Hemelbekleding Zafira A

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Hemelbekleding Zafira A

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374184
    three-stones
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 April 2020

      Hallo,

      Bij mijn Zafira A is de hemelbekleding bijna helemaal los gekomen. Ik dacht om dat simpel op te lossen, door het lampje in het midden te verwijderen en via het onstane gat lijm sprayen en het doek vast rollen. Ik kwam vrij snel tot de ontdekking dat dit dus niet werkt. Het doek lijmt aan het verpulverde materiaal en laat dus net zo snel weer los.

      Vervolgens geprobeerd om zo veel mogelijk van dit verpulverde materiaal te verwijderen, maar dat lukt niet goed genoeg.

      Mijn volgende stap was, om de hele hemel uit de auto te halen. Zodat ik buiten de auto het bord schoon kan maken en de bekleding netjes kan verlijmen. Maar dat valt dus ook nog vies tegen. De handgrepen boven de portieren zijn simpel te verwijderen. De afdekplaat bij de achterklep, lukte ook nog. En de zijpanelen bij de achterklep heb ik redelijk los van boven. Ik heb nog 6 punten die ik maar niet los krijg. De zonnekleppen (2x). De schroef heb ik verwijderd, maar de zonneklep zit nog muurvast. Ik heb geen idee hoe die verder nog vast zit. En de afdekramen langs de portieren (4x). Die zitten aan de bovenkant vast met een afdekplaatje waar op staat ‘Airbag’. Dat afdekplaatje is simpel te verwijderen, en van de onderzijde zijn de afdekramen ook los te krijgen. Maar op de plek van de afdekplaatjes ‘Airbag’ zitten de afdekramen muurvast. Ook hier heb ik geen idee hoe ik deze los moet krijgen.

      Kortom, wie kan mij vertellen:

      • Hoe kan ik de zonnekleppen verwijderen?
      • Hoe zijn de afdekramen langs de portieren te verwijderen?

      Alvast bedankt voor de hulp.

      #18377521
      Mark_opc
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2011

        Hoi Three Stones,

        Ik had exact het zelfde euvel, evenals 100.000 Zafira rijders denk ik. Heb tig autosloopbedrijven gebeld opzoek naar een vervangende.

        Maar uiteindelijk toch maar zelf los gehaald. Inderdaad de isolatie zooi verwijderen en goed reinigen. Leuk klusje wel hoor.

        Maar de zonneklep beugels krijg je los, door de schroef er nu 1 of 2 slagen in te draaien. Dan de schroef maximaal hard naar boven duwen! er zit een soort flapje waardoor je nu de beugel niet los krijgt. LETOP eigen risico hahah bij mij zijn de flapjes kapot gegaan. Omdat ik niet wist dat ik de schroef hard omhoog moest duwen. Dan vraag jij de zijpanelen, je bedoelt dan waar de gordels doorheen lopen ? die heb ik laten zitten. Ik kon de hemel vanuit de kofferbak naar voren duwen, en zo naar beneden halen en via de kofferbak uit de auto halen. Er zitten ook een 3/4 tal klittenband plakkers tegen het dak aan. En let op met de kabel van de binnenverlichting achterin.

        Nou ik hoop dat het je gaat lukken..

        Groeten Mark_OPC

        #18377524
        Mark_opc
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2011

          Oja, als toevoeging, heb je wel de clipjes los van de zonneklep waar geen schroef in zit? lukken die je wel?

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.