GM doet niet bepaald de grootste moeite om hun waarschijnlijk belangrijkste model in jaren geheim te houden. Wat heet: AutoWeek-lezer Menno Romijn mocht hem in Death Valley gewoon even op de foto zetten!
Een konvooi van maar liefst zes Volts in verschillende stadia van productiegereedheid kom je natuurlijk niet iedere dag tegen. Menno bedacht zich dan ook geen moment en greep z’n camera en vroeg of hij de auto’s even op de foto mocht zetten, waarvan u het resultaat hier kunt bekijken. De dames en heren van GM waren -in tegenstelling tot veel andere testrijders- bijzonder behulpzaam, vertelt Menno. “Ze lieten me de binnenkant zien, deden het klepje open voor de stekker, en vertelde me wat er onder de kap zat. Maar dat is geen geheim.”
Inderdaad roept GM al enige tijd luidkeels wat we van hun verlosser moeten verwachten. De Volt wordt in principe aangedreven door een Lithium-Ionaccu, die 16 kWh vermogen levert. Volledig opgeladen komt de Volt daar 60 kilometer ver mee, waarna een verbrandingsmotor aanspringt om de accu weer bij te laden. Eventueel kan de Volt ook aan het stopcontact gehangen worden om de accu bij te laden. Qua prestaties belooft Chevrolet ons dat de Volt van 0 naar 100 accelereert in 8,6 seconden en een topsnelheid bereikt van 161 kilometer per uur. Bij ons in Europa komt de Opel Ampera als zustermodel van de Chevrolet Volt op de markt.
en natuurlijk de foto’s :P
http://www.autoweek.nl/autonieuws/14187/Niks-te-verbergen-de-Chevrolet-Volt