Hij is er de Update DVD800 (niet)

Forumindex Forums Modellen Insignia Hij is er de Update DVD800 (niet)

20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #17820236
    red2003
      Lid sinds:
      11 May 2011

      Heb gisteren gevraagd aan de opel dealer voor mijn dvd800 systeem in de Insignia een update uit te voeren. Mijn software versie is 8.3.
      Zijn reactie is dat dit niet kan omdat er een softwarefout zit in de eerste update CD. De nieuwe update CD is alleen bestemd voor de oudere modellen.
      Mijn insignia is januari 2009.

      Hebben jullie ervaring met dit verhaal, want ik geloof het niet, mede gezien met alle informatie op dit forum.

      bedoel eigenlijk dat de nieuwe update CD alleen bestemd is voor autos na januari 2009. Zijn er dus nog lezers met een Insignia van voor januari 2009, die hun dvd 800 systeem wel hebben kunnen updaten naar versie 9 ?? En heeft iemand deze CD toevallig thuis, dan hoef ik niet meer te zeuren bij de dealer. Wil die CD wel overkopen ofzo.

      Groeten en bedankt voor je reactie

      #17820237
      ronald100
        Lid sinds:
        17 July 2010

        Op de site van Navteq staat dat de nieuwe update van de dvd800 voor de Insignia 2009 nu beschikbaar is.
        Kost wel €199 maar dan ben je wel weer up-to-date.

        #17820238
        red2003
          Lid sinds:
          11 May 2011

          Bedankt voor alle informatie. Inmiddels heb ik een nieuwe insignia gekocht model 2012, met de SD kaart.

          #17820239
          kruijffjes
            Lid sinds:
            3 February 2012

            Heb de update 2012-2013 inmiddels via de Opel dealer aangeschaft. 199€.
            Volgens de DVD is het kaartmateriaal van september 2011. Maak vaak gebruik van de A2 tussen Amsterdam en Utrecht. En hoewel de verbreding sedert juli 2010 in gebruik is, heb ik afgelopen week helaas moeten constateren dan je een groot deel van deze route VAN DE WEG bent en bij iedere afrit wordt gevraagd te keren etc. Navraag gedaan bij Navteq die de schuld doorschuift naar Opel. Dit ondanks het feit dat er in de datasheet van Navteq staat dat er wijzigingen van de A2 in deze versie zijn opgenomen. Opel heeft een verouderde kaartendatabase gevraagd en gekregen. Nagevraagd bij Opel waar ik als antwoord kreeg dat er helaas enige tijd zit tussen de start van de productie en het feitelijk verschijnen van de DVD. Enige tijd….. Maar bij de volgende update (na 2009-2010 volgde 2012-2013) naar verwachting dus 2015-2016 zal het allemaal opgelost zijn. Deze kan ik t.z.t. aanschaffen bij mijn Opeldealer. Ik voel me als trouwe Opel klant niet echt meer serieus genomen.

            #17820240
            opel-limbo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 July 2007

              @kruijffjes wrote:

              Heb de update 2012-2013 inmiddels via de Opel dealer aangeschaft. 199€.
              Volgens de DVD is het kaartmateriaal van september 2011. Maak vaak gebruik van de A2 tussen Amsterdam en Utrecht. En hoewel de verbreding sedert juli 2010 in gebruik is, heb ik afgelopen week helaas moeten constateren dan je een groot deel van deze route VAN DE WEG bent en bij iedere afrit wordt gevraagd te keren etc. Navraag gedaan bij Navteq die de schuld doorschuift naar Opel. Dit ondanks het feit dat er in de datasheet van Navteq staat dat er wijzigingen van de A2 in deze verzie zijn opgenomen. Opel heeft een verouderde kaartendatabase gevraagd en gekregen. Nagevraagd bij Opel waar ik als antwoord kreeg dat er helaas enige tijd zit tussen de start van de productie en het feitelijk verschijnen van de DVD. Enige tijd….. Maar bij de volgende update (na 2009-2010 volgde 2012-2013) naar verwachting dus 2015-2016 zal het allemaal opgelost zijn. Deze kan ik t.z.t. aanschaffen bij mijn Opeldealer. Ik voel me als trouwe Opel klant niet echt meer serieus genomen.

              Het is een groot drama dat kaartmateriaal van Opel/Navteq. Ze lopen elke update al 1,5 jaar achter met kaartgegevens. Ik krijg binnenkort de 2012/2013 update tbv mijn CD500 systeem gratis van Opel Nederland. Wordt dan uitgeleverd via mijn dealert. Dit omdat tijdens de aanschaf van mijn Insignia het kaartmateriaal al sterk verouderd was. Als het goed is komen in februari alle updates tbv het CD500 systeem.

              Greetz Roel met een i.

              #17820241
              tangoromeo
                Lid sinds:
                16 April 2012

                Op de Facebook pagina van Navco.nl lees ik dat de 2012/2013 update voor CD500 en DVD800 MY11 staat gepland voor juni dit jaar.

                #17820242
                opel-limbo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 July 2007

                  @tangoromeo wrote:

                  Op de Facebook pagina van Navco.nl lees ik dat de 2012/2013 update voor CD500 en DVD800 MY11 staat gepland voor juni dit jaar.

                  Na het lezen van deze reactie vanmorgen maar eens contact opgenomen met Opel Nederland en de status opgevraagd van de update betreffende de cd500 en dvd800 systemen. En helaas is het waar: de update staat nu gepland voor mei/juni :swear :swear :swear :swear

                  Lang leve Navteq, NOT :cry :cry

                  Greets Roel

                  #17820243
                  opel-limbo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 July 2007
                    #17820244
                    Dennispolly
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 October 2010

                      Navtaq Europe – Opel DVD800 Version 2012-2013
                      is gewoon te downloaden wel ff zoeken maar scheelt toch weer zo’n 200 Euries let wel op dat je de juiste pakt (This map update is only compatible with DVD800 navigation systems of model year 2009/2010 cars. )

                      groet Dennis

                      #17820245
                      opel-limbo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 July 2007

                        @Dennispolly wrote:

                        Navtaq Europe – Opel DVD800 Version 2012-2013
                        is gewoon te downloaden wel ff zoeken maar scheelt toch weer zo’n 200 Euries let wel op dat je de juiste pakt (This map update is only compatible with DVD800 navigation systems of model year 2009/2010 cars. )

                        groet Dennis

                        Vraag me af of zo’n download werkt. Schijnt dat de Opel systemen erg goed beveiligd zijn en niet 1-2-3 te omzeilen zijn.

                        Greets Roel

                        #17820246
                        ronald100
                          Lid sinds:
                          17 July 2010

                          Weet je een goede link waar ik hem kan downloaden. Heb even gezocht maar kwam er alleen 1 tegen van 5.8 gb en dat is erg lastig om te branden of heb je hier ook een oplossing voor.

                          Ronald

                          #17820247
                          Maartuh
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 August 2004

                            Ik heb geen insignia en weet er verder niks van, maar als je 5,8GB wil branden dan kan dat normaal gesproken op een “dual layer” dvd.
                            Daar past dubbel zoveel op als op een gewone (4,7GB) dvd.

                            #17820248
                            alphox
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Branden kan je vergeten, ik ben ook druk bezig geweest om hem te kopieren, maar niet gelukt.
                              zelfs niet met de cd/dvd duplicator die echt een op een kopie’s maakt zonder tussenkomst van een pc… de firmware update doet hij er van, maar vervolgens zijn de kaarten niet te lezen…

                              #17820249
                              opel-limbo
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 July 2007

                                @alphox wrote:

                                Branden kan je vergeten, ik ben ook druk bezig geweest om hem te kopieren, maar niet gelukt.
                                zelfs niet met de cd/dvd duplicator die echt een op een kopie’s maakt zonder tussenkomst van een pc… de firmware update doet hij er van, maar vervolgens zijn de kaarten niet te lezen…

                                Had al zo’n vermoeden dat het niet zou gaan werken. Hou ook enkele Duitse fora in de gaten en daar schrijft men ook dat de kaarten niet te kopiëren zijn.

                                Greets Roel

                                #17820250
                                denmel
                                  Lid sinds:
                                  27 February 2013

                                  Hoi hoi

                                  Ik heb een dvd800 Europa original road map 2012/2013 in mijn auto zitten!

                                  Mocht je interesse hebben en wil je een update draaien tegen een kleine vergoeding laat het me dan weten..

                                  Dvd800 versie is hiervoor wel verreist ….. Dus het bouwjaar is 2009en 2010 (MY) kunnen wel,
                                  maar voertuigen van 2011 werken niet … Dit ivm ander systeem in de auto…

                                  Als je interesse hebt hoor ik het graag via de mail’

                                  Mvg dennis

                                  #17820251
                                  alaintrines
                                    Lid sinds:
                                    8 July 2012

                                    @denmel wrote:

                                    Hoi hoi

                                    Ik heb een dvd800 Europa original road map 2012/2013 in mijn auto zitten!

                                    Mocht je interesse hebben en wil je een update draaien tegen een kleine vergoeding laat het me dan weten..

                                    Dvd800 versie is hiervoor wel verreist ….. Dus het bouwjaar is 2009en 2010 (MY) kunnen wel,
                                    maar voertuigen van 2011 werken niet … Dit ivm ander systeem in de auto…

                                    Als je interesse hebt hoor ik het graag via de mail’

                                    Mvg dennis

                                    Hoi Dennis, dus in mijn insignia uit 6-2011 met het dvd 800 pakket werkt een update niet ???

                                    #17820252
                                    denmel
                                      Lid sinds:
                                      27 February 2013

                                      Heey junior

                                      Nee dat gaat helaas niet werken? Die dvd is voor my 09/10 voertuigen . Dat heeft te maken met de dvdlezer in jou auto! Als ik me niet vergis is die van jou Bosch en ie bij mij erin zit blaupunkt..

                                      Dat is het verschil!

                                      #17820253
                                      alaintrines
                                        Lid sinds:
                                        8 July 2012

                                        @denmel wrote:

                                        Heey junior

                                        Nee dat gaat helaas niet werken? Die dvd is voor my 09/10 voertuigen . Dat heeft te maken met de dvdlezer in jou auto! Als ik me niet vergis is die van jou Bosch en ie bij mij erin zit blaupunkt..

                                        Dat is het verschil!

                                        Ok thanks

                                        #18359348
                                        Vangelder
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          18 August 2017

                                          We eten jullie ook waar die cd te koop is en  hoe veel kost ie

                                           

                                          #18359459
                                          Riesje69
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 March 2012

                                            Zoek op Marktplaats, DVD800, Zevenbergen

                                          20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.