Help! Inbouwen Parrot CK3100

Forumindex Forums Modellen Insignia Help! Inbouwen Parrot CK3100

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273620
    Jelleeelco
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 October 2012

      Hallo,

      Ik heb een insignia uit 2011 (160pk 4×4) met DVD800 systeem. Deze heeft bluetooth maar mijn telefoons werken daar niet lekker mee. Ik had nog een parrot ck3100 liggen en dacht, die bouw ik even in :shock: DAT viel tegen.

      Kabel besteld, alles aangesloten – niets doet het. Toen las ik ergens dat de blauwe losse draad die uit de KRAM ISO2CAR stekker komt, aangesloten moet worden op de 12v van de auto, en dat iemand dit gedaan had via de sigaretten aansluiting onder de radio. Inderdaad, als ik daar de blauwe draad op aansluit dan heb ik spanning en gaat de carkit aan, en werkt.

      Echter, bij uitschakelen van de motor zijn alle instellingen weg. Ook komt er geen “Goodbye” in het beeldscherm, wat wel de bedoeling is. Alles al geprobeerd: de drie draden van de sigaretten aansluting (geel, donkerbruin en zwart… bij zwart uberhaupt geen spanning), omdraaien van de zekeringen in de kabel (oranje/rood en rood/oranje), niets werkt.

      Heeft iemand hier ervaring mee, weet iemand waar ik die blauwe draad op moet aansluiten zodat carkit goed werkt?

      Alvast bedankt!
      Jelle

      #18297318
      sig63
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 August 2006

        wat je gedaan hebt is het trucje dat nog werkte bij de Vectra/Signum.
        Je hebt een voeding nodig die permanent onder spanning blijft, maar volgens mij is die in het ganse interieur nergens te vinden.

        waarom de originele carkit niet gebruiken? Werkt toch prima?

        #18297319
        Jelleeelco
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 October 2012

          Helaas werkt die niet bij mijn telefoon…niet correct althans.

          #18297320
          calibra-power
            Lid sinds:
            1 July 2004

            Wat heb je voor telefoon dan?
            Heb je wel de laatste firmware? Als je dvd800 nooit is geupdated dan zou dat wel kunnen.
            Ik heb nog nooit problemen gehad. Heb nu de nieuwste s6 edge en werkt ook gewoon zonder problemen.

            #18297321
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Je zal bij een can-bus auto altijd een geschakelde plus moeten trekken(dit zou de sigaretten aansteker kunnen zijn) deze zit namelijk niet in de kabelboom van de radio.

              Aan je parrot heb je 2 draadjes +30(constante plus deze zit in je kabelboom) en +15(geschakelde plus) deze zou je dus ergens vandaan moeten halen, als je deze 2 goed aansluit moet hij goed werken en de instellingen onthouden.

              #18297322
              sig63
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 August 2006

                zou toch moeten gaan:

                Step 2 – connect up the blue box
                1. Disconnect the radio cable – there is a lever that you unclip and pull down to release the cable
                2. Connect the SOT cable to the radio at 1 end and the cable you just removed at the other. Be VERY careful here, do not force it if it will not go, check the pins are aligned in the SOT connector – I bent them and had to reset them with tweezers!
                3. Connect the ISO connectors between the SOT cable and the parrot kit
                4. Connect the mute cable – on the SOT lead i used, the mute cable was short, pink and loose – this needs to be connected to the parrot mute cable – i used a Scotchblock connector
                5. Reverse live and ignition wires – as these are the other way around on the insignia to the parrot kit, you need to swap them over by opening up the in-line fuses and joining the red and orange leads over – so you’ve got red connecting to orange, and orange connecting to red
                6. scotchblock the remote cable (red) from the SOT cable to the +ve of the cigarette lighter cable – i think this was purple. Unwrap a bit of the cloth tape and scotchblock it in.

                zie http://www.insignia-enthusiast.org/forums/index.php?showtopic=3035&hl=parrot#entry224628″ onclick=”window.open(this.href);return false;

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.