Hoe verwijder ik de 12 volt aansluiting (sigarettenaansteker

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Hoe verwijder ik de 12 volt aansluiting (sigarettenaansteker

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237776
    HarpoR1
      Lid sinds:
      28 May 2011

      Hallo iedereen,

      Ik ben nieuw op dit forum.
      Ben in het bezit van een Opel vectra c sedan van 2002.

      Ik zit met het volgende probleem:

      Nu ben ik bezig met het inbouwen van een parrot carkit en wil een geschakelde voeding
      bij m’n 12v aansluiting vandaan halen.
      Heb alles los, kan bij de 12v aansluiting komen, deze iets omhoog drukken maar krijg deze er niet uit.
      Aan de onderzijde zijn de draden te kort om er zo iets mee te doen.

      Heeft iemand een idee over hoe ik de aansluiting uit het gat kan krijgen zodat ik bij de bedrading kan komen?

      Alvast bedankt! :thumb

      Groet, HarpoR1

      #17880083
      speaker
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 March 2007

        Als je je asbak er uit haalt , dan kan je de stekker die aan de onderkant zit naar beneden duwen en heb je alleen de draden en stekker los. Zo kan je er een parrot oid op aansluiten.

        De aansluiting zelf is iets lastiger. Eerst moet je binnen in de metalen sok de 2 plasticjes naar buiten drukken en dan van onderaf de metalen sok omhoog drukken. de plastic ring met klepje komt pas los als de metalen sok er uit is !

        Suc6 :thumbup

        #17880084
        HarpoR1
          Lid sinds:
          28 May 2011

          Dankje voor je snelle reactie.
          Ik had de stekkertjes er inderdaad al onderweg gekregen.

          Ik had op het forum gelezen over een “zwakke” plus van de Vectra C en dat dat bij het inbouwen van de parrot carkit wel
          de nodige problemen kan opleveren.
          Zojuist heb ik de carkit aangesloten middels de bij geleverde car2iso stekker en dan blijft “safe” in mijn display van de boordcomputer knipperen en kan
          ik dus mijn code niet invoeren terwijl mijn parrot wel stroom heeft en ik kan zelfs door het menu bladeren en als ik in het menu in het gedeelte
          “instellingen” kom zegt een vrouwenstem over de luidsprekers dat ik in het desbetreffende menu zit dus het geluid gaat wel over de luidsprekers.

          Nu heb ik net gezorgd dat de parrot zijn voeding kreeg via de sigarettenaansteker, maar dan doet mijn radio nog steeds niets, maar de parrot ook ineens
          niet meer.
          Sluit ik daarna alles weer via de “officiële” manier aan dan doet de parrot het wel weer….!!!
          Het probleem is dus eigenlijk dat ik mijn radio niet zover krijg dat ik de code kan invoeren om de radio weer te activeren.

          Heb je zoiets vaker gehoord en/of zijn er hier mensen die hetzelfde hebben of hebben gehad?

          Hoop dat er mensen zijn die het antwoord hebben. :thumbup :D

          #17880085
          jraaf
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2008

            Van een zwakke plus heb ik nog nooit gehoord in de Vectra C maar dat daar gelaten. Als je display het woord SAFE vertoont en dat blijft knipperen dan zou je wel eens een probleempje hebben kunnen veroorzaken wat je alleen met de tech2 oplost. Het is namelijk de modus die of je radio of het beeldscherm aangeeft en je het in een andere auto zou willen zetten. Die dienen eerst vrijgeschakeld te zijn met een tech2. Welk type radio is het en hoelang heb je ‘m van de stroom af gehad?.

            Als je alles weer origineel aansluit zonder parrot, geeft ie dan nog steeds SAFE weer?
            Safe driving Jurgen.

            #17880086
            HarpoR1
              Lid sinds:
              28 May 2011

              Ja dat klopt, als ik de radio op de gewone manier aansluit en dan aanzet met de aan/uit knop terwijl ik AS ingedrukt houdt, dan geeft
              de radio “code”aan en kan ik de radio code ingeven.
              Vervolgens werkt de radio gewoon weer.

              Ik heb overigens ook net nog geprobeerd of de carkit wel werkt, maar die werkt dus wel als ik de iso2car kabel gebruik.
              Kan gewoon mijn telefoon paren met de carkit en ook gewoon bellen, alleen m’n radio werkt dan dus niet.
              Daarna bovenstaand weer geprobeerd, (carkit er dus weer tussenuit halen) en dan werkt de radio weer wel.

              De radio is trouwens een vdo cdr2005

              thanks.

              Groet, Harold.

              #17880087
              HarpoR1
                Lid sinds:
                28 May 2011

                Ik ben hier eigenlijk begonnen met een verkeerd onderwerp, dus ik zal het opnieuw proberen met een ander
                onderwerp (als dat goed is??)

                Dan mag hier het slotje op.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.