Het woord “bijtelling”

Forumindex Forums Modellen Astra Het woord “bijtelling”

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18371883
    yves111
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 December 2019

      Graag had ik eens een vraag gesteld aan onze Nederlandse autovrienden.
      Als ik advertenties lees over (verkoop) van auto gebruiken jullie bij de prijs graag het woord “bijtelling”.
      Ik (en waarschijnlijk nog meer Belgen) weet totaal niet wat jullie hiermee bedoelen.
      Zou iemand dat eens haarfijn kunnen uitleggen wat hiermee bedoeld word (is dat een extra belasting of kosten ofzo???)
      grts

      #18371894
      Dylanos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 January 2020
        #18371976
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Het is een fiscale regeling voor zakelijke rijders. Je krijgt ermee te maken als je met jouw zakelijke auto jaarlijks meer dan 500 privé-kilometers maakt. De fiscus ziet die kilometers namelijk als een vorm van inkomen, waarover je belasting moet betalen.

          Dat zit zo: een bepaald percentage van de cataloguswaarde van het voertuig wordt bij je belastbare inkomen opgeteld. Hierdoor betaal je meer belasting.

          #18371986
          yves111
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 December 2019

            OK, Dit is dus enkel voor mensen die een bedrijfswagen hebben

            ik weet niet zeker (ik heb helaas nooit een wagen gekregen van mijn baas) maar ik denk niet dat dit bij ons (al) bestaat.

            #18372014
            Maarten
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 July 2004

              Bijtelling is in zeker zin gelijk aan het Belgische voordeel aller aard.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.