Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Heatwrap
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2012 om 20:41 #17975079
@Vinci wrote:
@RickR91 wrote:
Heb ervaring met roest op voorpijpen op scooters. Voor straatgebruik is het daar niet zo geschikt voor.
Maar dat is niet helemaal een goede vergelijking aangezien die pijpjes meestal weinig afgeschermd zijn.Ehm, ja maar dat is twee takt, dat wordt veeeeeeel heter….
En het staat bloot aan de elementen, dus er komt meer vocht bij.
18 januari 2012 om 21:38 #17975080Heb trouwens ook begrepen dat het de eerste keer aardig kan gaan stomen als er net de heatwrap omheen zit. Tis maar een weetje voor degene die dit ook gaan toepassen en zich rot schrikken van de witte walm die er vanaf komt :P
De rollen zijn trouwens binnen, met 2 x 5 stalen tiewraps. Zal waarschijnlijk nog wel meer bevestigingsmiddelen nodig hebben, aangezien die buizen ook een keer samen komen, en dat met wikkelen niet al te best gaat zitten. Maargoed, daar hebben we nog wel wat andere hulpjes voor :P
Nu nog een zaterdagje en een autoliftje om de uitlaat er vanaf te halen, te wrappen en terug te zetten :)
21 januari 2012 om 13:03 #17975054je hebt een 4-2-1 systeem toch?
Trucje: Begin bij de kop kant op pijp 1. Werk naar beneden tot je bij het Y-stuk bent, daar sla je 1 keer omheen (of een halve keer, afhankelijk van wat makkelijker uitkomt) en gaat dan met de andere kant van het Y stuk weer omhoog. Dan kom je bij pijp 4 uit.
Zelfde doe je voor 2 en 3.Dan kom je bij het wrappen van de twee Y stukken waar die weer samen gaan komen.
Je legt 5 a 10cm wrap in de V en slaat dan buitenom, zodat je zowel de binnenkant van de V beschermt als dat je het stuk wat er overheen hangt vast trekt met de wrap die je er omheen wikkelt. (onderbroek vorm wrappen)
Dan herhaal je weer hetzelfde patroon en komt weer omhoog. Hier laat je wat ruimte over in de wrap zodat je weer die overslag in de binnenkant van de V kan maken. Omdat je dan onderdoor moet en moet kunnen trekken aan de wrap, heb je dus even wat ruimte nodig.En dan komt het laatste stukje nog, maar dat is gewoon een rechte pijp. Even dat puntstuk bescherminkje leggen en dan pijp wrappen. Easy peasy.
22 januari 2012 om 11:53 #17975081Goede tip!
Kan je me ook vertellen hoe ik dit dan het beste kan wrappen:
:thumb
22 januari 2012 om 18:23 #17975082Ik denk dat je daar een aardig blikje geduld en een voorraadje tiewraps voor moet open trekken :P
@McKaamos: Ik heb inderdaad een 4-2-1. Zal het in gedachten proberen te houden hoe het moet :PHelaas moet ik m’n heatwrap-werk uitstellen ivm gesneuvelde spanrol. En noodgedwongen op zoek ga naar een andere auto. Corsa’tje blijft nog in bezit voor flink herstel waaronder een andere motor en indeling van de motorruimte. (2.5 of 3.0 V6 non-atmo in gedachten) ;)
27 februari 2013 om 13:26 #17975083hier kun je ook hoezen voor turbo’s bestellen en misschien ook wel voor je turbo spruitstuk
http://www.motexperformance-shop.nl/c-1288548/isolatie-materiaal/
hoeveel meter heb je ongeveer nodig voor een 4 cilinder spagethi spruitstuk ?
ik wil het aanschaffen voor mijn manta b c20xe spruitstuk. met driften kan ik een minder warme motor ruimte wel gebruiken !
28 februari 2013 om 15:57 #17975084Hiervoor had ik 1 rol nodig en een stuk of 15 stalen tyraps.
28 februari 2013 om 16:03 #17975085Ik had trouwens mijn heatwrap en zipties via txautosport.co.uk gekocht.
Die turbo blankets zijn in de USA een stuk goedkoper dan hier.
http://www.ptpturboblankets.com” onclick=”window.open(this.href);return false;28 februari 2013 om 19:11 #17975086ik heb het al in verschillende reacties voorbij zien komen maar de voornaamste voordeel van heatwrap is:
Temeratuur vasthouden. Als je de downpipe/spagettie spruitstuk voorziet van uitlaat isolatie tape zullen de hete uitlaatgassen sneller afgevoerd worden. Oftewel een betere flow, gevolg daarvan is meer vermogen. en vermogen vasthouden! als de temperatuur van de uitlaatgassen en uitlaatspruitstuk te veel gaan verschillen implodeerd de hete lucht zodra het de motor uitkomt en dit kost vermogen. dus de spruitstuk aan de voorkant is eigenlijk niet optimaal.maar door een dikke pakket koelers voor de uitlaat en kleine grill worden de nadelen ten opzichte van de uitlaat aan de achterkant van het blok geminimaliseerd.EDIT: ze zijn in heel veel kleuren leverbaar: http://www.tuning-gids.nl/uitlaat_isolatie.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
28 februari 2013 om 21:08 #17975087Ach bij mij zit het erop om straks de carbon kap niet weg te laten smelten :jerry
28 februari 2013 om 21:14 #17975088@Corsa_GSi wrote:
Ach bij mij zit het erop om straks de carbon kap niet weg te laten smelten :jerry
Dacht altijd dat carbon goed tegen hitte kon :hmmz F1
1 maart 2013 om 15:55 #17975089carbon is niet altijd gelijk qua materiaal / bewerking.
1 maart 2013 om 21:35 #17975090@Corsa_GSi wrote:
Hiervoor had ik 1 rol nodig en een stuk of 15 stalen tyraps.
hoe breed was die rol en hoeveel meter ?
ik denk dat ik het met 10 meter niet red of wel om een spagetti spruitstuk in te wrappen ?
2 maart 2013 om 13:19 #17975091http://www.txautosport.co.uk/ceramic-exhaust-wrap-10m-x-51mm-x-3mm–ss-ties-256-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
10Meter x 51mm x 3mm
Volgens mij had ik deze en had ik aan 1 rol net genoeg om dat spruitstuk van mij te doen, maar ik heb wel meer dan 6 van die stalen tyraps gebruikt! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.