[HOW-TO] – Astra F – Dashboardlampjes vervangen

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Astra [HOW-TO] – Astra F – Dashboardlampjes vervangen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244739
    Mr.F
      Lid sinds:
      3 November 2008

      Astra F, Lampjes achter de draaiknoppen vervangen:

      Middelste knop voor de aanjager/achterruitverwarming in stand 1 zetten, en dan de knop uittrekken (dus de achterruitverwarming aanzetten). Dan zit er aan de onderkant van deze knop een gaatje waar je en dunne schroevendraaier in kan steken. Even erin steken, beetje drukken en dan gelijktijdig trekken aan de schakelaar. dan haal je zo de knop eraf.
      De schakelaar zelf haal je eruit door aan weerszijde de 2 lipjes naar binnen te drukken, en gelijktijdig aan de schakelaar te trekken. dan trek je hem er zo naar voren toe uit. Dan zie je ook gelijk het lampje zitten.

      Om de andere 2 lampjes (temperatuur en blaasrichting) te vervangen moet je de radio en de slee eruit halen. Dan kun je door het radiogat bij de lampjes komen. Er zijn 2 verschillende modellen, afhankelijk van het bouwjaar:
      1-> elk lampje een losse fitting,
      2-> Alle lampjes in een grote houder.

      Eerste type spreekt voor zich, even met een punttang de fittinkjes eruit trekken en nieuwe steeklampjes erin drukken.

      Voor het tweede type moet je de stekker die achterop de aanjagerschakelaar zit een stuk naar achteren drukken. Deze zit vastgeklikt aan 2 weerhaakjes die je even terug moet drukken. Dan haal je zo die hele houder een stuk naar boven en kun je de lampjes vervangen.

      Afkomstig van het oude How To topic uit het Astra deel, origineel door Oenatje

      Astra F – Luchtcirculatie lampje vervangen

      1. Buig een paperclip zo dat het een klein haakje is.
      2. Zet deze aan de rechterkant van het plastic knopje.
      3. Dan trek je hem los met de paperclip.
      4. Daarna zie je het lampje zitten, en kan je evt met een punttang los maken.
      5. Lampje vervangen.
      6. Kapje terug drukken
      7. Klaar!

      #17966642
      Lennertt
        Lid sinds:
        13 May 2013

        Volgens mij heb ik type 2, waar alle lampjes in een houder zitten. Ik zie in de sleuf onder de radio deze houder:

        Ik heb de twee weerhaakjes van de zwarte unit links en rechts los gehaald, maar hij lijkt ook nog ergens in het midden vast te zitten. Hoe haal ik deze los zonder de boel te beschadigen en de lampjes van de temperatuur en blaasrichting te vervangen?

        EDIT: Het is gelukt, ik moest met ‘iets meer geweld’ de grote zwarte stekker verder naar achter drukken om het paneeltje met de lampjes los te krijgen.

        #18336394
        gwvanduin68
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 January 2017

          heb ik nog een vraagje ik mis het lampje vd airco valt deze te vervangen?

          gr
          gijs

          #18345005
          Mona Verheijden
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 June 2017

            Hoe vervang ik het richtingaanwijzer lampje in de dashboard,kan iemand mij daarbij helpen dat zou super zijn :good: :help:

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.