Het drama wat myopel heet

Forumindex Forums Modellen Astra Het drama wat myopel heet

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18554225
    markil
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 May 2015

      In verschillende onderwerpen worden de problemen met de MYopel appe beschreven. Haperende verbindingen, e-remote die niet werkt, geen ritregistratie, over problemen met schakelen tussen BT en android of carplay. En de lijst zal veel  langer zijn. Soms gaat het tijden goed en dat lijkt de app er mee te stoppen.

      In het verlengde daarvan loopt menigeen leeg over de service van Opel en de klantenservice. Er worden veel cases en problemen ingeschoten, maar er wordt zelden iets opgelost. Laat staan communiceren en opvolging melden. Opel lijkt zich voor het oplossen van problemen vooral te verschuilen achter updates die eens in de zoveel tijd uitkomen, maar zelden lossen deze iets op. Sterker soms worden ze groter. Ook na de update van gister is er een server error, zijn services verdwenen en kunnen er geen foutmeldingen worden ingeschoten via de app.

      Kortom het is drama en hel. Soms zijn er ‘work arrounds’ om de app weer aan de slag te krijgen. De cache wissen of BT aan of uitzetten of de auto terugzetten naar de fabrieksinstellinen. Met deze topic wil ik de tip en trucs bundelen om het werkbaar te houden. Maar wellicht is het ook een begin om de krachten te bundelen en bij opel iets aanhangig te maken, want wat mij betreft is de maat vol. Mijn app werkt als ruim 2 maanden niet meer en er werkelijk niemand van Opel die er wat aan doet.

      #18554426
      Diane Van Braam-Hollander
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2023

        Ik deel jouw mening voor de volle 1000%

        ik heb al zo vaak de vraag in de app beantwoord of ik tevreden ben met de app en telkens kreeg ik hetzelfde antwoord. Ik moest de app updaten. Aangegeven dat ik dat al gedaan had en kreeg toen wederom hetzelfde antwoord. Kortom: ze lezen mijn bericht niet eens.
        als ik geen verbinding te de auto kan krijgen via de app, dan start ik de mobiel opnieuw op. En dan doet hij het ineens wel. Na een minuutje wachten tenminste.
        waarom lukt het de Franse en Italiaanse merken wel om de app snel te laten zijn en Opel niet?

        misschien iemand een tip om twee mobieltjes gekoppeld te krijgen in de app? Voorheen kon mijn man ook met zijn mobiel via CarPlay connectie maken met de auto. Nu niet meer.

        #18554465
        markil
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 May 2015

          De helpdesk van Opel, dus niet de klantenservice, weigert meldingen in behandeling te nemen als er geen schermafbeelding EN log bestanden worden gestuurd. Probleem is dat via de app geen schermafbeeldingen gestuurd kunnen worden want dan geeft de app een foutmelding. Via de website kunnen geen logbestanden gestuurd worden want die kunnen aleen vanuit de app gestuurd worden. De klantenservice weigert de bestanden samen te voegen. En zo kan het dat Opel kan beweren dat er geen problemen bekend zijn.

          #18554485
          Raynbow6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 July 2007

            Wat voor telefoon gebruiken jullie? Ik heb zelf een iphone en heb totaal geen problemen met de app. Inloggen zonder probleem, verbinden zonder probleem. Alles werkt naar verwachting, en al sinds februari dit jaar. Ik heb overigens geen electrische of hybride Astra, mogelijk heeft het daar mee te maken?

            #18554494
            RichTrip
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 November 2023

              Ik gebruik eigenlijk de My Opel app nauwelijks meer. Vaak is het inderdaad een drama. Ik kwam er na een tijdje achter dat ik het uitgestelde opladen ook gewoon kon doen in de auto (tijd instellen) en met de knop bij de laadpoort (na het starten van het laden). Gevalletje RTFM ;) Hetzelfde geldt ook voor het voorverwarmen.

              Voor wat betreft draadloos Android Auto. Indien dat niet meer werkt inderdaad de gegevens+cache legen van de Android Auto app op je GSM. Daarna werkt het weer. Op vakantie bij veelvuldig gebruik van Google Maps navigatie moet dat wat vaker dan normaal.

              Maar inderdaad, het is redelijk frustrerend dat je het zelf moet ‘leren/uitvogelen/uitzoeken’ om om de problemen heen te werken. Het moet gewoon werken. Je zult maar 60-80 jaar zijn en amper ervaring hebben met een smartphone (no offense overigens). Dan is het rijden in zo’n rijdende computer een frustrerende aangelegenheid. Ik ben 48 jaar en dan heb ik soms al moeite om alles te moeten en kunnen begrijpen.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.