Forumindex › Forums › Techniek › Cih › hoeveel pk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 augustus 2008 om 06:07 #17207520
Hoeveel PK zou er zijn, als er en 2.4 in een Manta B met 45mm Webers en groep A uitlaat ligt?
18 augustus 2008 om 09:52 #17420016AnoniemLid sinds:
1 January 1970is niet echt n standaard andwoord op
maar als dat echt de enigste wijziging aan de motor istjah dan zal t ronde de 130 140 pk moeten kunnen zijn
hangt ook erg af van de kwaliteit van t afstellen van de webers;)18 augustus 2008 om 17:58 #17420017Oke Louwe, ik vroeg me dat zomaar af…
18 augustus 2008 om 21:10 #17420018Meer…
18 augustus 2008 om 21:12 #17420019AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door robbyrood
Meer…vage niet onderboude post
voegt dus eigenelijk nix toe;)bouw zo,n motor en zet hem op n rollenbank
zul je t wel zien;)18 augustus 2008 om 21:15 #17420020origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door robbyrood
Meer…vage niet onderboude post
voegt dus eigenelijk nix toe;)bouw zo,n motor en zet hem op n rollenbank
zul je t wel zien;)helemaal mee eens ;)
19 augustus 2008 om 07:39 #17420021‘t lijkt al snel veel omdat het koppel van een CIH heel mooi loopt, maar zoals louwe zegt is 130-140 voor deze set-up wel realistisch.
Goeie en snelle nokkenas en een poortbewerking doen ook best veel. Zeker als je al uit gaat van deze setup.
19 augustus 2008 om 08:03 #17420022een paar jaar terug een frisse 2.4 met nieuwe 40mm (!) webers en sportuitlaat , die deed toch maar iets van 125 pk ofzo op de bank :vertag
19 augustus 2008 om 10:35 #17420023AnoniemLid sinds:
1 January 1970i rest my case;):thumbup
19 augustus 2008 om 10:42 #17420024Dat is standaard ook, ik heb het over een totaal gereviseerde 2.4, alleen wel origineel. Geen andere nokkenassen e.d.
Maar trekken die blokken een beetje, of zijn ze juist over het hele toerental lekker krachtig?
19 augustus 2008 om 18:37 #17420025ik wil binnenkort mijn 2.4 met 45er webers en andere nokkenas ,afgedraaid vliegwiel en groep A op een testbank laten afstellen,als ik de uitslag heb hoor je het wel.
ik heb op dit forum wel eens posts gezien van mensen die beweerden dat je er 160 / 170 PK uit kan halen:hmmz met bewerkte poorten dat wel,maar anderen zeggen weer dat dat niet veel uithaalt,als ik 150 Pk haal ben ik al blij:wub
19 augustus 2008 om 19:26 #17420026Ben benieuwd he succes:thumbup
20 augustus 2008 om 20:06 #17420027ja dat kan ook wel maar dan wordt het wel iets duurder, ik heb zelf oa een atmo 2.4 gebouwd die 226 pk leverde op een betrouwbare rollenbank :P
21 augustus 2008 om 06:08 #17420028Hmm, maar ik wil toch gewoon helemaal ori op 45ers en Gr A na
21 augustus 2008 om 08:15 #17420029Gewoon bouwen en daarna meten weet je het precies…………..
(altijd weer interessant, die goede/slechte vermogensbank kwesties :jerry :jerry :jerry
21 augustus 2008 om 17:39 #17420030bouwen voor 11 oktober das de simpelste manier:P
21 augustus 2008 om 19:37 #17420031Dat ga ik niet halen, ik weet wat je bedoelt, maar dat haal ik in geen geval, de Manta ligt nog uit elkaar en het blok in de fabriek…
21 september 2008 om 18:43 #17420032origineel gepost door Jaccoooo
ik wil binnenkort mijn 2.4 met 45er webers en andere nokkenas ,afgedraaid vliegwiel en groep A op een testbank laten afstellen,als ik de uitslag heb hoor je het wel.ik heb op dit forum wel eens posts gezien van mensen die beweerden dat je er 160 / 170 PK uit kan halen:hmmz met bewerkte poorten dat wel,maar anderen zeggen weer dat dat niet veel uithaalt,als ik 150 Pk haal ben ik al blij:wub
de motor niet op de testbank gehad,en nu hoeft het ook niet meer want ik heb em tijdens de hellendoornrally iets te vaak hoog in de toeren gejaagd,omdat ie zo lekker liep,hij rookt nu behoorlijk,en heeft bijna geen oliedruk meer.
tijd voor een echte competitie motor21 september 2008 om 19:03 #17420033AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Jaccoooo
origineel gepost door Jaccoooo
ik wil binnenkort mijn 2.4 met 45er webers en andere nokkenas ,afgedraaid vliegwiel en groep A op een testbank laten afstellen,als ik de uitslag heb hoor je het wel.ik heb op dit forum wel eens posts gezien van mensen die beweerden dat je er 160 / 170 PK uit kan halen:hmmz met bewerkte poorten dat wel,maar anderen zeggen weer dat dat niet veel uithaalt,als ik 150 Pk haal ben ik al blij:wub
de motor niet op de testbank gehad,en nu hoeft het ook niet meer want ik heb em tijdens de hellendoornrally iets te vaak hoog in de toeren gejaagd,omdat ie zo lekker liep,hij rookt nu behoorlijk,en heeft bijna geen oliedruk meer.
tijd voor een echte competitie motortjah das volgens mij t grootste nadeel van cih motoren
hoge toeren vinden ze niet fijnof je moet al n hele dure motor bouwen
maar dan zijn er wel alternatiefen
waarbij je voordeliger n betrouwbare snelle motor hebt;)22 september 2008 om 16:36 #17420034Hoeveel toeren is nou te hoog voor een 2,4?
23 september 2008 om 17:03 #17420035Een volledig standaard 2.4 hoef/moet je niet boven de 5.000 uit gaan jagen.
Maar jou zwarte sport zit toch ook een snelle 2.4 of nog dikker in??
Zelfs een zwaar opgevoerde 2.4 zal zelden echt over de 6000/6500 heen hoeven
Standaard 2.4 zuigers scheuren op den duur tussen de zuigerveergroeven, blijft overigens wel gewoon lopen dan, maar je olieverbruik wordt nogal hoog………
Als je over de 6000 gaat draaien moeten er ook stuggere klepveren in, het liefst met lichte schoteltjes…
25 september 2008 om 20:04 #17420036origineel gepost door Jaccoooo
ik wil binnenkort mijn 2.4 met 45er webers en andere nokkenas ,afgedraaid vliegwiel en groep A op een testbank laten afstellen,als ik de uitslag heb hoor je het wel.ik heb op dit forum wel eens posts gezien van mensen die beweerden dat je er 160 / 170 PK uit kan halen:hmmz met bewerkte poorten dat wel,maar anderen zeggen weer dat dat niet veel uithaalt,als ik 150 Pk haal ben ik al blij:wub
De vorige eigenaar van mijn Manta beweerde van het toenmalige blok met haast dezelfde specs dat die 160pk had. Toen ik ermee reed had ik nooit het idee dat dat erin zat.
Blok liep in de Rallysprint van Veenendaal toch op een hoop :o
Mijn nieuwe blok moet het kunnen hebben, maar dat zijn ook iets andere specs en cijfers.
2 oktober 2008 om 19:38 #17420037origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door Jaccoooo
origineel gepost door Jaccoooo
ik wil binnenkort mijn 2.4 met 45er webers en andere nokkenas ,afgedraaid vliegwiel en groep A op een testbank laten afstellen,als ik de uitslag heb hoor je het wel.ik heb op dit forum wel eens posts gezien van mensen die beweerden dat je er 160 / 170 PK uit kan halen:hmmz met bewerkte poorten dat wel,maar anderen zeggen weer dat dat niet veel uithaalt,als ik 150 Pk haal ben ik al blij:wub
de motor niet op de testbank gehad,en nu hoeft het ook niet meer want ik heb em tijdens de hellendoornrally iets te vaak hoog in de toeren gejaagd,omdat ie zo lekker liep,hij rookt nu behoorlijk,en heeft bijna geen oliedruk meer.
tijd voor een echte competitie motortjah das volgens mij t grootste nadeel van cih motoren
hoge toeren vinden ze niet fijnof je moet al n hele dure motor bouwen
maar dan zijn er wel alternatiefen
waarbij je voordeliger n betrouwbare snelle motor hebt;)Hoge toeren is geen probleem hoor,mits je een frisse en goed opgebouwde motor hebt.
In het verleden toen ik de Jan vd Marel Kadett-gte had,heb ik een verse ( nieuw) getunede 20E ingebouwd die na zijn inloop tijd moeiteloos 7000/7500 draaide.
Daarvoor zat er een Jetten conversions 2.4 motor in,met kugelfischer mechanise benzine inspuiting,met vier maal 45 mm gaskleppen.
Had 240 pk.6 oktober 2008 om 14:07 #17420038IK heb bij mijn vorig jaar nieuw opgebouwde 2.0l nog geen problemen gehad en deze draait ook gewoon 7600 toeren en heeft 200nm koppel en 151,3 pk.
Ik heb ook nog een 2.0l staan die met gemak 8500 toeren draait maar hier is wel veel aan veranderd van binnen deze heeft 198pk en 236nm koppel.
Maar het is wel van belang dat je de motor goed afsteld, je mengsel verhouding (onder andere)is van groot belang om de motor goed te houden.
26 april 2009 om 18:28 #17420039mijn 2.4 (met 45 er webers snelle nokkenas groep A afgedraaid vliegwiel)is na een complete revisie(grotendeels zelf gedaan)op de vermogensbank geweest,uitslag:160 pk bij 6000rpm 235 nm bij 2500 rpm:wors (dat is meer dan ik verwacht had)
bij de revisie heb ik het volgende gedaan,licht gehoont,nieuwe zuigerveren,kleppen geslepen,krukas geslepen en alle lagers vernieuwd.
mijn tuner zei dat als ik de kop iets gevlakt had het effect van de nokkenas groter geweest was. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.