Headunit

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Headunit

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248051
    Seth
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 September 2009

      Hey iedereen,

      Mijn HU heeft het begeven en nu wil ik voor een definitief goed model.
      Ik zou graag vooral een radio willen met volgende specs:
      – Stuurwielbediening
      – USB of SD/MMC
      – Subwoofercontrol apart
      – Blauwe of witte toetsenverlichting
      – Bluetooth (mag maar hoeft zeker niet)
      – Zwarte cover (zilver staat niet met zwart/blauw interieur 8) )

      Heb er een paar gezien die me wel aanstonden maar ik wil toch reacties van eventuele ervaringen met deze merken/modellen. Ook weet ik niet of al deze radio die specs hebben die ik graag zou willen:

      – Pioneer deh-8300sd (subwoofer instelbaar per db?)
      – Alpine iDA-X305S
      – Alpine cda-117Ri

      Mocht iemand nog een andere autoradio kennen waar hij of zij tevreden van is mag je het gerust zeggen (ook de contra’s mochten die er zijn)

      Grtz Seth

      #18012116
      Powercorsa
        Lid sinds:
        26 October 2007

        Zou eens kijken naar de Kenwood KDC-BT61U, kwalitatief een goed toestel

        #18012117
        Seth
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 September 2009

          Heeft dit toestel ook een menu waar ik mijn subwoofer apart mee kan instellen per dB?

          Grtz Seth

          #18012118
          Veldmaatbeunhaas
            Lid sinds:
            13 July 2009

            Je doet met geen van de genoemde radio’s een miskoop. Zijn kwalitatief allemaal goede toestellen. Pioneer en alpine behoren wat gebruik van componenten betreft tot de echte top. Kenwood zit daar net iets onder, maar is voor 90% van de gebruikers niet merkbaar minder. Het enige kleine nadeel met pioneer is dat de massasporen behoorlijk gevoelig zijn, als je versterker(s) slechte massa hebben of als je tulp kabels los trekt als de radio aan staat brand deze door. Bij normaal gebruik heb je hier dus absoluut geen last van. Ik zou een keer naar een winkel gaan waar ze de modellen hebben en gaan spelen, dan kan je er achter komen welke het fijnste in bediening is.

            #18012119
            Powercorsa
              Lid sinds:
              26 October 2007

              Ben het niet helemaal met je eens Veldmaatbeunhaas, niet elk Pioneer toestel hoort tot de top.
              De High-end toestellen wel, maar de nieuwe lagere lijnen niet. Maar dat blijft vaak een discussie punt. ;)

              De massa zekering op de lijnuitgangen blijft idd een zwak punt, maar dat komt gewoon door de kostenbesparing op de toestellen.
              Hadden ze betere hoog Ohmige componenten gebruikt, dan hadden ze een beter maar duurdere radio gehad.

              Hoe bedoel je Seth? de sub appart afstellen per dB?
              Alle speakers zijn vrij instelbaar, het is een zeer uitgebreide radio.
              De tip om eens te gaan naar een winkel om met de toestelen te gaan spelen is een hele goede, de BT-61U is zeer uitgebreid waardoor de bediening voor de meeste mensen te wensen over laat. Te veel instellingen waarmee je het geluid/instellingen kunt beïnvloeden.

              #18012120
              Seth
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 September 2009

                Ik wil graag de subwoofer zoals je bij vele sony’s ook ziet apart instellen vanaf de radio: Dan kun je je volume etc ook harder of lager zetten en daar heb je ook een menu subwoofer en daar kan je per 1 stap je volume van je subwoofer instellen.

                Grtz Seth

                #18012121
                HardcoreHell
                  Lid sinds:
                  14 March 2005

                  Dit is de Pioneer die jij noemt:

                  Maar misschien is dit wat:
                  Pioneer deh-9300sd

                  Pioneer deh-p88rsII

                  #18012122
                  Powercorsa
                    Lid sinds:
                    26 October 2007

                    Ah. sub niveau, ja is te regelen.

                    Voor al de laatste van HardcoreHell is een hele mooie, maar geen USB. De P99RS heeft dit wel, maar geen OEM stuurwiel bediening optie ;)

                    #18012123
                    Seth
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 September 2009

                      Ja ik zoek liefst het complete pakketje, dan mag het wel wat meer kosten.

                      Ik heb ze net bezien en zie ook dat de deh-9300sd geen stuurwielbediening ondersteunt, wat ik toch wel enorm handig vind en zelfs mistte bij mijn vorige radio. Mits ik ook altijd mijn liedjes via USB-stick of SD-kaart beluister is dit toch ook wel een must have voor mij.

                      Het instellen van het niveau van de subwoofer vind ik ook belangrijk omdat ik verschillende genres beluister wat soms meegeeft dat mijn subwoofer harder of minder hard moet spelen tegenover mijn boxen.

                      Als de Pioneer werkt met niveauregeling van subwoofer ben ik geneigd om deze te nemen omdat hier toch goede reviews van te zien zijn en eigenlijk geen slechte…

                      Grtz Seth

                      #18012124
                      Bluns
                        Lid sinds:
                        24 December 2005

                        Ik zou absoluut voor de Alpine cda-117Ri gaan.
                        Heb ook de voorloper 9886r gehad en allebei top!

                        Kwa bedieningsgemak en kwaliteit kan er naar mijn mening weinig aan tippen.

                        #18012125
                        Veldmaatbeunhaas
                          Lid sinds:
                          13 July 2009

                          De p88rs lijkt me een beetje overkill, dit is een headunit met complete filter opties om speakers actief te gaan aansturen, met andere woorden extreem veel instel mogelijkheden wat niet echt zorgt voor bedieningsgemak. Je kan ook losse bass remote’s kopen zoals bijvoorbeeld de caliber cxq3. Schijnt erg goed te werken en kost ongeveer 65 euro als ik het goed heb.

                          Om de keuze makkelijk te maken voor je head unit:
                          1 Bedenk welke functies voor jou belangrijk zijn, in jouw geval stuurwiel bediening en usb
                          2 Ga naar een fatsoenlijke audio winkel, dus geen halfords ofzo
                          3 Bekijk welke headunits de functies hebben en kijk dan naar welk uiterlijk je aanstaat en speel met de radio’s om te kijken welke fijn is in bediening.

                          Voor merken zou ik kijken bij: Pioneer, alpine, clarion of kenwood.

                          #18012126
                          Seth
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            16 September 2009

                            Voor mij is de prijs niet zo belangrijk (ben Rockefeller niet maar toch…) maar ik wil een radio die kwalitatief goed is, zuiver van geluid en aan mijn specificatie-eisen voldoet. Het dient ook maar als autoradio en niet om prijzen te gaan binnenslepen…

                            Alpine is een grote naam op het gebied van audio dus ik denk zeker niet dat je daar een miskoop mee kan doen, al zitten er zeker opties op die ik niet veel (om niet nooit te zeggen) ga gebruiken en dan is het een beetje stom om meer geld uit te geven aan een radio die je maar voor de helft benuttigd.

                            De Pioneer vond ik zeer mooi en vrij goedkoop, Pioneer is ook een betrouwbaar merk voor zover ik het weet en het heeft alles wat ik nodig heb zonder extra frullen (die enkel maar kapot kunnen).

                            Downgraden zal ik allensinds niet doen want ik kom van een Medion autoradio. Zeer goed toestel maar net te zwak waarvoor ik het gebruik. Ook geen stuurwielbediening noch subwooferleveling (enkel Bass maar dat gaat ook via de speakers dus dat vervormd gewoon mijn geluid)

                            Denk dat ik voor de Pioneer ga, mocht deze echt tegenvallen laat ik het jullie weten ;)

                            Grtz Seth

                            #18012127
                            Veldmaatbeunhaas
                              Lid sinds:
                              13 July 2009

                              Ik heb al jaren pioneer en wil niets anders, reden, ik vind de pioneers er mooier uitzien als de alpines wat ze zeker niet minder goed maakt. Ik wou je ook duidelijk maken dat het jammer is veel geld uit te geven aan functies die je niet gebruikt.

                              #18012128
                              Seth
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                16 September 2009

                                Ja hoor meer goede reacties van Pioneer. Heb net de Pioneer 8300sd besteld en hopelijk komt ie vrijdag aan :)

                                grtz Seth

                                #18012129
                                Seth
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  16 September 2009

                                  Vandaag aangekregen en ineens geïnstalleerd.

                                  Man dat is een wereld van verschil tegenover mijn vorige autoradio! Mijn woofer klink superhard nu. Maar aan die instellingen kan ik nog niet uit. Ga de manual eens onder handen moeten nemen.

                                  Grtz Seth

                                  #18012130
                                  Veldmaatbeunhaas
                                    Lid sinds:
                                    13 July 2009

                                    Gewoon een beetje spelen, kom je er het snelste uit. Veel plezier er mee. :kewlpics ??

                                    #18012131
                                    Seth
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      16 September 2009

                                      Tnx! Er is een soort van voorbereiding voor als je met Opel oid rijdt zodat je geel en rood gemakkelijk kan wisselen, ivm het geheugenverlies als je sleutel uit je contact is, ook de remote is voorbereid. Je hoeft dus al niet te knippen en vijzen met lussterklemmen wat toch leuk is voor een installatie!

                                      Heb de radio nu ingesteld naar mijn smaak qua geluid en ik moet zeggen het is leuk om zo te horen naar mijn radio met de aangesloten versterker en woofer die veel harder gaat dan tevoren. Dit nodigt toch uit om mijn speakers te gaan wisselen van standaard naar nieuwere boxen omdat je hier ook goed geluid hebt maar je hoort gewoon dat je speakers niet aankan wat je radio aankan. …misschien het volgend puntje… :D

                                      Qua bediening is het waarschijnlijk gewoon een kwestie van aanpassen. Ik ben een simpele autoradio gewoon geweest en dit heeft VEEL meer qua bediening. Je krijgt er een CD-ROM bij waar de gebruikersinstallatie etc opstaat maar die heb ik nog steeds in zijn verpakking gelaten (zoals dat elke man dat doet:D) Enkel nog zoeken hoe ik mijn datum en tijd moet instellen.

                                      :kewlpics van de headunit heb ik enkel als ie al ingebouwd is maar dat vinden jullie hoogstwaarschijnlijk niet zó erg dus bij deze:

                                      Grtz Seth

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.