Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › hevig trillen stuur???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 maart 2010 om 09:14 #17219396
Beste corsa fans,
Ik zit met een probleem en hoop dat jullie expertise mij een beetje verder kan helpen.
Zal me eerst is even voorstellen, ben Sander 21 jaar oud en sinds 3 weken trotse eigenaar van een corsa B uit 1998.
De auto heeft relatief weinig km 124000 maar als ik rem trilt alleen mijn stuur hevig (vooral bij snelheden boven 80km) nu lees ik veel dat de schijven krom zijn en dit zou ook best weleens het geval kunnen zijn. ben alleen bang dat als ik dit laat doen het probleem snel weer terugkomt? ook heb ik als ik een drempel AF ga het bekende *klunk* geluid verder nooit last van alleen als er iemand rechtsachterin zit (waar de oorzaak zit), dan hoor je het geluid soms constant. klinkt als een soort metaal op metaal geluid. schokbrekers zijn goed en zie geen scheuren in mn draagarmrubbers. ook heb ik alle lagers nagekeken op speling en de trommelremmen schoongemaakt en gangbaar gemaakt.
Sorry het is een beetje een lang verhaal maar denk ik wel noodzakelijk om jullie een zo goed mogelijk beeld te geven.
Wie o wie kan mij helpen!:thumbup
Alvast bedankt,
Sander
31 maart 2010 om 10:07 #17649561trillen kan indd kromme schijven zijn. of miss zijn je remblokken niet zo best meer. die klunk:) zegmaar zou vanalles kunnen zijn, scholbrekers, rubbers, veren, veerschotels. kijk dat alles goed na..
corsageak
31 maart 2010 om 11:04 #17649562Even om wat dingen duidelijk te maken:
Ik heb schokbrekers nagekeken en ook gecontroleerd of hij maar 1 a 2 keer veert en dat doet ie, veer is niet gebroken en er is ook niks mis met de schotel. ik denk persoonlijk de rubbers maar deze zijn niet gescheurd oid wel zijn ze een beetje lichtelijk “ingezakt” om et zo maar te zeggen. Misschien als ik hem smeer is het even weg nog niet geprobeerd, maar hoe kun je die rubbers invetten? moet je dan het hele rubber wegdrukken en volstouwe met vet:hmmz
31 maart 2010 om 11:15 #17649563Is het niet toevallig de uitlaat die op de as stuitert?
Had ik wel eens last van met mijn corsaatje31 maart 2010 om 11:29 #17649564origineel gepost door X.otic
Is het niet toevallig de uitlaat die op de as stuitert?
Had ik wel eens last van met mijn corsaatjeweet wel zeker dat het de uitlaat is die op de as ligt.
zeker omdat wanneer er iemand achterin zit je het erger heb.
toevallig een sport uitlaat? en anders is hij misschien niet goed gemonteert31 maart 2010 om 11:55 #17649565hmm daar heb ik eerlijk gezegt nog niet naar gekeken. dat kan ik nog wel eens nakijken. maar bij de corsa loopt de uitlaat toch niet via rechts toch gewoon middendoor (ff zo uit mn hoofd;p) maar kan dat dan daardoor komen? het geluid is duidelijk hoorbaar rechtsachterin (vanuit de bestuurderskant gehoord dan).
31 maart 2010 om 11:59 #17649566uitlaat is een goeie.. Die maakt ook mooie geluiden als ie je as raakt.
Een klunk kan ook zijn dat die bolletjes die op de veerschotel zitten tegen elkaar aan ketsen omdat je veren oppig zijn..
Dat maakt echt een flinke klunk. Zeker omdat je zegt dat het erger is als je meer mensen in de auto hebt.
Wat je kan doen om dat te testen is er iets op te smeren of te stiften en nog een keer klunk doen. Als het afgesleten is of weg ofzo dan weet je dat het elkaar raakte.Het trillen is meestal wel schijven ja! Haal je wiel er eens af en draai je schijf eens rond. Misschien zie je al of ie krom is.. anders voel je het of ie soms meer aanloopt tegen je blokken als anders.
Succes!31 maart 2010 om 12:46 #17649567origineel gepost door D-Load
hmm daar heb ik eerlijk gezegt nog niet naar gekeken. dat kan ik nog wel eens nakijken. maar bij de corsa loopt de uitlaat toch niet via rechts toch gewoon middendoor (ff zo uit mn hoofd;p) maar kan dat dan daardoor komen? het geluid is duidelijk hoorbaar rechtsachterin (vanuit de bestuurderskant gehoord dan).Ik zou toch maar even kijken. Uitlaat gaat inderdaad middendoor maar bij was het toch ook de uitlaat. We hebben hem wat verhangen/gebogen en toen was het opgelost….
31 maart 2010 om 13:39 #17649568nu je t zeg ja indd uitlaat heb im ook last van gehad heb me einddemper toen iets meer naar voren gehangen en nu nergens meer last van. tikte bij mij op de as en tegen me ijzeren carrosseriecachter met de ophangingen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.