hoog verbruik opel astra J

Forumindex Forums Modellen Astra hoog verbruik opel astra J

4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #18251858
    pcrm
      Lid sinds:
      9 September 2014

      Beste Wagnas,

      Zoals eerder gemeld rij ik nu vanaf oktober op de orginele 17 inch velgen met winterbanden.
      Het verbruik is met de 17 inch zelfs nog iets meer dan met de 19 inch velgen!!
      Heb alles al geprobeerd, nieuwe rijden en ook lekker door rijden, dus schakelen bij ongeveer 2500-3000 rpm.
      Verschil is minimaal, blijft steken op ongeveer 1:10 op lpg!
      Kom net terug uit Oostenrijk en kon bij geen enkele benzinepomp lpg tanken omdat ze geen adaptor hadden om gas te tanken, en bij iedere pomp lagen wel 10 verschillende adaptors maar deze astra aansluiting hadden ze nog nooit gezien!!!
      Zelfs niet in duitsland!
      Moest dus ongeveer 2000 km op benzine rijden en heb octaan 95 getankt in Duitsland/Oostenrijk.
      Het verhaal van astranaut klopt wel degelijk, het verbruik op benzine daalde aanzienlijk door de brandstof in Duitsland!
      Maar goed onze astra heeft als hoofdbrandstof LPG en woon in Nederland dus…..heb ik er niet veel aan.
      Auto staat inmiddels alweer 1 week bij de dealer voor meerdere problemen waaronder het hoog verbruik en een brandstofmeter die niet betrouwbaar is zoals eerder gemeld, erg vervelend allemaal.
      Heb nog nooit een nieuwe auto gehad die zo vaak terug moest naar de dealer voor problemen.
      Maar goed wat astranaut verteld ga ik proberen ( tunap273 toevoegen ) en kom erop terug.
      Voor de rest wil ik iedereen bedanken voor het meedenken.

      Groet Peter

      #18251859
      remutr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 August 2012

        Als er nu een geen euro 95 in zou gaan maar euro 98 of in duitsland euro 102 word je verbruik dan niet beter.

        Mijn oude Vectra rijd voor geen meter op euro 95 gewoon omdat je die troep alleen maar kan gebruiken om naar je werk te rijden, rij je weinig zoals ik loopt door vocht en andere ongein je motor voor geen meter meer.
        En bij de Omega blijf je trappen om hem op 95 op gang te krijgen.

        In duitsland had de topic starter juist de kans om eens goede benzine te kopen hun prijzen zijn zo laag dat euro 102 minder kost dan euro 95 hier.

        En lekker doorrijden en schakelen bij 2500 a 3000 toeren??? Dat noem ik rijden om zuinig te zijn, met de Omega gechipt lukt ej dat in zijn 1 zo ie zo al niet, intrappen en je zit aan de 4000 toeren.
        Rij hem eens gewoon door om pas bij 4000 a 4500 te schakelen als hij warm is.

        En erger nog die blikjes kosten € 18,00 dat 1 keer per 4 tankbeurten erin??? Koop dan gewoon BP ULTIMATE dat is euro 98 nooit geen blikjes toevoeging nodig.

        Weet niet of de nieuwe astra zo egr klep heb, gelijk laten afblinden dat ding, scheelt in vermogen en verbruik. Werkt het nog niet laten chippen, kan bij een turbo perfect, hoe meer vermogen als je de rijstijl hetzelfde houd word je auto zuiniger. ik haal met chip 1 op 14,5 met een 18 jaar oude 1.6 Vectra

        #18251860
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Laten we even uitgaan van het feit dat het bij TS niet aan de rijstijl ligt. Inmiddels is daar genoeg over gezegd en geprobeerd. Tunap is ook onzin, en zeker gezien de kosten..

          Er zou dus echt een probleem in de auto zitten, wellicht in het motormanagement.. Daar moet de dealer dus wel wat mee..

          #18368674
          OpelJAstra
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 September 2019

            Hoi,

            Is hier ooit wat meer bekend van geworden?

            Ik heb nu ook zo’n auto en ben me rot geschrokken wat ie doet op LPG. Mijn 10 jaar oudere 2.0L A4 was op gas een stuk zuiniger dan deze Astra 1.4T op LPG en dat terwijl die Audi een E had en deze Astra zogenaamd een B duiding heeft. Ik haal de 1:10 lange na niet.

            P.s. banden zijn op spanning en ik schakel niet te laag in de toeren.

          4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.