Hoger benzine verbruik na downpipe en racekat

Forumindex Forums Modellen Corsa Hoger benzine verbruik na downpipe en racekat

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362196

    VGoudriaan
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 4
    • Offline
    • Lid sinds:
      4 December 2018

    Goedenavond,

    1. Zal me even voorstellen, ik ben Vincent en bezit een Corsa D OPC Nurburgring uit 2014. Deze heb ik gekocht in 2015 en toen stond er rond de 25000 km op. Ik heb laatst een downpipe met racekat geplaatst, daarna wilde ik de Corsa ook nog laten chippen maar op de dyno gaf de wagen niet zijn exacte pk’s aan. 193 om precies te zijn en dat komt niet overeen met de 211 pk. Daar moet natuurlijk wel nog wat van af ivm het niet kunnen tanken van 100 octaan. Ook gaf de uitdraai vd dynorun een erg hobbelige eind lijn aan. (?)                Daarna toch de chiptuning doorgezet te hebben verbruikte de wagen aanzienlijk meer benzine dan normaal  en reed ik echt niet te gek. Op gegeven moment heb ik mezelf zo ingehouden maar zag mijn benzinemeter toch nog wel hard dalen zeg maar. Ook is na de downpipe en racekat de wagen al meer benzine gaan verbruiken.  Waaraan zou dit allemaal kunnen liggen en is er misschien iemand die zich herkent in mijn verhaal? (Auto is reeds weer terug gezet op originele instellingen)

    #18362204

    Haasje17
    Moderator
    • Topics 46
    • Reacties 7794
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 September 2009

    Dat vermogen verschil is meestal omdat de bank het vermogen aan de wielen meet en niet aan de krukas van de motor.

    Zuiniger worden met meer vermogen zal die niet doen. Ook al roepen chippers dit echt zuiniger worden komt in de praktijk niet voor.

    Door racekat en downpipe veranderen de lamda waarde waarschijnlijk en zal de ecu op allerlei manieren proberen de opgegeven waardes te behalen.

    En dat gaat vaak gepaard met een foutieve hoeveelheid brandstof in spuiten.

    Vectra C
    Astra G
    Kadett E
    Senator A
    Rekord C
    Olympia '55

    #18362217

    VGoudriaan
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 4
    • Offline
    • Lid sinds:
      4 December 2018

    Oké dank je.

    En die foutieve hoeveelheid brandstof dat erin gespoten wordt kan daar iets aan afgesteld worden?

    #18362223

    Haasje17
    Moderator
    • Topics 46
    • Reacties 7794
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 September 2009

    Een goede chipper zou dit moeten kunnen, maar die zijn er niet zo veel.

    Vectra C
    Astra G
    Kadett E
    Senator A
    Rekord C
    Olympia '55

    #18362438

    VGoudriaan
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 4
    • Offline
    • Lid sinds:
      4 December 2018

    Na wat navraag te hebben gedaan en gekeken te hebben waar de lamda nu precies zit kom ik er achter dat de lambda eigenlijk verkeerd zit. Deze hoort aan het begin van de downpipe te zitten maar zit nu na mijn racekat. Dat is denk ik niet helemaal oké waardoor de lambda misschien nu foutieve waarde meet en dus regelt dat de motor te veel brandstof krijgt en alle brandstof niet kan verbranden. Dit kan ook de lijn in de grafiek van de dynorun verklaren dat hij hobbelig verloopt op gegeven moment.

    Wie kan zich hierin vinden?…heeft het dus zin om de lambda te verplaatsten naar het begin vd downpipe?

     

    #18362449

    Haasje17
    Moderator
    • Topics 46
    • Reacties 7794
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 September 2009

    Jou motor heeft als het goed is 2 lambda sensoren, 1 voor de catalysator en 1 erna.

    Let alsjeblieft op met chippen van deze motoren, gaat vaak verkeerd en vervolgens fout en het blok hierdoor kapot.

     

    Heb je een afbeelding van de grafiek?

    Vectra C
    Astra G
    Kadett E
    Senator A
    Rekord C
    Olympia '55

    #18362477

    VGoudriaan
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 4
    • Offline
    • Lid sinds:
      4 December 2018

    DC3B2708-C682-4546-B57D-5CC1E25EB72C

    Ik heb er inderdaad 2, 1 bovenop de downpipe en 1 na het flexibele gedeelte. Zie foto hierboven. Na de ophanging en dikke pot zit geen sonde meer.

    Op het nieuwe stuk zit de 2de sonde op het laatste dikke gedeelte in de schuine kant. Zie foto hier beneden.

    42D89090-E2F9-4FD7-AE33-EBB8F6834832

    Zit het nu wel helemaal goed?

     

    #18362828

    VGoudriaan
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 4
    • Offline
    • Lid sinds:
      4 December 2018

    Hallo Haasje,

     

    bij deze nog de uitdraai van de dynorun.

    DE6989D3-DD16-4BFD-AD45-A308AB5DBC35

    Dit was voor de tuning.

     

    #18368891

    Nessuno
    Participant
    • Topics 10
    • Reacties 297
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 July 2014

    die dynomap ziet er niet heel gezond uit …

    hoort nl een mooie curve te zijn …

    #18368901

    Motormuis
    Participant
    • Topics 12
    • Reacties 153
    • Offline
    • Lid sinds:
      27 March 2005

    er zitten te veel dips in in de curve

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.