holle klank rechtsvoor astra h station 2005

Forumindex Forums Modellen Astra holle klank rechtsvoor astra h station 2005

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263094
    h67racing
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 August 2008

      hallo
      Sinds enige tijd heeft mijn astra last van een holle klank rechtsvoor als je bv over een zandpad of verhoging in de weg rijd. Heb al diverse topics hierover gelezen maar concrete vraag van mij is; hoe kan ik testen dat stabilisatorstangen versleten zijn, dus ik bedoel de verticale (plastic) stangen die aan de veerpoot zitten. Ik heb hem vandaag proberen te demonteren maar de “kogel” draait mee waardoor ik de moer niet los krijg :swear . Kent iemand van jullie het probleem , waren het die stangetjes of wat anders en wat was de oplossing. Alvast bedankt!

      #18205209
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        er zit een platte kant aan de stabilisatorkant waar een sleutel 16 op kan, rubbertje iets opdrukken kan je er bij. daar kan je m tegenhouden

        Willem

        #18205210
        h67racing
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 August 2008

          Bedankt Wim, alweer een stapje verder. Morgen even kijken. Iemand een idee hoe je kunt zien of voelen of de stabilisatorstang versleten is? Kun je dat bv voelen of er speling op de kogel zit?

          #18205211
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Je kan het voelen even aan de ”stang” bewegen zit er speling op zijn de kogeltjes versleten.

            #18205212
            h67racing
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 August 2008

              probleem opgelost, beide kanten vervangen voor de ijzeren exemplaren en geen nare bijgeluiden meer. Bedankt voor het advies…..

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.