Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › hoofdremcilinder schema
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 april 2011 om 13:53 #17235041
Heeft iemand voor mij een schema / tekening van een ATE 20 hoofdremcilinder (Kadett C)
Ik moet even weten hoe het achterste gedeelte uit elkaar gaat/kan en hoe om de keerringen erin moeten.
Bedankt!
1 april 2011 om 21:02 #178478252 april 2011 om 09:20 #17847826Kijk, mijn dank is groot!
Alleen die laatste plunjer kan volgens mij écht niet uit elkaar..:hmmz2 april 2011 om 16:58 #17847827kan wel hoor, staat in mn werkplaatshandboek beschreven.
Maar had even niet zoveel zin om het te vertalen toen ik de mijne gereviseerd heb dus lekker bij elkaar gelaten.
Want als het breekt mag je toch nog een nieuwe kopen :)3 april 2011 om 08:46 #17847828Om die plunjer uit elkaar te halen moet je de aanslagbout (nr 15) losschroeven.
Deze is geborgd met een soort lijm en zit goed vast.
Bij de oudere is het een gewone platte schroevendraaier dat je nodig hebt, bij
de latere een speciale TORX schroevendraaier met een gaatje erin.(Nr weet ik niet
meer vanbuiten). Oppassen ! De veer zit onder spanning !!!
Grtz, John3 april 2011 om 15:10 #17847829het gaat volgens mij niet over die hoor, je hebt nog een andere “cilinder/piston” en daar zitten ook 2 rubbers op, maar daar kan je niks aan schroeven.
Die wat jij beschrijft heb ik makkelijk los gekregen…
3 april 2011 om 15:19 #17847830Die heb ik al losgehad ja, is vrij duidelijk.
De achterste, dat is een probleem. Van die kan ik niet ontdekken hoe hij uit elkaar moet. Ik heb m ook laten zitten. Hopen dat t goed gaat;)Thnx
3 april 2011 om 21:42 #17847831Je bedoeld de twee rubbertjes (nr 12) die rug aan rug zitten ??
Die moet je er, met een kleine, niet scherpe, schroevendraaier, eraf wippen !
Hoe dat ? Neem de piston in je ene hand, met de vingers van je andere hand
druk je het rubbertje zijwaarts omhoog, dan is er plaats tussen om het schroevendraaiertje onder het rubbertje te krijgen en het er al draaiend
eraf te wippen.( Het is veel gemakkelijker om het voor te doen dan het uit te leggen)
Je wipt eerst het buitenste eraf, dan wip je de tweede in de eerste groef en dan
er zo uit. Voor te monteren in omgekeerde volgorde.
TIP: probeer eerst de oude een paar keren op en af te wippen om het gevoel beet te krijgen alvorens je de nieuwe erop wipt. De nieuwe zijn wat stijver dan de oude,
doe er wat speeksel aan dan glijden ze er wat makkelijker over.
Voorzichtig aan, ze kunnen breken !Oefening baart kunst, en geduld is een schone deugd !!
4 april 2011 om 14:33 #17847832Mocht mijn remcilinder toch nog niet goed zijn, dan moet hij weer uit elkaar, en dan is het vroeg genoeg om te proberen. Ik heb hem nu alweer in elkaar zitten, de voorste waren met name slecht.
Bedankt voor de uitleg in ieder geval, ik snap wat je bedoelt, en zal het misschien wel nodig hebben de volgende keer!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.