Hogedrukpomp Z22YH

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Hogedrukpomp Z22YH

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18427764
    JosKemkes
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 July 2021

      Beste,

      Ik heb me net lid gemaakt op dit forum.

      Dit onderwerp of deze vraag is ongetwijfeld al vele malen hier besproken of aan de order geweest.

      Ik rij sinds vorig jaar een Opel Zafira B uit 2006. Het is een 2.2 Direct.

      Ik heb deze auto gekocht met het wel bekende hogedrukpomp probleem toen voor zo’n 1200 euro gekocht met 310000km op de teller.

      Ik moet zeggen als de auto gewoon doet wat hij moet doen. Dan rijdt het echt als een zonnetje.

      Enige is dat je niet even op het gas kan trappen en je kan niet harder dan 110 km. Scheelt bij nergens haalbaar hier in Nederland.

      Maar het zit er toch aan te komen dat de hogedrukpomp vervangen moet gaan worden.

      Ik krijg nu ook misfire meldingen bij mijn bougies/bobine, maar heb ook gelezen dat dat vaak samenhangt met het hogedrukpomp probleem.

      Kan je deze hogedrukpompen ook zelf reviseren door de rubberen ringen te vervangen.

      Ik tank over het algemeen euro98.

      Anderzijds heb ik een afspraak bij een bedrijf in Friesland die de hogedrukpompen reviseert. De brandstofdrukregelaar etc kan ik daar ook laten vervangen kosten zo’n 500 euro. Ze lezen eerst de hele auto uit om de juiste storing vinden.

      Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

      #18427773
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Vervangen door een plunjerpomp van bosch of F5r, heb je dit prolbeem nooit meer en dan kun je ook gewoon E10 tanken. Ik heb er nu meer dan 50.000 km mee gereden. de F5R pomp.

        Opel/Vauxhall 2.2 Direct Bosch fuel pump refurb – F5R Team – fast and simple shopping

        #18427778
        JosKemkes
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 July 2021