze ook gebruiken om opnieuw te programmeren?
              misschien eerst leeg maken of zo?
              is een orginele drie knops sleutel die ik nu ook heb…

              Gr Wietze

              #18228638
              BLG
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 June 2016

                Alles wat hierboven staat klopt en is keurig omschreven en waardeer ik zeer.
                Bij mij is er echter één ding dat weigert en dat is de afstandsbediening.
                Dit zijn de gegevens bij aankoop van de sleutel.

                New Remote Key Fob 2 Button 433Mhz PCF7946 for Vauxhall Opel Vectra C Signum

                Comes complete with:
                Electronic board inside
                Battery installed
                ID46 PCF7946 Chip
                Key Shell
                2 buttons: Lock, Unlock
                433Mhz

                Programming
                You will need to have this remote programmed and cutted by a local automotive locksmith.
                Compatible with the following models:

                VAUXHALL/OPEL VECTRA C 2002 – 2008
                VAUXHALL/OPEL SIGNUM 2003 – 2008

                De opcom gebruikt en auto start keurig opcom geeft melding Key 4 not synchronised.
                Zijn er opties om deze afstandsbediening te synchroniseren

                #18228639
                -BlendjuH-
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 April 2008

                  Nice …deze how to …
                  Maar zal dit ook voor de vectra b van toepassing zijn ?
                  Maar is even uitproberen :jerry

                  #18362392
                  rinus747
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 May 2010

                    BLG. Heb je de zenders nog aan het werk gekregen? Ik zit met zelfde probleem. Ik kan de transponders wissen, ik kan transponders programmeren, en daarmee zorgen dat deze een nummer 1 tm 5 krijgen, en ik kan daarna weer starten. Ook kan ik met OpCom zien dat de zenders goed zijn, want als ik in “central door lock system” kijk kan ik zien als er activatie is, en of er een OPEN of LOCK command ontvangen wordt. Het deurvergrendelings systeem herkent echter de sleutel niet (terwijl de immobiliser dat wel doet!), en daarom wordt het commando niet uitgevoerd. Synchroniseren lukt mij dus niet, terwijl al de deelstappen goed uit te voeren zijn.

                    Ik heb een originele key, waarvan ik de zender wel nog kan gebruiken en synchroniseren, Maar van een andere key, met originele transponder, maar tweedehands zender, krijg ik geen herkenning, terwijl; ik wel kan zien dat de OPEN en LOCK commando’s uitgezonden worden.

                    Was dat waar jij ook last van had? En hoe heb jij het opgelost?

                    #18374076
                    BLG
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 June 2016

                      Gelukt op de bovenstaande wijze !

                      Deze sleutel aangeschaft:

                      https://www.auto-sleutel.nl/autosleutels/opel/opel-2-knops-klapsleutel-sleutelbaard-recht-elektronica-434mhz-7946-transponder-geschikt-voor-opel-vectra%20bouwjaar

                      Baard erin laten slijpen.

                      Het werkt !!

                       

                      Eindelijk een tweede sleutel waarvan de afstandsbediening het ook gewoon doet :yes: :yes:

                      Dus wie een tweede sleutel wil….

                       

                      Kosten €55 euro voor de sleutel

                      Opcom maar die had ik al.

                      Baard slijpen ca.€10,-

                      BLG

                       

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.