Forumindex › Forums › Overige › Handleidingen & instructies › How to’s – Modellen › How to’s – Astra › [HOW-TO] – Astra F – Koopwijzer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2013 om 16:00 #17261998
Bij het aanschaffen van een Opel Astra F zijn de volgende punten aandachtspunten.
Plaatwerk:
– Dorpels
– Wielranden
– Tankklep
– Kabeldoorvoeren kofferklep
– Kofferklep algemeen
– Binnenschermen voor (chassis)
– Chassis achter
– Veerschotels achter (vooral bij de stationwagon)
– Frontbalken
– Binnen dakspanten
– Lekbakjes achterTechniek:
– Bij de C16NZ is de thermostaat een vrij zwak punt.
– Bij de C16NZ is de inlaatspruitstukpakking een zwak punt, waardoor de motor hoog in toeren kan blijven hangen.
– Bij de C16NZ gaat de klepdekselpakking en de carterpakking vrij gemakkelijk zweten.
– De verbindingsstangen van de stabilisatorstang breken bij veel Astra F’s.
– De achterschokdempers van de Astra stationwagon breken soms
– Ruitenwissermotor achter is vaak slecht of defect
– Overmatige speling op het ruitenwissermechaniek aan de voorzijde
– Zijraamrubbers onderzijde t.h.v. spiegels
– Knipperlichtglaasjes zitten los of zijn weg aan de voorzijde
– De ruitenwisvloeistofleiding in de doorvoer van de achterklep slijt door
– Hangende portieren
– Lamme portiergreep bestuurderportier
– Scheurende raamstijlen voorportieren (met als gevolg roest) vooral bij auto’s met elektrische ramen
– Raammechaniek verzadigd met vuil en zand met als gevolg gekraste portierruiten.
– Stopper dashboardkastje afgebroken
– Losse of ontbrekende greep stoelverstellingAlgemene info:
– De Astra F2, herkenbaar aan de gewijzigde grill, knipperlichten, spiegels en achterplaat tussen de achterlichten is over het algemeen minder roestgevoelig dan de Astra F1.7 december 2013 om 08:41 #18193843Opmerking :shock:
Knipperlichtglaasjes die eraf vallen, gebeurt alleen bij de witte versie’s. (de F2 model)
De oranje glaasjes blijven zitten zoals het hoort. (de F1 model)Verder een heel goed project van je dat je “koopwijzer” topics maakt op dit forum :thumb :thumb
Rik :D
7 december 2013 om 09:07 #18193844AnoniemLid sinds:
1 January 1970Over de C16NZ, dat geld eigenlijk wel voor de meeste 8 klepper motoren.
Nu heb ik veel Astra’s gehad maar hangende portieren werkelijk nog nooit ?
De late F2 Astra’s roesten juist ook weer meer.18 december 2013 om 19:00 #18193845en wat dacht je van de kachelweestand die bij 9 van de 10 astra f’jes kapot is of deels doorgebrand? mijne was compleet overleden zelfs de 30A zekering vloog eruit..
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
18 december 2013 om 20:02 #18193846@KadAstra-EF wrote:
Opmerking :shock:
Knipperlichtglaasjes die eraf vallen, gebeurt alleen bij de witte versie’s. (de F2 model)
De oranje glaasjes blijven zitten zoals het hoort. (de F1 model)Verder een heel goed project van je dat je “koopwijzer” topics maakt op dit forum :thumb :thumb
Rik :D
Had de mijne ook, maar zelfs bij de dealer kost een compleet knipperlichtarmatuur maar vier euro. Daar zou ik een astraatje niet voor laten staan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.