Het verhaal van een autobloglezer die een krik verkoopt

Forumindex Forums Overige Auto algemeen Het verhaal van een autobloglezer die een krik verkoopt

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277666
    pjotter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 November 2013

      Waneer het leven je citroenen geeft, maak dan limonade.
      Gisteren hadden we een item over een jatmoos die een deur uit een Seat Leon stal in Amsterdam. Een steeds groter wordend probleem, dit jatwerk op bestelling.
      Volgens autobloglezer @magetwan zijn de grijpgrage klauwen van de langvingers niet alleen druk doende in onze hoofdstad, daar ook hij ’s anderdaags bezoek heeft gekregen van het dievengilde:
      “Niet alleen in onze hoofdstad… Ik heb maandagnacht twee man op heterdaad betrapt die de velgen van mijn auto wilden halen om 4 uur in de nacht. Heb ze de schrik van hun leven gegeven.”
      De angst die tovenaar Twan de schavuiten aanjoeg was zelfs zodanig groot dat zij van de weeromstuit hun werkgerei achterlieten:
      …en ze hebben nog wat achtergelaten ook.
      Het betreft een krik die geschikt is om Opels op te tillen zodat je de wielen eraf kan halen. Handig als je bijvoorbeeld een lekke band hebt of je winterbanden wil monteren.
      Twan besloot van de nood een deugd te maken en de krik voor een schappelijk prijsje te verpatsen op Marktplaats, uiteraard vergezeld van dit mooie verhaal.
      Vannacht op heterdaad dieven betrapt die m’n velgen wilden stelen. Vraag me niet waarom, zo mooi zijn ze niet… Toen ik ze een klein beetje liet schrikken, hebben ze de benen genomen. Helaas heb ik ze niet kunnen pakken, ook de politie (inclusief speurhond) had geen succes. Wel waren ze zo lief om de dop en krik achter te laten! Aangezien ik twee wielbouten mis en dus moest lopen, moet de krik minimaal 5 euro opbrengen. Dan ben ik uit de kosten :-) Mocht jij nou degene zijn die vannacht z’n krik hier is verloren, doordat je zo hard schrok, laat het dan vooral even weten! Niet om sentimenteel te doen, maar ik wil graag m’n vieze, oude en vooral roestige wielbouten terug. Toch mooier dan die nieuwe glimmende… Ruilen?

      Well played, Twan. Well played.

      #18324759
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        Leuk verhaal, zelf bedacht of van het net geplukt? ;) king:

        Heb ooit een Jaguar gezien in de stad alhier, waar men in de nacht de cilinderkop er van af gesloopt had.
        Ik dacht nog, had die hele auto gejat was wel zo handig.

        Kon de eigenaar een andere kopen.

        #18324760
        jethro
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 February 2008

          Over wielbouten en in een ander geval wielmoeren…………………..

          Iemand kreeg een lekke band tijdens zijn rit, vroeger gebeurde dat vaker.
          Dus auto aan de kant, kijken welk wiel gewisseld moest worden.
          Wieldop er af, moeren wat los, krik er onder, wiel vrij enz.
          Tijdens het erop drukken van het wiel schopte de man de wieldop weg.
          En de wielmoeren ook weg, wat nu?
          Opeens een stem vanachter het hek, later bleek dat het een gesticht was.
          Pak van elk wiel een moer, dan kun je weer rijden.
          Hallo daar………..zo gek was die man niet achter het hek, gek maar niet dom kun je ook zeggen.

          Wielbouten……….wielmoeren. ;) king: :jerry :jerry :jerry :jerry :kewlpics :kewlpics :thumb

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.