[HOW-TO] – Astra H Caravan – 12V-aansluiting in kofferbak

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Astra [HOW-TO] – Astra H Caravan – 12V-aansluiting in kofferbak

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260148
    RISL
    Moderator
      Lid sinds:
      24 January 2011

      Voor de Opel Astra H station staat op de optie lijst de mogelijkheid om een 12-volts stekkerdoos als optie te nemen voor de kofferbakruimte.

      Nu kun je heel makkelijk deze extra optie ook zelf achteraf inbouwen.

      De kabel voor het aansluit punt is al aanwezig (standaard affabriek), alleen de stekkerdoos ontbreekt.
      De kabel ligt aan de rechterkant (van de achterkant auto gezien) ter hoogte van de wielkast.
      Om hier bij te komen haal je de klep weg die je toegang geeft tot de achterlichten.
      Nu kun je met je hand het gat in en boven de wielkast zal de kabel vastzitten met isolatie tape aan de binnenbekleding.
      Het beste is om van achteren naar de achterbank te voelen, ergens boven de wielkast zal deze met isolatie tape vast geplakt zitten. De stekker zul je met je vingers moeten voelen.

      De onderdelen voor de stekkerdoos zijn bij een Opel Dealer te bestellen, de volgende onderdelen heb je nodig.

      Opel Parts:
      17 44 308 – Deksel/klepje
      17 44 078 – Stekkedoos

      Dit kost bij elkaar een kleine 10,- euro.

      Het enige wat je moet doen is het juiste gat (volgens mij was deze 26,5mm, maar altijd even zelf nameten!) maken in de bekleding en de stekker hier doorheen halen, aansluiten en het zaakje in het gemaakt gat drukken.
      Dit allemaal in nog geen 15-minuten werk.

      Hier nog een Duits beschrijving met betere foto’s: KLIK

      #18168804
      demonius abraxis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 May 2012

        Lag die loze draad er niet alleen als je rec had in de astra?

        Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

        #18168805
        J4nnes
          Lid sinds:
          17 September 2014

          De kabel is bij mij ook niet terug te vinden iemand enig idee of de kabel in de astra station 2007 ook affabriek aanwezig is? Misschien op een andere plek?
          Het zou echt top zijn als ik op basis van bovenstaande even een 12v aansluiting in de kofferbak kan fixen :D

          #18168806
          Marcelzafira
            Lid sinds:
            8 September 2014

            Even een klein vraagje. Praten we hier over een geschakelde aansluiting? of staat hier dan continue 12 volt op?

            #18168807
            gwn
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 September 2012

              geldt dit allen voor de station versie of ook voor een hatchback? Ik heb links een klep zitten voor het achterlicht en nog een hele zooi electronica.. rechts enkel een klein klepje voor de achterlichten….

              #18168808
              opel-mark
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 March 2011

                Ook niet alle stationwagons hebben de kabel liggen, die van mij heeft hem er bijvoorbeeld niet liggen.

                #18327527
                iAstra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 March 2013

                  Ok, gezien de update van het forum zijn er een paar posts verdwenen in dit topic.
                  Ik had in ieder geval laten weten dat ik ook de stekker/voorbereiding had liggen.
                  Ter info: deze voorbereiding betreft een constante 12volt.
                  Met andere woorden, als je een koelkastje erop aansluit (waar de meeste het voor zullen gebruiken) en je zet je motor af, dan blijft er stroom op staan en wordt jouw accu dus leeg gezogen. Advies is dan ook om te kijken of je het schakelbaar kunt maken al dan niet bij iedere (lange) stop de koelkast of andere verbruiker uit te trekken.

                  Hier nog wat foto’s hoe het nu bij mij zit, was vijf minuten werk!

                  [IMG]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161122/a6becdafa956d699a4b482f353548212.jpg[/IMG]
                  [IMG]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161122/577382fb5188626a1db5a324fde23217.jpg[/IMG]
                  [IMG]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161122/75bfa274fda69cfafea01c3f5d4df03c.jpg[/IMG]
                  [IMG]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161122/53cf94e20ab460f85282b6a0105c079b.jpg[/IMG]

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.