Forumindex › Forums › Overige › Wassen, Poetsen en Detailing › Het Grote DETAILING-TOPIC……..Voor echte Poetsfreaks!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 september 2011 om 06:47 #17912110
@ Groene tijger : wat betreft het IPA verhaal heb je helemaal gelijk.
Er zijn inderdaad een aantal lakken die daar erg slecht tegen kunnen en je moet ook weten hoe je IPA moet gebruiken en in welke verhouding.@Vanhetende : Iedere lak is verschillend en op iedere auto moet je eigenlijk je stappenplan weer opnieuw afstemmen op de lakdefecten die (specifiek) op die auto aanwezig zijn.
Wat op jou zwarte Astra goed werkt kan op de iets oudere of jongere zwarte Astra van de buurman weer veel te zwaar of te licht zijn.Er is denk ik al genoeg geschreven over het wassen en clayen, denk dat het daar voor iedereen begint.
8 september 2011 om 17:31 #17912111Ik heb een hele lelijke kras op mijn carroserie zitten (je ziet wel een wit streepje maar niet tot het metaal zegmaar), dus ik zn krassenverwijderaar (blauw) van valma gehaalt, dit werkt natuurlijk voor geen meter, heeft iemand een ander idee ?, want om mijn hele carroserie te spuiten kan ik simpelweg niet betalen, ik had laats ook zn power polish (system123) gekocht, kan ik dit het beste met zn poetsmachine (aldi?) polijsten en darna lekker in de (turtle) wax zetten ?
14 september 2011 om 15:59 #17912112Als deze al wit is ga je die er niet meer uitpoetsen aangezien de kleurlaag dan al weg is.
Je kan proberen om met een Langka setje (http://www.carclean.nl/product/Langka/Complete_Paint_Chip_Repair_Kit_LAN-KIT_100813.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;) de kras in te vullen.Andere optie is met een sate prikker en een lakstift de kras invullen en na het uitharden deze te wetsanden en terug op te polijsten.
Mocht je inderdaad in het bezit zijn van een OPC in de kleur Arden Blau dan heb je een extra uitdaging omdat deze lak knetterhard is, daar ga je met een valma / turtlewax gebeuren helemaal niks aan doen / verhelpen.
22 september 2011 om 15:27 #17912113Het klinkt inderdaad wel wat zn setje, heb inderdaad arden blue op me auto, kunne ze dit bij een poetsbedrijf ook, want ben bang dat ik het aleen maar erger maak?
2 november 2011 om 03:44 #17912114de meeste poetsbedrijven zijn prutsers en kunnen dit vaak niet doen.
Ik heb wagens terug zien komen van poetsbedrijven in de omgeving, daar begon ik zo wat spontaan van te huilen.
Het is niet voor niets dat arjan, ik en vele anderen vaak zo lang bezig zijn (1a2 dagen) om een gehele auto te doen.Opvullen wetsanden en daarna polijsten is idd de enige oplossing als de kras wit uitgeslagen is.
Met veel geduld is dit goed te doen, ook als je er geen ervaring mee heb.
Wel is het belangrijk om de juiste spullen te hebben.
Korrel 2000, 3000 en 4000 en de juiste polijstmiddelen2 november 2011 om 09:52 #17912115Google maar is op “spotrepair” vind dat redelijk betaalbaar met vaak erg goede resultaten.
En over het algemeen is het zo, dat als je met je nagel over de kras gaat, en je blijft echt hangen zeg maar, je het dan meestal niet meer weg kan poetsen.
Wel is het vaak mogelijk om de kras te maskeren, het gaat dan niet helemaal weg maar valt wel heel erg veel minder op.
Zie onderstaande foto,s:
Dit resultaat is bereikt met eerst wassen, kleien, machinaal zwaar polijsten, daarna middel en daarna licht, met een combinatie van Monello en Poorboys SSR serie.
Gevolgd door een Glaze (blackhole van Poorboys) en dan bij de kras wel 3 a 4 keer gedaan en geeindigd met een goede wax, meestal collinite.
Dus let op een diepe kras gaat nooit helemaal weg, maar valt in mijn beleving bijna niet meer op.
Of je daar mee kunt leven hangt denk ik veel van de persoon zelf af, en van je portemonee natuurlijk.
Maar gezien de resultaten op de foto’s vind ik het zeker de moeite van het proberen waard. :thumbup7 november 2011 om 17:13 #17912116@vectra-roels wrote:
de meeste poetsbedrijven zijn prutsers en kunnen dit vaak niet doen.
Ik heb wagens terug zien komen van poetsbedrijven in de omgeving, daar begon ik zo wat spontaan van te huilen.
Het is niet voor niets dat arjan, ik en vele anderen vaak zo lang bezig zijn (1a2 dagen) om een gehele auto te doen.Opvullen wetsanden en daarna polijsten is idd de enige oplossing als de kras wit uitgeslagen is.
Met veel geduld is dit goed te doen, ook als je er geen ervaring mee heb.
Wel is het belangrijk om de juiste spullen te hebben.
Korrel 2000, 3000 en 4000 en de juiste polijstmiddelenIk was ook al bij iemand geweest die krassen deed wegwerken, hij zij heel eerlijk dat hij deze gewoon niet weggepoetst kan worden, als er hier iemand rondhangt die dit wel kan hoor ik het heel graag, durf er zelf niet goed aan te beginnen
7 november 2011 om 17:15 #17912117Weet niet waar je woont, maar je mag altijd langskomen, no cure no pay, geen probleem.
16 november 2011 om 20:22 #17912118@Bo652 wrote:
Weet niet waar je woont, maar je mag altijd langskomen, no cure no pay, geen probleem.
ongeveer 300 km onder amsterdam, is me toch egt te ver rijden
17 november 2011 om 10:57 #17912119Lijkt mij ook te veel, maar probeer het is op het carclean forum, woont vast wel een detailler wat meer bij jou in de buurt.
28 februari 2012 om 21:13 #17912120dit ziet er allemaal netjes uit.. ze mogen wel kijken of ze van mijn auto ook nog iets kunnen maken :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.