hoeveel pk

Forumindex Forums Techniek Cih hoeveel pk

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207520
    MOOK
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 October 2005

      Hoeveel PK zou er zijn, als er en 2.4 in een Manta B met 45mm Webers en groep A uitlaat ligt?

      #17420016
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        is niet echt n standaard andwoord op
        maar als dat echt de enigste wijziging aan de motor is

        tjah dan zal t ronde de 130 140 pk moeten kunnen zijn
        hangt ook erg af van de kwaliteit van t afstellen van de webers;)

        #17420017
        MOOK
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 October 2005

          Oke Louwe, ik vroeg me dat zomaar af…

          #17420018
          robbyrood
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 February 2006

            Meer…

            #17420019
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              origineel gepost door robbyrood
              Meer…

              vage niet onderboude post
              voegt dus eigenelijk nix toe;)

              bouw zo,n motor en zet hem op n rollenbank
              zul je t wel zien;)

              #17420020
              kadettcoupe1976
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2005

                origineel gepost door louwe 16 klepper

                origineel gepost door robbyrood
                Meer…

                vage niet onderboude post
                voegt dus eigenelijk nix toe;)

                bouw zo,n motor en zet hem op n rollenbank
                zul je t wel zien;)

                helemaal mee eens ;)

                #17420021
                DevilraY
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 January 2005

                  ‘t lijkt al snel veel omdat het koppel van een CIH heel mooi loopt, maar zoals louwe zegt is 130-140 voor deze set-up wel realistisch.

                  Goeie en snelle nokkenas en een poortbewerking doen ook best veel. Zeker als je al uit gaat van deze setup.

                  #17420022
                  mr-turbo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    een paar jaar terug een frisse 2.4 met nieuwe 40mm (!) webers en sportuitlaat , die deed toch maar iets van 125 pk ofzo op de bank :vertag

                    #17420023
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      i rest my case;):thumbup

                      #17420024
                      MOOK
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 October 2005

                        Dat is standaard ook, ik heb het over een totaal gereviseerde 2.4, alleen wel origineel. Geen andere nokkenassen e.d.

                        Maar trekken die blokken een beetje, of zijn ze juist over het hele toerental lekker krachtig?

                        #17420025
                        Jaccoooo
                          Lid sinds:
                          9 December 2006

                          ik wil binnenkort mijn 2.4 met 45er webers en andere nokkenas ,afgedraaid vliegwiel en groep A op een testbank laten afstellen,als ik de uitslag heb hoor je het wel.

                          ik heb op dit forum wel eens posts gezien van mensen die beweerden dat je er 160 / 170 PK uit kan halen:hmmz met bewerkte poorten dat wel,maar anderen zeggen weer dat dat niet veel uithaalt,als ik 150 Pk haal ben ik al blij:wub

                          #17420026
                          MOOK
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 October 2005

                            Ben benieuwd he succes:thumbup

                            #17420027
                            mr-turbo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 July 2004

                              ja dat kan ook wel maar dan wordt het wel iets duurder, ik heb zelf oa een atmo 2.4 gebouwd die 226 pk leverde op een betrouwbare rollenbank :P

                              #17420028
                              MOOK
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 October 2005

                                Hmm, maar ik wil toch gewoon helemaal ori op 45ers en Gr A na

                                #17420029
                                Keesjr
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  26 May 2006

                                  Gewoon bouwen en daarna meten weet je het precies…………..

                                  (altijd weer interessant, die goede/slechte vermogensbank kwesties :jerry :jerry :jerry

                                  #17420030
                                  manta19sr
                                    Lid sinds:
                                    24 July 2007

                                    bouwen voor 11 oktober das de simpelste manier:P

                                    #17420031
                                    MOOK
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 October 2005

                                      Dat ga ik niet halen, ik weet wat je bedoelt, maar dat haal ik in geen geval, de Manta ligt nog uit elkaar en het blok in de fabriek…

                                      #17420032
                                      Jaccoooo
                                        Lid sinds:
                                        9 December 2006

                                        origineel gepost door Jaccoooo
                                        ik wil binnenkort mijn 2.4 met 45er webers en andere nokkenas ,afgedraaid vliegwiel en groep A op een testbank laten afstellen,als ik de uitslag heb hoor je het wel.

                                        ik heb op dit forum wel eens posts gezien van mensen die beweerden dat je er 160 / 170 PK uit kan halen:hmmz met bewerkte poorten dat wel,maar anderen zeggen weer dat dat niet veel uithaalt,als ik 150 Pk haal ben ik al blij:wub

                                        de motor niet op de testbank gehad,en nu hoeft het ook niet meer want ik heb em tijdens de hellendoornrally iets te vaak hoog in de toeren gejaagd,omdat ie zo lekker liep,hij rookt nu behoorlijk,en heeft bijna geen oliedruk meer.
                                        tijd voor een echte competitie motor

                                        #17420033
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          origineel gepost door Jaccoooo

                                          origineel gepost door Jaccoooo
                                          ik wil binnenkort mijn 2.4 met 45er webers en andere nokkenas ,afgedraaid vliegwiel en groep A op een testbank laten afstellen,als ik de uitslag heb hoor je het wel.

                                          ik heb op dit forum wel eens posts gezien van mensen die beweerden dat je er 160 / 170 PK uit kan halen:hmmz met bewerkte poorten dat wel,maar anderen zeggen weer dat dat niet veel uithaalt,als ik 150 Pk haal ben ik al blij:wub

                                          de motor niet op de testbank gehad,en nu hoeft het ook niet meer want ik heb em tijdens de hellendoornrally iets te vaak hoog in de toeren gejaagd,omdat ie zo lekker liep,hij rookt nu behoorlijk,en heeft bijna geen oliedruk meer.
                                          tijd voor een echte competitie motor

                                          tjah das volgens mij t grootste nadeel van cih motoren
                                          hoge toeren vinden ze niet fijn

                                          of je moet al n hele dure motor bouwen

                                          maar dan zijn er wel alternatiefen
                                          waarbij je voordeliger n betrouwbare snelle motor hebt;)

                                          #17420034
                                          cuupi
                                            Lid sinds:
                                            18 February 2008

                                            Hoeveel toeren is nou te hoog voor een 2,4?

                                            #17420035
                                            Keesjr
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              26 May 2006

                                              Een volledig standaard 2.4 hoef/moet je niet boven de 5.000 uit gaan jagen.

                                              Maar jou zwarte sport zit toch ook een snelle 2.4 of nog dikker in??

                                              Zelfs een zwaar opgevoerde 2.4 zal zelden echt over de 6000/6500 heen hoeven

                                              Standaard 2.4 zuigers scheuren op den duur tussen de zuigerveergroeven, blijft overigens wel gewoon lopen dan, maar je olieverbruik wordt nogal hoog………

                                              Als je over de 6000 gaat draaien moeten er ook stuggere klepveren in, het liefst met lichte schoteltjes…

                                              #17420036
                                              MaartenR
                                                Lid sinds:
                                                13 August 2008

                                                origineel gepost door Jaccoooo
                                                ik wil binnenkort mijn 2.4 met 45er webers en andere nokkenas ,afgedraaid vliegwiel en groep A op een testbank laten afstellen,als ik de uitslag heb hoor je het wel.

                                                ik heb op dit forum wel eens posts gezien van mensen die beweerden dat je er 160 / 170 PK uit kan halen:hmmz met bewerkte poorten dat wel,maar anderen zeggen weer dat dat niet veel uithaalt,als ik 150 Pk haal ben ik al blij:wub

                                                De vorige eigenaar van mijn Manta beweerde van het toenmalige blok met haast dezelfde specs dat die 160pk had. Toen ik ermee reed had ik nooit het idee dat dat erin zat.

                                                Blok liep in de Rallysprint van Veenendaal toch op een hoop :o

                                                Mijn nieuwe blok moet het kunnen hebben, maar dat zijn ook iets andere specs en cijfers.

                                                #17420037
                                                jethro
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 February 2008

                                                  origineel gepost door louwe 16 klepper

                                                  origineel gepost door Jaccoooo

                                                  origineel gepost door Jaccoooo
                                                  ik wil binnenkort mijn 2.4 met 45er webers en andere nokkenas ,afgedraaid vliegwiel en groep A op een testbank laten afstellen,als ik de uitslag heb hoor je het wel.

                                                  ik heb op dit forum wel eens posts gezien van mensen die beweerden dat je er 160 / 170 PK uit kan halen:hmmz met bewerkte poorten dat wel,maar anderen zeggen weer dat dat niet veel uithaalt,als ik 150 Pk haal ben ik al blij:wub

                                                  de motor niet op de testbank gehad,en nu hoeft het ook niet meer want ik heb em tijdens de hellendoornrally iets te vaak hoog in de toeren gejaagd,omdat ie zo lekker liep,hij rookt nu behoorlijk,en heeft bijna geen oliedruk meer.
                                                  tijd voor een echte competitie motor

                                                  tjah das volgens mij t grootste nadeel van cih motoren
                                                  hoge toeren vinden ze niet fijn

                                                  of je moet al n hele dure motor bouwen

                                                  maar dan zijn er wel alternatiefen
                                                  waarbij je voordeliger n betrouwbare snelle motor hebt;)

                                                  Hoge toeren is geen probleem hoor,mits je een frisse en goed opgebouwde motor hebt.
                                                  In het verleden toen ik de Jan vd Marel Kadett-gte had,heb ik een verse ( nieuw) getunede 20E ingebouwd die na zijn inloop tijd moeiteloos 7000/7500 draaide.
                                                  Daarvoor zat er een Jetten conversions 2.4 motor in,met kugelfischer mechanise benzine inspuiting,met vier maal 45 mm gaskleppen.
                                                  Had 240 pk.

                                                  #17420038
                                                  ar
                                                    Lid sinds:
                                                    20 November 2004

                                                    IK heb bij mijn vorig jaar nieuw opgebouwde 2.0l nog geen problemen gehad en deze draait ook gewoon 7600 toeren en heeft 200nm koppel en 151,3 pk.

                                                    Ik heb ook nog een 2.0l staan die met gemak 8500 toeren draait maar hier is wel veel aan veranderd van binnen deze heeft 198pk en 236nm koppel.

                                                    Maar het is wel van belang dat je de motor goed afsteld, je mengsel verhouding (onder andere)is van groot belang om de motor goed te houden.

                                                    #17420039
                                                    Jaccoooo
                                                      Lid sinds:
                                                      9 December 2006

                                                      mijn 2.4 (met 45 er webers snelle nokkenas groep A afgedraaid vliegwiel)is na een complete revisie(grotendeels zelf gedaan)op de vermogensbank geweest,uitslag:160 pk bij 6000rpm 235 nm bij 2500 rpm:wors (dat is meer dan ik verwacht had)
                                                      bij de revisie heb ik het volgende gedaan,licht gehoont,nieuwe zuigerveren,kleppen geslepen,krukas geslepen en alle lagers vernieuwd.
                                                      mijn tuner zei dat als ik de kop iets gevlakt had het effect van de nokkenas groter geweest was.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.