Help, rechtsvoor rook

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Help, rechtsvoor rook

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18407441
    fast cow
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      toen ik net uitstapte rook ik branderige lucht, rechts voor kwam er wat rook uit de velg. Beetje spuug op de schijf en die was loei heet. Moet ik het nu in de remklauw of in het wiellager zoeken en wat zijn de oplossingen???

      #18407447
      22voeter
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 November 2018

        Remschijf gloeiend heet komt door wrijving, het lijkt er op dat je remblokken aanlopen. Deze komen niet goed vrij, kan vervuiling zijn of een gecorrodeerde remzuiger.

        Remklauw demonteren, goed schoonmaken en inspecteren. Mss is alleen schoonmaken en invetten met special remmenvet genoeg, soms is revisie noodzakelijk, nieuwe remzuigers en stofhoezen/cups monteren.

        Ook kunnen de schijven versleten zijn, die zijn op zich niet zo duur, maar moeten wel samen met de blokken (links en rechtsvoor) vervangen worden. En je remvloeistof moet in goede staat zijn en niet verouderd, remvloeistof is hygroscopisch en trekt water aan, dat zorgt weer voor corrosie in het systeem.

        #18409867
        fast cow
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Het lag aan de remklauw, komt een nieuwe op en gelijk wordt de remvloeistof ververst

          #18409868
          fast cow
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Het lag aan de remklauw, komt een nieuwe op en gelijk wordt de remvloeistof ververst

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.