Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Het pech langs de weg TOPIC
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 december 2012 om 13:58 #17253365
Vanmorgen een ritje gemaakt op de autosnelweg en zag 2 pech gevallen langs de weg staan, toevallig 2 Volkswagens.
Nu wil ik wel eens weten of jullie al eens met pech langs de weg hebben gestaan met jullie Opel.
Ik trap af,
x17DT astra F station: 4 jaar in bezit van 350.000km naar 509.500km
Ben gelukkig nooit gestrand langs de weg, wel 5x voor de deur met pech.
3x startmotor kapot.
2x koppelingskabel door getrapt.
( Astra leeft met me mee )Ik hoop dat ik het ook nooit zal mee maken als ik bijvoorbeeld 300km van huis af ben dat ik pech krijg.
Daarom durf ik ook geen nieuwe auto te kopen :jerryBenieuwd wie van jullie al langs de weg hebben gestaan :thumb
4 december 2012 om 14:06 #18081362Rijd sinds het behalen van mijn rijbewijs in 2004 Opel, in totaal zo’n 90000km gereden en nog nooit langs de kant van de weg gestaan of niet weggekunt s ochtends :thumbup
4 december 2012 om 14:55 #18081363Uhmmm :jerry
1e keer, Middendemper losgeschoten. ( ANWB maakte een tijdelijke oplossing )
2e keer, stoep op geknalt auto laten afvoeren, zat nog maar 1 vinger afstand tussen wiel en wielkast terwijl dat er 3 horen te zijn ( was bijna thuis )
3e keer, Multiriem gesnapt. Oorzaak: distributie termijn lag veel hoger waardoor de riemen waren uitgesteld vond de multiriem minder fijn. ( ANWB heeft me toen geholpen )
4e keer, afgelopen winter ging de G niet meer aan omdat de nokkenassensor slecht contact maakte ( ANWB Bazen weer geholpen )
Nog een x me auto met lekke band aangetroffen bouten waren dol gedraaid dus jaaaa ANWB weer geholpen.
4 december 2012 om 15:03 #18081364astra gsi c20xe. 4,5 jaar gehad. 1 keer lege band. geen reservewiel bij.
vectra v6 3 jaar in bezit, nog nooit pech
astra station c20xe 2 jaar in bezit, 1 keer kapotte bobine. kon nog wel rijden, niet gedaan, weg laten slepen door anwb
en 1 keer kapotte temp sensor. weggesleept4 december 2012 om 15:08 #18081365backfire met lpg wagen…. met een kapotte accu…
wel rijden, maar slaat ie uit, heb je een probleem… en dat had ik :Dtotdat er toch ene stopte, om wat stroom te lenen, om over te starten, en klaar.
en een keer met hoge snelheid vanuit duitsland… loopt ie me 10km vanaf huis aan puin king:
uiteraard allemaal in het holst van de nacht :angel
4 december 2012 om 15:15 #18081366vectra a CD, 1x koppelingskabel kaput bij de mc drive
en een keer 2 velgen over de helft gereden in een kuil
waren 17inch alu gepolijste velgen net 2 maanden onder mn veccie:(corsa a, lege accu en ontstekingsmodule kapot, geholpen door anwb
zowel de astra GSi als de Sportive hebben me nooit laten staan :wors4 december 2012 om 15:33 #18081367Onze astra f station uit 95 liet ons voor de deur in de steek met een kapotte versnellingsbak :(
Waren een daggie shoppen in Harderwijk en toen wij thuis aankwamen de
parkeervak in en toen was het einde oefening :???:
Erg jammer … dat ie weg ging :(
En toen met de blauwe vectra station …
2 jaar geleden naar Disney en net bij de ring van Antwerpen pech …
Konden nog net de vluchtstrook oprijden …
Route mobiel gebeld en anderhalf uur later was de leenauto er … :thumb
Distributieriem overleden :shock:
Verkoper had een kleine leugentje voor best wil gedaan :fy1 :fy1En voor de rest niks aan de hand met de rest :jerry :jerry
4 december 2012 om 16:09 #18081368In 30 jaar Opel:
Opel Kadett B Nooit
Opel Kadett D Nooit
Opel Kadett E 1x benzine pomp kapot, 25 meter van ons huis.
Opel Astra F Nooit
Opel Astra G Nooit
Opel Astra H Nooit4 december 2012 om 16:24 #180813691keer afgesleept na een ongeval
En 1 keer afgesleept met een kapotte alternator en accu… :(4 december 2012 om 16:48 #18081370In 16 jaar nu 2 keer,allebei in 2008,de eerste keer zie je op de foto’s.
Lijkt erger dan het was,file op de A1 en hij kreeg het erg warm,vin sloeg niet aan,dus koken (de temp meter gaf niet echt accuraat aan,dus toen ie tegen het rood aankwam kookte die al dus flinke stoom onder de motorkap vandaan) De wegenwacht heeft me naar het benzinestation gesleept alwaar ik bij een andere wegenwacht een stukje draad heb gebietst om de vin door te schakelen,bij de pomp een kannetje koelwater gehaald en erin gegooid en weer vrolijk doorgereden,onderweg een thermoswitch gehaald bij de brezan en die er na een afkoelperiode ingeschroefd,nooit meer last gehad,auto rijdt nog steeds!
En de tweede keer,waren we een dagje naar het Opel museum in Tijnje geweest met de Astra G 1.6 op gas,op de terugweg bij km stand 302.000 bij heerenveen hield ie ineens in en motorlampje brandde,dus van de snelweg af,bij thialf en de ANWB gebeld,hij liep op 3 cilinders,samen met de wegenwacht compressie gemeten,cilinder 1 ,0 bar,dood!
Auto naar huis laten brengen,maar ja,derde dag, zomervakantie en geen auto,rode Ascona was nog een barrel (inmiddels gerestaureerd,blauwe automaat stond bij een plaatwerker en lag half uit elkaar en de witte Ascona was al verkocht,dus via MP voor weinig een Kadettje E uit 86 gekocht en daar de vakantie mee gereden,heerlijk karretje trouwens,is later nog naar christianTSX gegaan. Na de vakantie de kop eraf,uitlaatklep,randje eraf,mooie groef in de cilinderwand gemaakt,einde blok dus. Via internet een goed tweedehands blok met net 80.000 km gekocht en dat erin gehangen. Verder nooit problemen gehad.4 december 2012 om 21:27 #180813711 x met de vorige B vec omdat mijn velg een eigen route begon te plannen.
En 1 x heeft de huidige c met de drukproblemen dienst geweigerd, waardoor ik het niet naar huis redde.
(Hij heeft het wel ff uitgehouden dat ik het toch redde om hem bij me pa thuis neer te zetten)Verder mag ik afkloppen..
Met andere problemen stopte ze altijd precies thuis voor de deur er compleet mee.4 december 2012 om 22:08 #180813722 x met de kadett
eerste keer viel hij uit tijdens het rijden, bleek achteraf de verbinding tussen me nokkenas en rotor gebroken te zijn.
was gelukkig wel in me eigen dorp.tweede keer kapote startmotor voor me huis, wel veel geluk gehad aangezien ik die dag ervoor in duitsland was, vond hem al steedts meer moeite krijgen met starten.
hij heeft het gelukkig vol gehouden tot ik weer thuis was.4 december 2012 om 22:22 #18081373ik heb al een paar keer met pech langs de weg gestaan:
1x kabelboom in motorruimte doorgebrand (vlak na blokwissel, wss of gewoon gesmolten, of door een kabelbreuk).
1x aandrijfas gebroken (metaalmoeheid)
1x koppeling eruit getrapt (eigen schuld)(kon van de Ijsselhallen nog naar de McD in Zwolle noord komen)
1x ongeluk gehad (eigen schuld weer, dag na APK keuring. :jerry )hopelijk blijft het hierbij……
5 december 2012 om 18:56 #18081374Vorig jaar vanaf Essen terug. Reed net Nederland binnen op de A12, moest iets afremmen. Dus trap rem in, trapte hem gewoon naar de bodem. Denk :wtf gebeurt me nou. Rustig de afslag genomen, afgeremd op de versnelling en effe bij Ac restaurant gestopt. ANWB gebeld, bleek er geen remvloeistof meer in te zitten. De kerel van de ANWB zag geen sporen van lekkage dus toch maar weer bijgevuld. Kon er weer mee naar huis rijden, en daarna bij de garage geweest om na te kijken, bleek een klemmetje op zoiets losgeschoten te zijn.
Ben blij dat ik geen noodstop heb hoeven maken op de autobahn, heb toch flink lopen doorrijden.5 december 2012 om 20:19 #18081375Astra G: nooit pech mee gehad vanaf 30000km naar circa 130000km gereden (alleen een keer zonder benzine gestaan, maar denk dat de auto daar niet veel aan kan doen ;) )
Zafira A 1.8: 1x stopte ie ermee, garage gebeld zou me komen halen, toch zelf nog maar eens aanfrotten en starten: liep ie weer, zelf naar garage gereden bleek luchtmassameter kapot (was nog garantie :thumbup )
Zafira A 2.2: nog nooit pech mee gehad (afkloppen)
Kadett Cabrio: nooit pech mee gehad (mee naar Spanje op vakantie geweest: file bij >30gr C, staan daar serieus veel moderne auto’s langs de kant met de kap open…..dan heb ik toch een kleine glimlach op mijn gezicht :D )5 december 2012 om 20:27 #180813761e Astra F 1.8NZ: Die had wel eens zn kuren :P
2e Astra F 1.8NZ: Nooit
3e Astra F 1.6SE: Op wat gestotter door een vervuilde sensor geen problemen
Huidige Astra 1.6SE: Nooit
Huidige Astra 1.6XZ: Nooit5 december 2012 om 21:10 #18081377Kadett-E 1.2S ohv 12SC van 125.000km naar 180.000km: alleen een keer op 3cilinders thuis gekomen (klepveerplaatje afgebroken)
Kadett-E Caravan 1.6i HP C16SE van 90.000km naar 105.000km: Nooit, nog geen hikje
Kadett-E Caravan 1.6i C16NZ van 170.000km naar 370.000km: 1x ontsteking (hall-gever) kapot, en ik wist dat ie gaar was haha, gesleept midden in de nacht door m’n Pa
Astra-F1 Caravan 2.0i C20NE van 165.000km naar 255.000km: nooit, wel een keer voorpijp afgebroken, maar mee thuis gekomen
Kadett-E Combo 2.0 16V C20XE van ??? km naar ??? km: meerdere keren ivm steeds loskomende koelslang.
Vectra-B1 2.5 V6 / 3.0 V6 X25XE / Y30SE: van 78800 naar 210.600km: 1x Versnellinssbak dood in Duitsland, en op zijn laatste rit uiteraard, Total los, motor deed het nog, en de bak ook haha
Corsa-A3 1.6i HP GSi E16SE-II: van 130.000 naar 170.000km: nooit, ondanks deze ALTIJD gemarteld werd
Vectra-B2 2.5 V6 / 3.0 V6 X25XE / Y30SE: van 232.800km naar 244.900: Nooit. (huidige auto)
Ascona-C 1.6S 16SV van 125.000km, naar 131.000km: Nooit.De Omega i3000 C30SEi en Golf-III CL 1.4 gaan we het maar niet over hebben, kan ik pagina’s mee vol schrijven…
Willem
5 december 2012 om 21:18 #18081378@wim-v6 wrote:
Kadett-E 1.2S ohv 12SC van 125.000km naar 180.000km: alleen een keer op 3cilinders thuis gekomen (klepveerplaatje afgebroken)
Kadett-E Caravan 1.6i HP C16SE van 90.000km naar 105.000km: Nooit, nog geen hikje
Kadett-E Caravan 1.6i C16NZ van 170.000km naar 370.000km: 1x ontsteking (hall-gever) kapot, en ik wist dat ie gaar was haha, gesleept midden in de nacht door m’n Pa
Astra-F1 Caravan 2.0i C20NE van 165.000km naar 255.000km: nooit, wel een keer voorpijp afgebroken, maar mee thuis gekomen
Kadett-E Combo 2.0 16V C20XE van ??? km naar ??? km: meerdere keren ivm steeds loskomende koelslang.
Vectra-B1 2.5 V6 / 3.0 V6 X25XE / Y30SE: van 78800 naar 210.600km: 1x Versnellinssbak dood in Duitsland, en op zijn laatste rit uiteraard, Total los, motor deed het nog, en de bak ook haha
Corsa-A3 1.6i HP GSi E16SE-II: van 130.000 naar 170.000km: nooit, ondanks deze ALTIJD gemarteld werd
Vectra-B2 2.5 V6 / 3.0 V6 X25XE / Y30SE: van 232.800km naar 244.900: Nooit. (huidige auto)
Ascona-C 1.6S 16SV van 125.000km, naar 131.000km: Nooit.De Omega i3000 C30SEi en Golf-III CL 1.4 gaan we het maar niet over hebben, kan ik pagina’s mee vol schrijven…
Willem
Mooie verhalen over degelijke Golfjes, kom maar door met die trammelant!
5 december 2012 om 21:19 #18081379met de c kadett… lijst ga ik niet aan beginnen king:
1 keer met lege tank gestaan ( 20 meter bij het tankstation vandaan) :sleeping metertje dee niks meer..en met de huidige astra nog nooit
5 december 2012 om 21:25 #18081380de Golf:
rit naar huis na aanschaf: langs de weg, Hall gever kapot
2dagen later, benzine pomp kapot
week later bobine kapot
3 dagen later Computer dood
4 weken later injector kapot
maand later Waterpomp kapotalles vervangen voor ouwe troep, dat ding was me geen stuiver waard!!!!
dan nog de dingen die bij een Golf-III zoals massa storingen achterlichten en 1 koplamp, 1 knipperlicht voor verloren tijdens rijden, raamstrip kwijt rechter deur tijdens rijden, lamme rechter buiten spiegel na 1x verstellen, binnenspiegel die na 1 warme dag van het raam donderde..
let op, de auto was slechts 6 jaar oud!!!
Wat een prutzooi
zit er zo weinig op, gaat alles alsnog naar de klote
Willem
5 december 2012 om 21:32 #18081381Das auto!
Dan heb ik nog meer geluk gehad met mn 1e Astra..5 december 2012 om 21:49 #18081382Met mn 2 liter Veccie ook t nodige meegemaakt. Na een noodstop die ik moest maken waarschijnlijk een koelslang los geschoten. Niet doorgehad en vrolijk door gereden tot het erg heet werd. Koppakking kleine beschadiging, dus vervangen.
Ook de versnellingsbak weten te slopen, kreeg em niet meer in de versnelling. Zat in de bak, geen idee wat er nou kapot was.
Koppakking deel II: Niet helemaal goed gedaan de vorige keer (weinig kennis toen der tijd) dus half jaar later in de Coentunnel om half 3 ‘s nachts een mooie witte wolk. Was allang gelukkig genoeg snelheid te hebben om naar boven te komen. Nu geen problemen meer mee, dit keer wel alles correct gedaan. Verbaast me hoe sterk het motortje is…
De Vec V6 een krukassensor die niets meer deed en later een storing waardoor ik ‘m met geen mogelijkheid meer aan de praat kreeg. Dus maar gesloopt.
De ex Corsa was altijd starten en lopen (mits ik getankt had :sleeping ) en ook de Ommie geeft tot op heden geen problemen.
5 december 2012 om 21:56 #18081383die V6, een VEC-B??
zo ja, waarschijnlijk deels geen voeding op motorregel relais, heb ik ook gehad, doorgelust aan constante + en huppa karren weer.
Willem
5 december 2012 om 22:02 #18081384Serieus? Hebben samen aardig wat lopen zoeken en posten op t forum, maar deze is nieuw voor me Gekke was dat als ie aan sloeg helemaal geen problemen gaf. Was gewoon niet te starten, en soms 10 min wachten was het draaien en lopen.
Ach aan de andere kant: bodem was rot net achter bestuurders stoel, dus blij dat ik em gesloopt heb. Daarnaast heb ik nu cruise control, elektrische ramen en een fabrieks alarm in mn 2 liter :jerry
6 december 2012 om 07:36 #18081385mijn vectra uit 1999 nog nooit stil komen te staan. Alleen af en toe storingslampje.
Met een carbagerun auto in Lillehammer stil komen te staan met een kapotte dynamo.
En dat is niet fijn want Noorwegen hoort niet tot de Europese unie.
Dus een leen auto moest van uit Nederland komen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.