[HOW-TO] – Vectra B : Leds in dashboard plaatsen

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Vectra, Signum [HOW-TO] – Vectra B : Leds in dashboard plaatsen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235716
    speaker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 March 2007

      How to… leds in dashboard

      Eerst steek je je sleutel in het contact en zorgt dat je stuur niet in het stuurslot zit.

      Draai het stuur nu een kwartslag naar rechts. Nu zie je het eerste afdekkapje, wip deze er af en schroef de schroef los.

      Draai het stuur nu de andere kant op , doe daar het zelfde.(nr2)

      Draai gelijk het pookje los waarmee je de stuurhoogte versteld. (nr4)

      Onder de stuurhuiskap zitten 3 schroeven (nr3) Draai deze ook los.

      Haal nu je sleutel uit het kontaktslot en haal nu de stuurhuiskap eraf.

      Hierachter zie je ook 2 schroeven zitten, draai deze ook los.

      De lichtschakelunit kan je gemakkelijk met aan de onderkant een schroevendraaier en aan de bovenkant je hand, naar je toe trekken. Hierachter zit ook een schroef.

      En met 2 dunne platte schroevendraaiers ( of iets van 2 dunne plaatjes ) kun je het luchtrooster zo naar je toe trekken.Hier achter zit ook een schroef.

      Haal de middelste 2 luchtroosters ook op deze manier los en maak daar ook de schroef los. Haal dit stuk dashboard eruit.

      Aan beide kanten van de teller-unit zitten de 2 laatste schroeven.

      Nu kan je de teller-unit aan de rechterkant iets naar voren trekken. Als je er achter voelt of kijkt , voel/zie je een stekker. Wip met een kleine schroevendraaier het gele klemmetje omhoog zodat je de stekker gewoon eruit kan trekken.

      Nu kan je de teller-unit aan de rechterkant van je stuur er uit halen ( doe dit voorzichtig en met beleid )

      Aan de achterkant van de unit zie je 2 grote en 4 kleine fittingen. Draai de aangegeven fittingen eruit. De lampjes uit de grote fitting kun je er zo uittrekken ( zijn de zelfde lampjes als je stadsverlichting)

      en vervangen door ledlampjes ( verkrijgbaar bij Halfords, en dat soort zaken )

      De kleinere fittingen is een ander verhaal. Deze zijn niet los te halen. Deze lampjes zijn kant en klaar te bestellen op bijv. Ebay etc. ( Als je goed kan solderen , zou ik het zelf doen !! )

      De nieuwe lampjes draai je er zo in.

      En de tellerunit kan er weer in.

      Check dan eerst of de lampjes goed werken. Ledlampjes werken nl. met plus en min. Dus mocht er een lampje niet werken moet je hem even een halve slag draaien.

      Suc6

      #17856864
      patrick343343
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 March 2016

        de lampjes achter de teller (de grote) is dat T5 of t10??

        en die kleinere met oranje welke is dit aangezien binnenkort mijn dashboard eruit gaat ivm het schermpje,
        wil ik gelijk alles vervangen voor led maar ik krijg op het internet verschillende leds aangeboden

        hopelijk kan je me dit beantwoorden

        #18334134
        powerfm
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 February 2008

          Mijn verlichting van de kilometerteller en dagteller doet het niet meer.
          Zijn deze de oranje of de groene op de achterkant?

          #18338293
          Stefan662
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 August 2012

            Hallo Patrick,

            Heb je dat al gedaan en was het een lastig karwei ?
            Schermpje geeft bij mij ook een half beeld en wil ik ook schoon maken….

            Groet,
            Stefan

            #18362216
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Ben je er toevallig achter gekomen welke het zijn? Kan het zo 1,2,3 nergens anders vinden.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.