[HOW-TO] – Corsa B – Hond veilig en ruimtebesparend achterin

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Corsa, Combo [HOW-TO] – Corsa B – Hond veilig en ruimtebesparend achterin

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18337646
    Malina
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 November 2016

      Ik weet niet of iemand hier al op gekomen is, maar ik heb het nog niet gevonden. Misschien dat iemand hier iets mee kan!

      Hieraan is m.i. wel aan voldaan:
      – Geen ruimte inleveren zoals bij bench achterin;
      – Niet telkens dat ding eruit hoeven halen;
      – Geen lelijke zooi zoals zo’n rek boven de achterbank;
      – Veilig bij noodstop;
      – Hond kan zich niet lostrekken (onze vorige terriërkruising kon zich niet lostrekken, getest dus!);
      – Voor twee honden.

      Veilig_vervoeren_hond

      We hebben op de sloop uit een andere Corsa een dubbel klikmechanisme (heet dat zo?) voor gordels gehaald. Er zitten onder het kunststof al gaten die je kunt gebruiken, dat kunststof kun je weghalen met een dremel. Wij hebben een vierkantje gemaakt waar het bevestigingspunt precies in past, zodat het niet kan draaien. Aan de achterzijde van het metaal stouw je er een bout door (als het niet lukt, want er is niet veel ruimte, schakel iemand in met bangladeshhandjes). Aan de voorkant dat bevestigingspunt erover, dan een ring, dan je moer. Klaar is Kees.

      Hond_veilig_vervoeren_2

      Voor de ketting zijn we even naar de bouwmarkt geweest, dat spreekt denk ik voor zich. Die ‘stekker’ die je in dat mechanisme doet komt van een stoffen hondenriem voor in de auto (die hier snel kapot ging), maar dat kan natuurlijk ook gewoon van de sloop

      Zo gefixt, op die bout door dat rotgaatje krijgen na.

      Nu kunnen de trouwe viervoeters overal veilig mee naartoe:

      Hond_veilig_vervoeren_3

      Gr, Marcin

      PS: een raamwisser is perfect om hondenharen uit je auto te vegen.
      PPS: dat paarse is een yogamatje, ideaal hondenbedje (al zoeken we een zwarte). Van niet-waargemaakte voornemens. Heeft je vriendin misschien ook nog wel liggen ;-) Dingen kosten een paar euro bij de Action e.d.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.