Het pech langs de weg TOPIC

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Het pech langs de weg TOPIC

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 47)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253365
    astraTD
      Lid sinds:
      9 March 2009

      Vanmorgen een ritje gemaakt op de autosnelweg en zag 2 pech gevallen langs de weg staan, toevallig 2 Volkswagens.

      Nu wil ik wel eens weten of jullie al eens met pech langs de weg hebben gestaan met jullie Opel.

      Ik trap af,

      x17DT astra F station: 4 jaar in bezit van 350.000km naar 509.500km

      Ben gelukkig nooit gestrand langs de weg, wel 5x voor de deur met pech.
      3x startmotor kapot.
      2x koppelingskabel door getrapt.
      ( Astra leeft met me mee )

      Ik hoop dat ik het ook nooit zal mee maken als ik bijvoorbeeld 300km van huis af ben dat ik pech krijg.
      Daarom durf ik ook geen nieuwe auto te kopen :jerry

      Benieuwd wie van jullie al langs de weg hebben gestaan :thumb

      #18081362
      harryastra
        Lid sinds:
        13 November 2006

        Rijd sinds het behalen van mijn rijbewijs in 2004 Opel, in totaal zo’n 90000km gereden en nog nooit langs de kant van de weg gestaan of niet weggekunt s ochtends :thumbup

        #18081363
        DMLB ceo
          Lid sinds:
          27 June 2011

          Uhmmm :jerry
          1e keer, Middendemper losgeschoten. ( ANWB maakte een tijdelijke oplossing )

          2e keer, stoep op geknalt auto laten afvoeren, zat nog maar 1 vinger afstand tussen wiel en wielkast terwijl dat er 3 horen te zijn ( was bijna thuis )

          3e keer, Multiriem gesnapt. Oorzaak: distributie termijn lag veel hoger waardoor de riemen waren uitgesteld vond de multiriem minder fijn. ( ANWB heeft me toen geholpen )

          4e keer, afgelopen winter ging de G niet meer aan omdat de nokkenassensor slecht contact maakte ( ANWB Bazen weer geholpen )

          Nog een x me auto met lekke band aangetroffen bouten waren dol gedraaid dus jaaaa ANWB weer geholpen.

          #18081364
          Oenatje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            astra gsi c20xe. 4,5 jaar gehad. 1 keer lege band. geen reservewiel bij.

            vectra v6 3 jaar in bezit, nog nooit pech
            astra station c20xe 2 jaar in bezit, 1 keer kapotte bobine. kon nog wel rijden, niet gedaan, weg laten slepen door anwb
            en 1 keer kapotte temp sensor. weggesleept

            #18081365
            Ghanz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2005

              backfire met lpg wagen…. met een kapotte accu…
              wel rijden, maar slaat ie uit, heb je een probleem… en dat had ik :D

              totdat er toch ene stopte, om wat stroom te lenen, om over te starten, en klaar.

              en een keer met hoge snelheid vanuit duitsland… loopt ie me 10km vanaf huis aan puin king:

              uiteraard allemaal in het holst van de nacht :angel

              #18081366
              trashmetal
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2007

                vectra a CD, 1x koppelingskabel kaput bij de mc drive
                en een keer 2 velgen over de helft gereden in een kuil
                waren 17inch alu gepolijste velgen net 2 maanden onder mn veccie:(

                corsa a, lege accu en ontstekingsmodule kapot, geholpen door anwb
                zowel de astra GSi als de Sportive hebben me nooit laten staan :wors

                #18081367
                -BlendjuH-
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 April 2008

                  Onze astra f station uit 95 liet ons voor de deur in de steek met een kapotte versnellingsbak :(
                  Waren een daggie shoppen in Harderwijk en toen wij thuis aankwamen de
                  parkeervak in en toen was het einde oefening :???:
                  Erg jammer … dat ie weg ging :(
                  En toen met de blauwe vectra station …
                  2 jaar geleden naar Disney en net bij de ring van Antwerpen pech …
                  Konden nog net de vluchtstrook oprijden …
                  Route mobiel gebeld en anderhalf uur later was de leenauto er … :thumb
                  Distributieriem overleden :shock:
                  Verkoper had een kleine leugentje voor best wil gedaan :fy1 :fy1

                  En voor de rest niks aan de hand met de rest :jerry :jerry

                  #18081368
                  Andre_Ede
                    Lid sinds:
                    16 June 2006

                    In 30 jaar Opel:

                    Opel Kadett B Nooit
                    Opel Kadett D Nooit
                    Opel Kadett E 1x benzine pomp kapot, 25 meter van ons huis.
                    Opel Astra F Nooit
                    Opel Astra G Nooit
                    Opel Astra H Nooit

                    #18081369
                    corsakupesh
                      Lid sinds:
                      29 December 2011

                      1keer afgesleept na een ongeval
                      En 1 keer afgesleept met een kapotte alternator en accu… :(

                      #18081370
                      asconahobbyist
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 June 2008

                        In 16 jaar nu 2 keer,allebei in 2008,de eerste keer zie je op de foto’s.
                        Lijkt erger dan het was,file op de A1 en hij kreeg het erg warm,vin sloeg niet aan,dus koken (de temp meter gaf niet echt accuraat aan,dus toen ie tegen het rood aankwam kookte die al dus flinke stoom onder de motorkap vandaan) De wegenwacht heeft me naar het benzinestation gesleept alwaar ik bij een andere wegenwacht een stukje draad heb gebietst om de vin door te schakelen,bij de pomp een kannetje koelwater gehaald en erin gegooid en weer vrolijk doorgereden,onderweg een thermoswitch gehaald bij de brezan en die er na een afkoelperiode ingeschroefd,nooit meer last gehad,auto rijdt nog steeds!
                        En de tweede keer,waren we een dagje naar het Opel museum in Tijnje geweest met de Astra G 1.6 op gas,op de terugweg bij km stand 302.000 bij heerenveen hield ie ineens in en motorlampje brandde,dus van de snelweg af,bij thialf en de ANWB gebeld,hij liep op 3 cilinders,samen met de wegenwacht compressie gemeten,cilinder 1 ,0 bar,dood!
                        Auto naar huis laten brengen,maar ja,derde dag, zomervakantie en geen auto,rode Ascona was nog een barrel (inmiddels gerestaureerd,blauwe automaat stond bij een plaatwerker en lag half uit elkaar en de witte Ascona was al verkocht,dus via MP voor weinig een Kadettje E uit 86 gekocht en daar de vakantie mee gereden,heerlijk karretje trouwens,is later nog naar christianTSX gegaan. Na de vakantie de kop eraf,uitlaatklep,randje eraf,mooie groef in de cilinderwand gemaakt,einde blok dus. Via internet een goed tweedehands blok met net 80.000 km gekocht en dat erin gehangen. Verder nooit problemen gehad.

                        #18081371
                        kimmiej666
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 March 2008

                          1 x met de vorige B vec omdat mijn velg een eigen route begon te plannen.

                          En 1 x heeft de huidige c met de drukproblemen dienst geweigerd, waardoor ik het niet naar huis redde.
                          (Hij heeft het wel ff uitgehouden dat ik het toch redde om hem bij me pa thuis neer te zetten)

                          Verder mag ik afkloppen..
                          Met andere problemen stopte ze altijd precies thuis voor de deur er compleet mee.

                          #18081372
                          testdrive
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 November 2008

                            2 x met de kadett

                            eerste keer viel hij uit tijdens het rijden, bleek achteraf de verbinding tussen me nokkenas en rotor gebroken te zijn.
                            was gelukkig wel in me eigen dorp.

                            tweede keer kapote startmotor voor me huis, wel veel geluk gehad aangezien ik die dag ervoor in duitsland was, vond hem al steedts meer moeite krijgen met starten.
                            hij heeft het gelukkig vol gehouden tot ik weer thuis was.

                            #18081373
                            FnF_racer
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 October 2004

                              ik heb al een paar keer met pech langs de weg gestaan:
                              1x kabelboom in motorruimte doorgebrand (vlak na blokwissel, wss of gewoon gesmolten, of door een kabelbreuk).
                              1x aandrijfas gebroken (metaalmoeheid)
                              1x koppeling eruit getrapt (eigen schuld)(kon van de Ijsselhallen nog naar de McD in Zwolle noord komen)
                              1x ongeluk gehad (eigen schuld weer, dag na APK keuring. :jerry )

                              hopelijk blijft het hierbij……

                              #18081374
                              foofighter
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                4 October 2008

                                Vorig jaar vanaf Essen terug. Reed net Nederland binnen op de A12, moest iets afremmen. Dus trap rem in, trapte hem gewoon naar de bodem. Denk :wtf gebeurt me nou. Rustig de afslag genomen, afgeremd op de versnelling en effe bij Ac restaurant gestopt. ANWB gebeld, bleek er geen remvloeistof meer in te zitten. De kerel van de ANWB zag geen sporen van lekkage dus toch maar weer bijgevuld. Kon er weer mee naar huis rijden, en daarna bij de garage geweest om na te kijken, bleek een klemmetje op zoiets losgeschoten te zijn.
                                Ben blij dat ik geen noodstop heb hoeven maken op de autobahn, heb toch flink lopen doorrijden.

                                #18081375
                                midnight black
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 December 2011

                                  Astra G: nooit pech mee gehad vanaf 30000km naar circa 130000km gereden (alleen een keer zonder benzine gestaan, maar denk dat de auto daar niet veel aan kan doen ;) )
                                  Zafira A 1.8: 1x stopte ie ermee, garage gebeld zou me komen halen, toch zelf nog maar eens aanfrotten en starten: liep ie weer, zelf naar garage gereden bleek luchtmassameter kapot (was nog garantie :thumbup )
                                  Zafira A 2.2: nog nooit pech mee gehad (afkloppen)
                                  Kadett Cabrio: nooit pech mee gehad (mee naar Spanje op vakantie geweest: file bij >30gr C, staan daar serieus veel moderne auto’s langs de kant met de kap open…..dan heb ik toch een kleine glimlach op mijn gezicht :D )

                                  #18081376
                                  Mr.F
                                    Lid sinds:
                                    3 November 2008

                                    1e Astra F 1.8NZ: Die had wel eens zn kuren :P
                                    2e Astra F 1.8NZ: Nooit
                                    3e Astra F 1.6SE: Op wat gestotter door een vervuilde sensor geen problemen
                                    Huidige Astra 1.6SE: Nooit
                                    Huidige Astra 1.6XZ: Nooit

                                    #18081377
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      Kadett-E 1.2S ohv 12SC van 125.000km naar 180.000km: alleen een keer op 3cilinders thuis gekomen (klepveerplaatje afgebroken)
                                      Kadett-E Caravan 1.6i HP C16SE van 90.000km naar 105.000km: Nooit, nog geen hikje
                                      Kadett-E Caravan 1.6i C16NZ van 170.000km naar 370.000km: 1x ontsteking (hall-gever) kapot, en ik wist dat ie gaar was haha, gesleept midden in de nacht door m’n Pa
                                      Astra-F1 Caravan 2.0i C20NE van 165.000km naar 255.000km: nooit, wel een keer voorpijp afgebroken, maar mee thuis gekomen
                                      Kadett-E Combo 2.0 16V C20XE van ??? km naar ??? km: meerdere keren ivm steeds loskomende koelslang.
                                      Vectra-B1 2.5 V6 / 3.0 V6 X25XE / Y30SE: van 78800 naar 210.600km: 1x Versnellinssbak dood in Duitsland, en op zijn laatste rit uiteraard, Total los, motor deed het nog, en de bak ook haha
                                      Corsa-A3 1.6i HP GSi E16SE-II: van 130.000 naar 170.000km: nooit, ondanks deze ALTIJD gemarteld werd
                                      Vectra-B2 2.5 V6 / 3.0 V6 X25XE / Y30SE: van 232.800km naar 244.900: Nooit. (huidige auto)
                                      Ascona-C 1.6S 16SV van 125.000km, naar 131.000km: Nooit.

                                      De Omega i3000 C30SEi en Golf-III CL 1.4 gaan we het maar niet over hebben, kan ik pagina’s mee vol schrijven…

                                      Willem

                                      #18081378
                                      midnight black
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        14 December 2011

                                        @wim-v6 wrote:

                                        Kadett-E 1.2S ohv 12SC van 125.000km naar 180.000km: alleen een keer op 3cilinders thuis gekomen (klepveerplaatje afgebroken)
                                        Kadett-E Caravan 1.6i HP C16SE van 90.000km naar 105.000km: Nooit, nog geen hikje
                                        Kadett-E Caravan 1.6i C16NZ van 170.000km naar 370.000km: 1x ontsteking (hall-gever) kapot, en ik wist dat ie gaar was haha, gesleept midden in de nacht door m’n Pa
                                        Astra-F1 Caravan 2.0i C20NE van 165.000km naar 255.000km: nooit, wel een keer voorpijp afgebroken, maar mee thuis gekomen
                                        Kadett-E Combo 2.0 16V C20XE van ??? km naar ??? km: meerdere keren ivm steeds loskomende koelslang.
                                        Vectra-B1 2.5 V6 / 3.0 V6 X25XE / Y30SE: van 78800 naar 210.600km: 1x Versnellinssbak dood in Duitsland, en op zijn laatste rit uiteraard, Total los, motor deed het nog, en de bak ook haha
                                        Corsa-A3 1.6i HP GSi E16SE-II: van 130.000 naar 170.000km: nooit, ondanks deze ALTIJD gemarteld werd
                                        Vectra-B2 2.5 V6 / 3.0 V6 X25XE / Y30SE: van 232.800km naar 244.900: Nooit. (huidige auto)
                                        Ascona-C 1.6S 16SV van 125.000km, naar 131.000km: Nooit.

                                        De Omega i3000 C30SEi en Golf-III CL 1.4 gaan we het maar niet over hebben, kan ik pagina’s mee vol schrijven…

                                        Willem

                                        Mooie verhalen over degelijke Golfjes, kom maar door met die trammelant!

                                        #18081379
                                        petrolhead
                                          Lid sinds:
                                          13 August 2010

                                          met de c kadett… lijst ga ik niet aan beginnen king:
                                          1 keer met lege tank gestaan ( 20 meter bij het tankstation vandaan) :sleeping metertje dee niks meer..

                                          en met de huidige astra nog nooit

                                          #18081380
                                          wim-v6
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 August 2005

                                            de Golf:

                                            rit naar huis na aanschaf: langs de weg, Hall gever kapot
                                            2dagen later, benzine pomp kapot
                                            week later bobine kapot
                                            3 dagen later Computer dood
                                            4 weken later injector kapot
                                            maand later Waterpomp kapot

                                            alles vervangen voor ouwe troep, dat ding was me geen stuiver waard!!!!

                                            dan nog de dingen die bij een Golf-III zoals massa storingen achterlichten en 1 koplamp, 1 knipperlicht voor verloren tijdens rijden, raamstrip kwijt rechter deur tijdens rijden, lamme rechter buiten spiegel na 1x verstellen, binnenspiegel die na 1 warme dag van het raam donderde..

                                            let op, de auto was slechts 6 jaar oud!!!

                                            Wat een prutzooi

                                            zit er zo weinig op, gaat alles alsnog naar de klote

                                            Willem

                                            #18081381
                                            Mr.F
                                              Lid sinds:
                                              3 November 2008

                                              Das auto!
                                              Dan heb ik nog meer geluk gehad met mn 1e Astra..

                                              #18081382
                                              TWA
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                17 June 2010

                                                Met mn 2 liter Veccie ook t nodige meegemaakt. Na een noodstop die ik moest maken waarschijnlijk een koelslang los geschoten. Niet doorgehad en vrolijk door gereden tot het erg heet werd. Koppakking kleine beschadiging, dus vervangen.

                                                Ook de versnellingsbak weten te slopen, kreeg em niet meer in de versnelling. Zat in de bak, geen idee wat er nou kapot was.

                                                Koppakking deel II: Niet helemaal goed gedaan de vorige keer (weinig kennis toen der tijd) dus half jaar later in de Coentunnel om half 3 ’s nachts een mooie witte wolk. Was allang gelukkig genoeg snelheid te hebben om naar boven te komen. Nu geen problemen meer mee, dit keer wel alles correct gedaan. Verbaast me hoe sterk het motortje is…

                                                De Vec V6 een krukassensor die niets meer deed en later een storing waardoor ik ‘m met geen mogelijkheid meer aan de praat kreeg. Dus maar gesloopt.

                                                De ex Corsa was altijd starten en lopen (mits ik getankt had :sleeping ) en ook de Ommie geeft tot op heden geen problemen.

                                                #18081383
                                                wim-v6
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 August 2005

                                                  die V6, een VEC-B??

                                                  zo ja, waarschijnlijk deels geen voeding op motorregel relais, heb ik ook gehad, doorgelust aan constante + en huppa karren weer.

                                                  Willem

                                                  #18081384
                                                  TWA
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    17 June 2010

                                                    Serieus? Hebben samen aardig wat lopen zoeken en posten op t forum, maar deze is nieuw voor me Gekke was dat als ie aan sloeg helemaal geen problemen gaf. Was gewoon niet te starten, en soms 10 min wachten was het draaien en lopen.

                                                    Ach aan de andere kant: bodem was rot net achter bestuurders stoel, dus blij dat ik em gesloopt heb. Daarnaast heb ik nu cruise control, elektrische ramen en een fabrieks alarm in mn 2 liter :jerry

                                                    #18081385
                                                    arjontje
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      31 March 2006

                                                      mijn vectra uit 1999 nog nooit stil komen te staan. Alleen af en toe storingslampje.

                                                      Met een carbagerun auto in Lillehammer stil komen te staan met een kapotte dynamo.
                                                      En dat is niet fijn want Noorwegen hoort niet tot de Europese unie.
                                                      Dus een leen auto moest van uit Nederland komen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 47)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.