Heeft een astra wagon x16xel uit 1994 startonderbreking?

Forumindex Forums Modellen Astra Heeft een astra wagon x16xel uit 1994 startonderbreking?

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276230
    peter777
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 January 2011

      Lang verhaal, maar probeer het kort te houden.

      Astra station uit 1994 x16xel bokt bij vollast. uitgelezen met de paperclip methode en daar kwam uit pingelsensor en egr klep.

      Dus EGR afgedopt, gasklephuis schoon gemaakt. Nog steeds zelfde probleem.

      Bougies vervangen, bobine vervangen. Nog steeds zelfde gedrag.

      Enfin, we hadden nog een X16XEL uit 1997 en deze kabelboom was iets anders, maar deze motor liep perfect (alleen auto helemaal gaar).

      DUS, hele zwik aan kabels en sensoren + computer overgezet. No go, auto wil niet starten.

      Blijkt dat de 97’er een startonderbreker heeft met chip en leesring bij contactslot. Dus dan wil de computer niks doen.

      Computer van de 94’er boom op de 97’er boom, en jawel hij start! Alleen nog steeds bokken bij vollast. Dus alle sensoren + kabelboom vervangen en nog steeds zelfde euvel.

      Blijft er naar mijn idee nog 1 verdachte over en dat is de computer.

      Ik denk (gok) dat de 94’er geen leesring voor de sleutel heeft en dus ook geen startonderbreking, waardoor de 97’er computer geen code krijgt en dus gewoon niet aan wil slaan.

      De truuk met de 97’er sleutel bij het contactslot houden en starten met de andere sleutel (het mechanische deel) werkt ook niet.

      Ik begin te vermoeden dat de 94’er dus helemaal geen startonderbreking heeft af fabriek. Kan dit kloppen?

      En zo ja, is er een manier om dit op te lossen?

      computer (ECU) van de 94’er en 97’er hebben ook andere nummers, connectoren zijn echter hetzelfde…

      Gaat om deze bolide

      Kenteken is nieuwer dan de auto, alle datumstempels op de onderdelen zijn uit 94…

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.