*UPDATE* Help! Wie kan mijn Meriva uitlezen, omgeving Leeuwarden

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila *UPDATE* Help! Wie kan mijn Meriva uitlezen, omgeving Leeuwarden

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18355216
    starter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 January 2013

      Mijn Meriva (januari 2004, 1.6 8V) geeft sinds deze week een motormanagement storing.

      Wie, in Leeuwarden of directe omgeving, kan mijn Meriva uitlezen, zodat ik weet wat er aan de hand (kan) zijn?

      Het begon met het emissielampje (dan weer wel, dan weer niet) en is nu overgegaan in het -continue branden van het- motormanagementlampje. Sinds dit lampje brandt, wil de auto niet lekker doortrekken.

      #18355299
      starter
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 January 2013

        Vandaag auto bij dealer in Lwd uit laten lezen. Lampje met steeksleutel en motormanagement branden afwisselend.

        Storingscodes P0220, P1550, P0340 en P0110. Volgens de monteur een probleem met ECU, motormanagementcomputer. Althans in 9 van de 10 gevallen is dit het probleem volgens de monteur.

        Ze willen wel “trail and error” onderzoek doen, maar dit kost natuurlijk het nodige. Aan de andere kant; het is niet 100% zeker dat de ECU het probleem geeft (dit geeft de monteur ook toe).

        Wat is handig? Een “ruil”ECU zoeken en plaatsen? Of gasklephuis (laten) reinigen?

        Ivm chronische ziekte van mijn vrouw kan ik niet zonder auto en moet ik helaas op de kleintjes letten….

        #18355300
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Vaak wel idd, neem even contact op met “liviu2004” van het forum die kan je helpen met een ECU.

          #18355326
          starter
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 January 2013

            Dank je wel voor de tip Opeltje17.

            Zijn de symptomen van een op t eind lopende ECU idd verschillende storingsmeldingen en lampje aan, lampje uit?

            Na een week gebrand te hebben en vanochtend ook nog bij de Dealer is het lampje nu weer (tijdelijk?) uit….. Geen pijl op te trekken.

             

            #18355327
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              P1550 gaspedaal storing duidt 9 van de 10x op een defecte ECU, ecu’s gaan nog wel eens stuk.

              #18355331
              starter
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 January 2013

                ah, ok. Dank voor je snelle reactie. Dan laten we de ECU vervangen.

                 

                #18355490
                starter
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 January 2013

                  vandaag heeft Liviu2004 de ECU vervangen. In 1 woord:  SUPER!!!! Service aan huis.

                  Bij het testdraaien kwamen we er nog achter dat de Weerstand Koelvin radiator defect is. Stap 1 werkt niet. De overige stappen wel (2 tm 4, in mijn geval).

                  Ik zie het onderdeel op FRSR staan (http://www.fsrs-partswebshop.nl/nl/weerstand-koelvin-radiateur-opel-meriva-a.html). Is dit gemakkelijk zelf te vervangen? Zo ja, hoe pak ik dat aan? Ik ben -uiteraard- niet in het bezit van een brug.

                  De dealer vraagt (vast weer) de hoofdprijs. Bij de universele garage hebben ze het onderdeel niet.

                  #18355566
                  starter
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 January 2013

                    Voor vervanging van Koelvin weerstand nieuw topic aangemaakt……..

                    klikkerdeklik

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.