hoe mijn astra behandelen.

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing hoe mijn astra behandelen.

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244962
    OscaR-16v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 May 2009

      ik rij nu een paar week in een andere astra, nou heeft deze hele vage ronde krassen of zoiets in de lak? kan het moeilijk omschrijven. het is ook niet diep. vooral met zonlicht valt het op.

      hoe krijg ik dit eruit? door de auto met commandant te poetsen? en vraag me af hoe zoiets kan gebeuren.

      heb wel een foto op internet gevonden hoe het eruit ziet. hier lijkt het een stuk erger dan bij mijn eigen auto.

      #17968908
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Nee, niet met commandant. Je hebt die wel in verschillende grofheden, maar die zijn al gauw te grof.
        Als ik het goed heb, wordt deze lakbeschadiging een ‘hologram’ genoemd (ook wel logisch, hologrammen zijn ook uitgebouwd uit vele kleine krasjes). Kan ook een swirl zijn, weet het even niet meer.
        Benader Juffer1 eens, dat is de poetsgoeroe van dit forum heb ik al wel gemerkt. Hij weet hoe je dit kunt oplossen. Heb dit zelf nog nooit gehad, wel bij de Vec-C van m’n pa en daar heb ik het eruit gepolijst, maar weet niet of dat helemaal de correcte manier is.

        #17968909
        OscaR-16v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 May 2009

          @RISL wrote:

          Nee, niet met commandant. Je hebt die wel in verschillende grofheden, maar die zijn al gauw te grof.
          Als ik het goed heb, wordt deze lakbeschadiging een ‘hologram’ genoemd (ook wel logisch, hologrammen zijn ook uitgebouwd uit vele kleine krasjes). Kan ook een swirl zijn, weet het even niet meer.
          Benader Juffer1 eens, dat is de poetsgoeroe van dit forum heb ik al wel gemerkt. Hij weet hoe je dit kunt oplossen. Heb dit zelf nog nooit gehad, wel bij de Vec-C van m’n pa en daar heb ik het eruit gepolijst, maar weet niet of dat helemaal de correcte manier is.

          oke ik zal juffer eens een pm sturen, dan laat ik nog weten wat de oplossing is

          bedankt voor je reactie

          #17968910
          Juffer1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 July 2006

            Dit zijn geen hologrammen maar swirls. Een swirl loop je in 95% van de gevallen op door veelvuldig wasstraat gebruik of een verkeerde manier van wassen. Aan de foto hierboven te zien is het veelvuldig gebruik van de wasstraat daar in dit geval de oorzaak van.

            Om ze eruit te halen heb je een polijstmiddel nodig. Zelf zou ik voor de polijstmiddelen van Monello kiezen omdat die net even wat meer bite hebben dan die van Poorboys. Commadant is ook een polijstmiddel maar zelf gebruik ik die niet omdat ik het resultaat niet in verhouding vindt staan tot de prijs.

            Welke stappen je exact moet gaan volgens is lastig te zeggen vanachter een toetsenbord. Met de hand hoef je er niet aan te gaan beginnen, dat is echt onbegonnen werk.
            Wat ik je zou adviseren is om iemand te zoeken die ervaring heeft met het machinaal poetsen (let wel op dat dit met een excentrische machine gebeurd en niet met een roterende machine !).
            Na een goede polijstbeurt hoef je hem vanaf daar alleen maar bij te houden en swirl-vrij te wassen.

            #17968911
            OscaR-16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 May 2009

              oke duidelijk, ik weet nog wel een mannetje die mij hier vast mee kan helpen. zal eens contact met hem opnemen.

              bedankt!!! :thumbup :thumbup

              #17968912
              OscaR-16v
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 May 2009

                pas geleden is mijn auto gepolijst en in de teflon gezet. Hij leek in eerste instantie heel netjes en strak, maar nu vooral de zon er af en toe goed op staat, zie ik toch weer swirls.

                het lijkt wel minder als eerst. wat kan ik hier nog aan doen? is het polijsten niet goed gebeurd? baal er best wel van.

                #17968913
                GTS2.2DTI
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 October 2006

                  In 3 stappen polijsten van grof naar fijn en dan ook de pad van geel naar oranje/roze en eventueel zwart, daarna de auto weer netjes in de wax of dergelijk zetten..

                  Wat ook belangrijk is om de machiene mooi met een rustig toereltal laten draaien..

                  #17968914
                  kadett-supreme
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 July 2004

                    een auto 100% swirlvrij maken is een fabeltje. vaak lukt dit wel, maar lang niet altijd. Dat er nog zichtbaar veel swirls zijn kan aan meerdere dingen liggen. elke auto is anders en dit moet je altijd in het werk bekijken. Ook kan het natuurlijk zijn dat de detailer gewoonweg niet grof genoeg is begonnen en dus zijn werk niet goed genoeg heeft gedaan. hier kan ik natuurlijk niet over oordelen. maar vaak is het toch wel zo, als er veel minder swirls zijn dan voor de behandeling, het toch wel ’n (redelijk) geslaagde klus is geweest. misschien had ie nog ’n paar uurtjes door moeten gaan…..

                    #17968915
                    OscaR-16v
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 May 2009

                      binnenkort wordt de auto opnieuw gepolijst, bedankt voor de info!!

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.