[HOW-TO] – Corsa C – front brake cooling ducts

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Corsa, Combo [HOW-TO] – Corsa C – front brake cooling ducts

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267461
    liviu2004
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 April 2014

      [HOW-TO] – Corsa C – Voorrem koelschachten
      Volgens mij kan dit alleen bij pre-facelift modellen, omdat die de gaten en pinnen hebben in de voorbumper. Zulke schachten waren origineel bedoelt voor modellen met 1.8 motoren (Z18XE). Waarom zouden we ze installeren? Nou, door meer koeling bij de remschijven te brengen, worden de schijven gekoeld, waardoor je beter remt. Het is goedkoper dan naar grotere schijven, klauwen en blokken gaan.
      Wat is er nodig:
      GM 24405384 Rechter schacht
      GM 24405383 Linker schacht
      GM 11096101 6 schroeven
      GM 11091311 2 klemmen, maar volgens mij zitten die ook al op de schachten.
      Wat gebeurt er bij het monteren:
      – Voorbumper moet er af.
      – Linksvoor is makkelijk, alleen de claxon moet even ergens anders gemonteerd worden.
      – Rechtsvoor zat bij mij een plastic kapje die even bijgesneden moest worden, geen probleem. En een klein gaatje achterin om de schroef goed te plaatsen, maar de plaatje spreken voor zich.
      Als er vragen zijn, laat het me weten!

      I think it can be done only for pre-facelift models. Because they have the holes and pin into the front bumper. Such ducts were originally intended for models with 1.8 engines (Z18XE). Why shall we install them? Well, by bringing extra cooling air to the front discs, more energy is disipated and more brake effect you can have. It is a cheaper version of changing to bigger discs, caliper and pads.

      What do we need:
      GM 24405384 front right duct
      GM 24405383 front left duct
      GM 11096101 6 screws
      GM 11091311 2 clamps, but I think those are already mounted on the ducts.

      Fitting those ducts:
      – front bumper must go off
      – front left part is easy, only the horn must be relocated
      – front right I had a plastic cover which needed some trim, not big issue. Also a small hole at the back to fit the screw properly, picture explains better.

      If there are questions, let me know.



















    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.