Het drama wat myopel heet

Forumindex Forums Modellen Astra Het drama wat myopel heet

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #18554225
    markil
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 May 2015

      In verschillende onderwerpen worden de problemen met de MYopel appe beschreven. Haperende verbindingen, e-remote die niet werkt, geen ritregistratie, over problemen met schakelen tussen BT en android of carplay. En de lijst zal veel  langer zijn. Soms gaat het tijden goed en dat lijkt de app er mee te stoppen.

      In het verlengde daarvan loopt menigeen leeg over de service van Opel en de klantenservice. Er worden veel cases en problemen ingeschoten, maar er wordt zelden iets opgelost. Laat staan communiceren en opvolging melden. Opel lijkt zich voor het oplossen van problemen vooral te verschuilen achter updates die eens in de zoveel tijd uitkomen, maar zelden lossen deze iets op. Sterker soms worden ze groter. Ook na de update van gister is er een server error, zijn services verdwenen en kunnen er geen foutmeldingen worden ingeschoten via de app.

      Kortom het is drama en hel. Soms zijn er ‘work arrounds’ om de app weer aan de slag te krijgen. De cache wissen of BT aan of uitzetten of de auto terugzetten naar de fabrieksinstellinen. Met deze topic wil ik de tip en trucs bundelen om het werkbaar te houden. Maar wellicht is het ook een begin om de krachten te bundelen en bij opel iets aanhangig te maken, want wat mij betreft is de maat vol. Mijn app werkt als ruim 2 maanden niet meer en er werkelijk niemand van Opel die er wat aan doet.

      #18554426
      Diane Van Braam-Hollander
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2023

        Ik deel jouw mening voor de volle 1000%

        ik heb al zo vaak de vraag in de app beantwoord of ik tevreden ben met de app en telkens kreeg ik hetzelfde antwoord. Ik moest de app updaten. Aangegeven dat ik dat al gedaan had en kreeg toen wederom hetzelfde antwoord. Kortom: ze lezen mijn bericht niet eens.
        als ik geen verbinding te de auto kan krijgen via de app, dan start ik de mobiel opnieuw op. En dan doet hij het ineens wel. Na een minuutje wachten tenminste.
        waarom lukt het de Franse en Italiaanse merken wel om de app snel te laten zijn en Opel niet?

        misschien iemand een tip om twee mobieltjes gekoppeld te krijgen in de app? Voorheen kon mijn man ook met zijn mobiel via CarPlay connectie maken met de auto. Nu niet meer.

        #18554465
        markil
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 May 2015

          De helpdesk van Opel, dus niet de klantenservice, weigert meldingen in behandeling te nemen als er geen schermafbeelding EN log bestanden worden gestuurd. Probleem is dat via de app geen schermafbeeldingen gestuurd kunnen worden want dan geeft de app een foutmelding. Via de website kunnen geen logbestanden gestuurd worden want die kunnen aleen vanuit de app gestuurd worden. De klantenservice weigert de bestanden samen te voegen. En zo kan het dat Opel kan beweren dat er geen problemen bekend zijn.

          #18554485
          Raynbow6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 July 2007

            Wat voor telefoon gebruiken jullie? Ik heb zelf een iphone en heb totaal geen problemen met de app. Inloggen zonder probleem, verbinden zonder probleem. Alles werkt naar verwachting, en al sinds februari dit jaar. Ik heb overigens geen electrische of hybride Astra, mogelijk heeft het daar mee te maken?

            #18554494
            RichTrip
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 November 2023

              Ik gebruik eigenlijk de My Opel app nauwelijks meer. Vaak is het inderdaad een drama. Ik kwam er na een tijdje achter dat ik het uitgestelde opladen ook gewoon kon doen in de auto (tijd instellen) en met de knop bij de laadpoort (na het starten van het laden). Gevalletje RTFM ;) Hetzelfde geldt ook voor het voorverwarmen.

              Voor wat betreft draadloos Android Auto. Indien dat niet meer werkt inderdaad de gegevens+cache legen van de Android Auto app op je GSM. Daarna werkt het weer. Op vakantie bij veelvuldig gebruik van Google Maps navigatie moet dat wat vaker dan normaal.

              Maar inderdaad, het is redelijk frustrerend dat je het zelf moet ‘leren/uitvogelen/uitzoeken’ om om de problemen heen te werken. Het moet gewoon werken. Je zult maar 60-80 jaar zijn en amper ervaring hebben met een smartphone (no offense overigens). Dan is het rijden in zo’n rijdende computer een frustrerende aangelegenheid. Ik ben 48 jaar en dan heb ik soms al moeite om alles te moeten en kunnen begrijpen.

              #18554879
              eRVee
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 May 2024

                Ik heb de auto (electrische Astra station) sinds eind mei 2024 en vanaf die dag nog geen werkende App gehad. Niet met mijn oude (nog vrij nieuwe) Android telefoon en ook niet met mijn nieuwe Google Pixel 8 (ook Android dus). Hij wil maar niet koppelen met de auto (de laatste activatie stap). Frustratie ten top.

                De klantenservice heeft mijn ticket al eeuwen geleden bij “de IT Helpdesk” aangemeld met screenshots van mij, geen logbestanden daar vroegen ze niet om. Maar elke status update tot nu toe is hetzelfde: “Ze kijken er naar als ze tijd hebben maar ze hebben het vast druk”.

                Onlangs bij de dealer/garage geweest. Zijn daar een dag bezig geweest met mijn oude/reserve telefoon, de auto en mijn Opel account. Die krijgen het ook niet aan de praat en de Opel helpdesk / IT heeft hun ticket ook vrolijk afgesloten met de melding dat alles prima in orde is. Nou, als waar ik werk we zo met de klant omgaan dan hebben we snel geen klanten meer of een heel boze directeur aan de telefoon.

                Inmiddels ben ik het via de zaak (het is een bedrijfsauto) en de leasemaatschappij hogerop aan het zoeken en die zijn inmiddels ook bij de Opel dealer en de klantenservice verhaal aan het halen. Ik ben bang dat die tegen dezelfde betonnen muren op gaan lopen binnen Opel, maar we gaan het zien. Misschien wordt er nu wel iemand wakker.

                Als iemand dit bij een ombudsman, Radar of desnoods een collectieve rechtzaak aanhandig wil maken en genoeg mensen kan verzamelen: Ik doe mee. :good:

                #18554883
                markil
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 May 2015

                  Ik ben voor een gezamenlijke actie. Inmiddels werkt mijn wifi box ook niet meer en is alleen een 3g verbinding mogelijk, ondanks dat mijn telefoon op 4g of 5g staat. Hierdoor werk navigatie actueel en voice commands ook niet meer. Er komt een moment dat ik de Astra dat pand Oosterhout parkeer.

                  #18556156
                  Bassie59
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 July 2024

                    Ik heb geen Astra maar een Corsa Electric van juli 2024. Toen ik de auto kocht werkte My Opel helemaal niet. Dealer verwees naar de klantenservice en andersom. Uiteindelijk na tussenkomst klantenservice een instructie in de mail gekregen en leek het te werken, maar tot nu toe (dec 24) is My Opel onbetrouwbaar.  Ik gebruik de app om het percentage van de accu te checken en om de verwarming vast op afstand aan te zetten. Beide opdrachten doen het vaker niet dan wel. Het systeem reageert ook traag. Na opdracht duurt het lang voordat het systeem laat weten dat de “opdracht niet is gelukt”. Ik vind het echt jammer, want voor de rest bevalt de electrische Opel prima. Wie heeft de oplossing?

                    #18557333
                    RonS
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 November 2021

                      Ik lees alle melding nu van de MyOpel app

                      – TRAAG

                      Als je de app start meldt deze dat de data continue geupdate wordt. ALLEEN DUURT DAT VEELS TE LANG

                      En komt dan vaak met de mededeling dat het niet gelukt is.

                      – GEEN UPDATE DAT DE AUTO VOLLEDIG IS OPGELADEN.

                      Wordt de auto opgeladen krijg je GEEN melding als deze 100% is. Controleer je de app meldt deze 100% en 0km – daar heb ik toch niks aan.

                      Pas na kabel verwijderen update deze dat er 24 tot 45km is afhankelijk van de temperatuur

                      – MEERDERE PERSONEN GEBRUIKEN DE APP

                      Meerdere personen deze app met zelfde auto dan regelmatig dat je opnieuw moet inloggen. Lekker handig…. Niet multi geschikt

                      – VAN TE VOREN OPWARMEN OF COOLEN

                      Probeer je de auto op afstand met app op te waren meldt deze x op x dat de opdracht mislukt is. Waarom ????

                      – 7 DAGEN NIET GEREDEN IVM OP VAKANTIE BV.

                      Meld de app dat je eerst 15min. Moet gaan rijden voordat er contact mogelijk is….. WTF

                       

                      Opel, ik, wij zijn ZEER teleurgesteld is deze App MyOpel

                      Andere merken die gehad heb of nu als lease tijd nu BYD werkt perfect.

                      Snel en doet wat je vraagt

                      BMW idem

                       

                      Ik heb VELE malen contact gehad met de helpdesk van opel en opel Nederland

                      Logfiles en screenshots gestuurd en er is even een moment geweest in begin 2024 dat de app het ff deed. Maar ervoor en erna WAARDELOOS

                      Hoe durven jullie z’n app aan te bieden

                      Ja de app is gratis en dat zal ook het probleem zijn dat jullie it en data opslag geld kost.

                      LOS DIT OP!!!!

                      #18557493
                      markil
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 May 2015

                        Schermafbeelding 2025-03-25 071913

                        Radar bestede aandacht aan de waardeloze klachtafhandeling van o.a. Opel. De problemen die de Astra’s hebben gaan verder dan de boordlader van electrische modellen. Bij diverse Astra’s zijn ook de antennemodule onder het dak vervangen en de volledige boordcomputer. De connectieproblemen ontstaan doordaat software vastloopt en en de antennemodule niet goed aanstuurt. De fabrikant laat de klantenservice afdeling in Nederland in het ongewisse en dealers mogen alleen na toestemming van Duitsland reparaties vervangen. Door de hoge kosten hopen ze klanten ‘af te wimpelen’ door steeds analyses te doen en soms ‘iets kleins’ te vervangen. De vervangen van de complete unit met antenne gaat richting de 5K en dat kan Opel/Stellantis niet dragen gezien de financiele situatie.

                         

                        #18557537
                        Crossland Steve
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 November 2024

                          Opel is het volgende merk die failliet gaat, ze beloven wel maar helaas doen bitter weinig, kijk naar MyOpel WAT EEN DRAMA!! Als ik mijn auto op een parkeerplaats in de stad gaf Myopel aan dat het auto nog thuis was, al 4 maanden is dat zo. Wat een ONDING.

                           

                          Opel is niet het merk van vroeger

                          #18557541
                          RonS
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            8 November 2021

                            Ik hoop dat ook Opel dit leest !!!!!

                            #18557543
                            b3rt_306
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 March 2023

                              Hier ook al maanden dat de app beperkt werk ondanks alle services die geactiveerd zijn. Vele malen contact met de servicedesk met logfiles en screenshots maar niks helpt. Het enige wat werkt is dat ik kan zien dat de auto oplaad maar voor de rest werken de services allemaal niet. Alle problemen zouden zijn opgelost met de laatste versie van de android app maar die gebruik ik al een hele tijd. Schijnbaar is mijn ticket nu pas doorgezet naar technische ondersteunings team. We wachten weer op updates. :unsure:

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.