[HOW-TO] – Vectra-C – Knakkende deur verhelpen (deurvanger)

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Vectra, Signum [HOW-TO] – Vectra-C – Knakkende deur verhelpen (deurvanger)

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259556
    CAlberts
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 December 2010

      Een bekend kwaaltje is het knakken van de deur bij openen en sluiten als de deurvanger versleten is:

      [youtube:2hq3vidk]http://www.youtube.com/watch?v=tRjdXcDRtgo[/youtube:2hq3vidk]

      Het vervangen van de deurvanger is erg eenvoudig. Een nieuwe deurvanger kost bij de VOD € 38,24 (€ 31,60 ex BTW)

      1. Eerst moet je de deurkaart verwijderen. Hiervoor moet je 5 torx T20 schroeven losdraaien. 3 zitten er onderaan de deur en 2 zitten achter de deurgreep (de afdekkap kun je met een platte schroevendraaier er af wippen)

      2. Haal nu de kabel van de deurklink los en de kabel van het bedieningspaneel van de ramen etc. Let er wel op dat je raam dicht zit!

      3. Verwijder nu de speaker

      4. Haal nu de bij de deurvanger de 2 schroeven aan de portierzijde los en de schroef die aan de auto zit los

      5. Nu kun je de deurvanger door het gat van de speaker er uit halen. Nieuwe er in en alles weer in omgekeerde volgorde vastzetten. Voor de zekerheid heb ik de busjes nog wel even ingespoten (ik het Fingrease van Interflon gebruikt)

      Hier oud (eerste foto links, tweede rechts) en nieuw bij elkaar. De witte busjes zijn uitgesleten, waardoor ze knakken.

      Nu heb je geen geknak meer! king:

      [youtube:2hq3vidk]http://www.youtube.com/watch?v=y7TICQnzhTY[/youtube:2hq3vidk]

      #18162823
      tuinmeubel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 April 2010

        @CAlberts wrote:

        Een bekend kwaaltje is het knakken van de deur bij openen en sluiten als de deurvanger versleten is:

        [youtube:3v42oewu]http://www.youtube.com/watch?v=tRjdXcDRtgo[/youtube:3v42oewu]

        Het vervangen van de deurvanger is erg eenvoudig. Een nieuwe deurvanger kost bij de VOD € 38,24 (€ 31,60 ex BTW)

        Ik heb de 5 schroeven los gedraaid maar het paneel krijg ik er niet af. Wat is de truc ?

        #18162824
        CAlberts
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 December 2010

          Even aan de onderkant vd zijkanten vast pakken en een paar ferme rukken geven. Hij klikt uit enkele klik-sprieten. Daarna naar het hele paneel naar boven schuiven. Aan de bovenzijde zit hij ook vastgeklikt. Hij hangt als het ware.

          #18162825
          tuinmeubel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 April 2010

            Bedankt. Ik heb het geprobeerd en het is gelukt. Was bang om sprieten af te breken, maar het ging goed. Alleen had ik wat moeite om net onder de bovenste driehoek (aan de andere kant zit de buitenspiegel) de boel weer op de plaats te drukken. Daar zit een wat dikker wit geval. Dat moet dan nog een andere keer.

            #18162826
            CAlberts
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 December 2010

              Klopt, dat is precies wat ik ook had! Bij mij is hij volgens mij zelfs afgebroken…

              #18162827
              tuinmeubel
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 April 2010

                Vanavond weer even proberen. Hoop niet dat ie bij mij ook afbreekt. Wel heerlijk dat die akelige trilling eruit is.

                #18162828
                Arjenlodder
                  Lid sinds:
                  25 October 2014

                  Mooi dat ik deze tegenkwam, wist niet hoe het onderdeel heette en hoe ik het precies moest vervangen. Nu dus wel!
                  Het is gelukt, ik kreeg alleen de deurkaart bovenaan bij het raam niet weg, dus heb heel onhandig met de deurkaart half-vast gewerkt. Maar uiteindelijk zit alles prima, bedankt!

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.