Hoe handremkabels Astra G vervangen?

Forumindex Forums Modellen Astra Hoe handremkabels Astra G vervangen?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271932
    Astra G X1.6SZR
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 January 2013

      Op het forum gezocht (zoekfunctie) maar niets gevonden, vandaar mijn vraag.

      Ik wil de handremkabels (zie link) vervangen van de Astra G (met trommelremmen achter), dat is het Y-stuk die splitst naar de linker en rechter trommel achter.

      Hoe moet ik dit aanpakken? Bedankt alvast.

      #18284668
      Shane_Astra_g
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 December 2012

        is opzich niet moeilijk en spreekt voor zich. Uit de trommel steekt een korte kabel die dmv een clip vastzit aan de lange kabel naar voren toe. Meestal hoeft de korte kabel niet vervangen te worden. De lange kabel kun je gewoon uit de klip halen. dan vervolgens kabel volgen en uit alle ophangpunten halen.

        Hitteschild middendemper moet losgemaakt worden dan kun je bij het t stuk. Nieuw monteren en klaar ben je. Op een brug is wel zo handig

        #18284669
        Astra G X1.6SZR
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 January 2013

          Dank je!
          Om het hitteschild te verwijderen, moet ik dan ook de uitlaat verwijderen?
          Of kan ik er zo ook wel bij

          #18284670
          Shane_Astra_g
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 December 2012

            Nee uitlaat kon bij mij blijven zitten. Beetje pielen dan kun je het hitteschild opschuiven

            #18284671
            Astra G X1.6SZR
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 January 2013

              :thumb

              Ga ik proberen

              #18284672
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                op de foto .. moertje 6 los halen dan kun je onder je auto de kabel eruit trekken volgens de foto… maar je kan als tip een kabel door dat gat heen trekken als je je oude handrem kabel verwijderd .. dan kun je je nieuwe kabel eraan maken met plakband of iets en dan weer terug door het gat trekken.. dan loop je straks niet zo te kloten met je kabel als je je uitlaat nog hebt hangen…

                #18284673
                Shane_Astra_g
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 December 2012

                  Volgensmij is het niet nodig dat stuk van de t splitsing naar de handrem los te maken bart. Gewoon los koppelen onder de hitteschild (gehele t stuk) dan nieuwe terug plaatsen

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.