[HOW-TO] Corsa B Voorbumper Demontage.

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Corsa, Combo [HOW-TO] Corsa B Voorbumper Demontage.

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264889
    Dropsmurf
      Lid sinds:
      23 February 2013

      De normale voorbumper zit met 11 bouten vast waarvan 9 gewone bouten zijn deze zitten met dopsleutel 8 vast.
      Voor de rest zitten er nog 2 vast aan het chassis en de wielkastrand.
      De normale rode plekken zijn dop 8 schroeven.
      De donkerrode plekken weet ik niet. ik kreeg deze niet los.
      De Corsa in het voorbeeld is van april ’96.

      Inmiddels ben ik er achtergekomen dat de onbekende bouten dopje 10 zijn en zijn alleen met dopje 10 los te maken.
      Dit boutje zit IN je wielkast achter een klepje in je modderkuip vlak achter het metalen plaatwerk.(zie foto 2)

      #18225853
      Pinkie
        Lid sinds:
        29 December 2015

        Hallo Dropsmurf,

        Ik ben ook bezig met het vervangen van o.a. mijn voorbumper en heb hem er inmiddels afgekregen.
        Die 2 sleutel 10 schroeven zitten inderdaad op een lastige plaats, daarnaast zitten ze aan de andere kant vastgeschroefd met een aan het eind rechthoekig boutje, zodat deze mooi achter het spatbordplastic verwerkt kon worden. Het probleem was echter dat dit boutje meedraaide als je het schroefje los wou draaien, dus zat er niks anders op dan het spatbordplastic te verwijderen. Dit was alleen allemaal zo poreus dat het meteen afbrak en nu zijn bij mijn beide spatbordplastics de eerste 2 bevestigingen (achter het boutje?) afgebroken.

        Hoe zou jij dit oplossen? Nieuwe spatbordplastics halen of vastboren?

        #18225854
        corsa14slow
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 December 2011

          tja, die krengen breken eigenlijk altijd wel af, volgens mij ben je echt een “lucky bastard” als het los komt zonder af te breken.
          Als het de ongespoten lijsten zijn kun je voor niet al te veel geld nieuwe bestellen, of als het niks mag kosten: Kit (of vloeibaar pakking, dit is elastisch, kun je het naderhand als nog makkelijk los halen zonder alles helemaal naar de mallemoere te trekken)

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.