Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Hoe demonteren draagarm?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 november 2008 om 08:36 #17207995
Wie kan mij helpen?
Ik heb gisteren geprobeerd mijn draagarm links voor te demonteren. Inmiddels is hij los bij de fusee en bij de bodemplaat. Alleen de laatste aansluiting krijg ik met geen mogelijkheid los. De moer heb ik losgekregen, maar mijn vraag is hoe zit de bout nu nog vast? Zit dit nog met schroefdraad of kun je hem eruit tikken?Alvast bedankt
4 november 2008 om 08:42 #17447741dacht dat het gewoon een bout door en door was die met een moer vast zit.
dus je zou hem er zo uit moeten kunnen tikken….
4 november 2008 om 09:07 #17447742Bedankt voor de snelle reactie. Ik had al zo’n idee maar alles zit zo vast, en voordat ik grof geweld ga gebruiken:wil ik het graag zeker weten P
Het is trouwens voor een kadett gsi 2.0 16V geen idee of er onderling verschillenzijn?4 november 2008 om 10:05 #17447743voor zover ik kan opzoeken hier op mijn werk zit die draagarm met 1 pen in een rubber en met een bout vast en dan de fuseekogel nog.
en dan zou hij los moeten komen.
maar het zou best wel eens kunnen zijn dat de bout gewoon beetje vastgerot/roest zit in de rubberophanging.
succes in ieder geval
4 november 2008 om 10:25 #17447744Klopt helemaal heb een vraagbaak en op hbase gekeken en de bout waar het om gaat, gaat eerst door een rubber dan door de draagarm en dan door een balk van de auto. De bout eindigd vervolgens met een moer. Deze moer heb ik eraf gekregen, maar nu zit de bout behoorlijk vastgeroest. Nu is de vraag zit deze bout nog met schroefdraad of kan ik deze eruit tikken. Corsaracer denkt dat ik deze eruit kan tikken maar misschien heeft iemand anders dit toevallig eerder gedaan?
Corsaracer bedankt voor nakijken
4 november 2008 om 10:29 #17447745anders ff goed inspuiten met wd-40 of kruipolie en 20-30min laten inwerken en dan proberen de kop van de bout rond te draaien.
4 november 2008 om 11:24 #17447746Heb hem gisteravond ff flink ingespoten;) dus hopen dat ik hem vanavond los krijg. Als het draaiend niet lukt probeer ik hem er wel uit te tikken of te drukken
Thanx
4 november 2008 om 11:30 #17447747kun je eruit tikken zit niet met schroefdraad vast. deze bouten zitten altijd muur vast.bij de kadett. zorg wel dat de bout niet beschadigd met los tikken. gr,martijn
4 november 2008 om 11:34 #17447748Dat hij vast zit kun je wel zeggen ja:P Bedankt voor je reactie Martijn, ga vanavond even wat proberen.
Gr Vincent6 november 2008 om 17:16 #17447749origineel gepost door GSIwit
Dat hij vast zit kun je wel zeggen ja:P Bedankt voor je reactie Martijn, ga vanavond even wat proberen.
Gr Vincenten anders ff een andere bout bestellen bij de opel dealer.. daar kunnen ze em volgens mij nog krijgen.
6 november 2008 om 17:50 #17447750ja die zitten inderdaad erg vast.. die krijg je waarschijnlijk ook niet uit de draagarm die bout
zal zeker een nieuwe bout worden..
6 november 2008 om 20:56 #17447751ik gebruik meestal onze grote schroevendraaier … ( 1 1/2 meter lang …….)
6 november 2008 om 22:15 #17447752Zelfs met kruipolie en bruut geweld kreeg ik hem niet los:mad:
Dus maar besloten hem te laten zitten:PIk wou hem los hebben omdat er achter de aansluiting van de draagarm en de bodemplaat een gat zat. Met wat meer gepriegel is het nu toch gelukt.6 november 2008 om 22:17 #17447753kruipolie mag……maar bruut geweld kan ook met beleid;) 90 kilo op een stalen stok van 1 1/2 meter kan ook met beleid behandeld worden……het hefboom effect;)
6 november 2008 om 22:26 #17447754Ja zoiets had ik nog onthouden vanuit mijn school periode:D Mijn stok was iets korter maar hij zit echt goed vast:( Hopen dat het rubber nooit vervangen hoeft te worden en anders vrees ik dat de bout het niet gaat overleven
8 november 2008 om 22:56 #17447755ff offtopic
leuke combi heb je: Astra coupe en kadett GSI.
Heb ik ook.Heb pas ook draagarmen gedemonteerd van mijn donor.
Rechts ging met bruut geweld en links met de flex.succes.
12 november 2008 om 15:37 #17447756zoals er wordt aangegeven event. met de flex moer d’r af en eruit tikken. wat nog lastig kan worden.
13 november 2008 om 15:47 #17447757Wij doen het altijd met een de slagmoersleutel Compressor op 10 bar. En knallen maar 90% van de keer gaat die er mee los..
23 december 2008 om 17:28 #17447758Ik snap het niet hoor!
Er hoeft helemaal geen ruw en bruut geweld aan te pas te komen!Ik heb de draagarmen gewoon heel rustig los gekregen.
Enkel voor de bevestiging aan de veerpoot moest ik even slaan.Voor de rest de moer aan de bout warmgestookt!
Alleen de moer anders heeft het nog geen zin. Toen sleuteltje 22 op de moer en met ratel 22 de moer van de bout gerateld.
Daarna de twee bouten van de klem losgedraaid.
Daarna de andere 2 bouten onder de auto warmgestookt en los gedraaid.
Daarna kon ik de draagarmen er zo uithalen.Kind kan de was doen:sleeping
23 december 2008 om 23:00 #17447759krijg je er nooit van zn leven uit als ie vast zit gerot. maar je kunt met een beetje handingheid de draagarm met bout en al eraf halen en dan de bout met rubber en al eruitbranden en nieuwe onderdelen erin zette. beetje werk maar dan is t weer super. succes
25 december 2008 om 08:12 #17447760Hehehe zal ik mijn ervaring er ook maar nog even over posten:jerry
origineel gepost door Opel_Astr@
zo dan ben je een week verder voordat je de bout eruit hebt:vertag:thumbdown:swear:jerryIets aan de bout vastlassen heb ik geprobeert maar de draagarmbout zat echt vastgerot in het draagarmrubber en montage punt auto dus geen beweging.
uitboren heeft geen zin metaal van de bout is knetter hard
Maar ik hem eindelijk los gekregen.
hoe:
1: kroonmoer fusse kogel losgehaald en uit veerpoot verwijderd
2: draagarm rubber montage punt achter losgehaald.
3: toen met een breekijzer tussen de draagarm het voorste draagarm rubber eruit getrokken zodat ik de draagarm kon verwijderen en het draagarmrubber plus bout nog in de auto zaten
4: nu kon je er beter bij en heb ik met een slijptol zover mogelijk de bout tussen de draagarm rubber en chassis doorgeslepen.
5: toe met een paar flinke slagen de bout laten afknappen.
6: met veel gebakkelei en gesla de vastgerotte bout het laatste stuk erdoorheen geramd. :shock:vandaag even langs verschillende zaken geweest voor nieuwe onderdelen maar AMBA,Brezan, en Birze hebben de draagarmbouten plus toebehoren niet :oops:
Toen bij de opeldealer langsgeweest en die hadden het ook niet maar ze hebben even online in de wereldweide vooraad van opel/gm gekeken en alleen in russelheim hadden ze ze nog (nog 989 stuks) heb twee nieuwe besteld dus nu zijn er nog 987 stuks wereldweid :wink:
Voorste draagarmrubber van GM was niet meer op vooraad en komt er ook nooit meer. (deze heb ik nog bij birze kunnen bestellen (imi))En toen moest ik ook nog voor de remmontage een nieuw pinnetje hebben die de remblokken bijelkaar houd.
Deze bestaan ook niet meer in de vooraad maar achter hadden ze nog in een stalen bak een nieuwe voor als er eens nog vraag naar zou zijn anders hadden ze deze onderdellen al lang niet meer.
Dus heb weer best geluk :shock:Woensdag kom alles binnen :!:
draagarmbout geprobeerd uit te boren
draagarm uit draagarmrubber gewrikt (nu kan je er beter bij)
draagarm zonder draagarmrubber voor
draagarmrubber kapotgeslepen plus laatste stuk van de vastgerotte bout zat dus echt solide in de auto :wink: logisch dat je de bout er niet zo uitkreeg :evil:
25 december 2008 om 08:15 #17447761TIP:
Het is trouwens goedkoper als je ipv een nieuw draagarubber een nieuwe draagarm haalt.Ojah als tip: De draagarmen van de D en E kadett zijn precies hetzelfde zit geen verschil in.:vertag
Geldt voor alle uitvoeringen.:vertag
Opel is net lego:wub28 december 2008 om 18:03 #17447762He bedankt voor deze reactie, had me al bijna ingeschreven bij een sportschool omdat ik hem niet los kreeg:P
Ik ga je tips bewaren voor het geval hij bij mij echt los moet. Ik heb nu gelukkig eronder kunnen lassen door hem naar beneden te drukken.
Gr Vincent28 december 2008 om 21:08 #17447763origineel gepost door Opel_Astr@
TIP:
Het is trouwens goedkoper als je ipv een nieuw draagarubber een nieuwe draagarm haalt.Ojah als tip: De draagarmen van de D en E kadett zijn precies hetzelfde zit geen verschil in.:vertag
Geldt voor alle uitvoeringen.:vertag
Opel is net lego:wubWat een mooie auto op die eerst foto ! :jerry
1 mei 2009 om 08:15 #17447764zag in verschillende forums dat de draagarmen compleet te krijgen zijn
voor rond de 50 euro,
maar kom op internet niet lager dan 75 euro,
wie heeft er een adres waar ik deze kan halen ronde de 50 euro??groetjes, michel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.