[HOW TO] MERIVA 2004-Cruisecontrole reparatie

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267016
    jraaf
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 January 2008

      Aan de linker en de rechterkant van het stuur zit een lipje die je door middel van een schroevendraaier iets kan oplichten waardoor de bovenkap van het stuurhuis loskomt.

      Aan de bovenkant en onderkant van de richtingaanwijzer-unit is een lipje die je aan de binnenkant kan indrukken waardoor de bevestiging van de unit ‘ontgrendelt’.

      De unit kan je nog niet verwijderen, de onderkap van de stuurkolom zit er nog voor.
      Het schroefje waar de imbus in zit moet je losdraaien en de metalen lip ervoor moet je naar jezelf toetrekken, dan komt de linkerzijde van de onderkap los. Dan heb je genoeg ruimte om de unit er tussenuit te trekken.

      Ontgrendel de elektrische kabel van de unit door de blauwe schuif met kracht naar achteren te trekken, hierdoor ontgrendelt de bevestiging van de kabel.

      De zwarte kabel was door slijtage doorgesleten, ik heb beide helften aan elkaar gesoldeerd, geisoleerd met tape en vervolgens los in het stuurhuis gelaten.

      Groet jraaf

      #18346526
      starter
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 January 2013

        De fotos zijn helaas niet meer zichtbaar. Kan iemand die nog uploaden? Helaas doet mijn cc het ook niet meer en ik denk aan hetzelfde probleem als jraaf. Voordat ik een nieuwe schakelaar aanschaf wil ik eerst zien of er geen kabelbreuk is.
        Ik loop vast bij t verwijderen van de onderste kap.

        #18346543
        starter
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 January 2013

          fotoos niet meer nodig. Vervanging van de schakelaar is gelukt. Idd gebroken zwarte kabel, helaas niet voor mij te repareren.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.