Harness bar corsa a

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263002
    KRSA2000
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 February 2009

      Het was een gepriegel… Maar hij zit er in!

      Ik heb tot nu toe geen andere corsa a-tjes gezien met een harness bar,
      ben ik misschien de eerste?

      #18203940
      theunm
        Lid sinds:
        29 June 2004

        je afbeeldingen doen het hier niet

        #18203939
        Manta-aero
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          Weet niet of je auto ook op de weg komt, en kan de foto’s ook nog niet zijn. Maar hoe zit dat eigenlijk met de APK? Daar zal ongetwijfeld staan, dat het deugdelijk gemonteerd moet zijn. Wat valt daaronder, of is dat puur van de keurmeester afhankelijk?

          #18203941
          KRSA2000
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 February 2009

            Foto’s doen het weer…

            We zullen morgen zien wat de keurmeester zegt, ik ga morgen voor de apk.
            Het zou geen probleem mogen zijn, alles zit deugdelijk gemonteerd.

            #18203942
            wagnas
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 May 2007

              Je had beter een gat in de kooi kunnen boren en met een dikke bout daaraan vast. Als je kooi staal is en vastgeschroefd aan de bodem is dat sterk genoeg, zeker sterker dan dat je het nu hebt.

              Of je gordels naar de punten van de achterbankgordels.

              Vind die harness bar er eigenlijk niet uitzien. :thumbdown Je rolkooi is wel mooi zo.:)

              #18203943
              Corsaliefhebber
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 February 2012

                Het ziet er leuk uit, al vindt ik de kooi mooier als de harnessbar
                maar ik twijfel even over het nut van een halve kooi,
                Mijn idee verplaats je zo de kreukelzone
                juist naar de plek waar jezelf zit, omdat het daar dan minder stevig is als nu achterin?
                Dit is puur in theorie en mijn mening na het zien van het geheel,
                ben nog niet zo bekend met rolkooien daarom hier over mijn vraag ;)

                Succes met de apk en keep up posting over deze leuke Corsa. :thumb

                Grtz Corsaliefhebber king:

                #18203944
                theunm
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  in mijn ogen is dit geen rolkooi maar slechts en beugel.
                  een kooi hoort ook naar voren te lopen.
                  verder kan ik niet zien of er ook verstevigings platen onder de voetplaten zitten.
                  een beetje lullig als je rolkooi door de bodem naar buiten steekt

                  iemand met een las apparaat en een meter buis had hetzelfde resultaat kunnen halen.

                  ieder zijn eigen smaak

                  ziiten er nog labels met e-keur op de gordels ?
                  die heb je wel nodig

                  #18203945
                  KRSA2000
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 February 2009

                    @wagnas wrote:

                    Je had beter een gat in de kooi kunnen boren en met een dikke bout daaraan vast. Als je kooi staal is en vastgeschroefd aan de bodem is dat sterk genoeg, zeker sterker dan dat je het nu hebt.

                    Of je gordels naar de punten van de achterbankgordels.

                    Vind die harness bar er eigenlijk niet uitzien. :thumbdown Je rolkooi is wel mooi zo.:)

                    Ieder zijn eigen smaak… ;)

                    De harness bar is boven bevestigt aan de originele bevestingspunten van de riemen en onder met heavy duty (500kg) klemmen vast aan de (stalen) “kooi”. Lijkt me sterk zat.

                    Plus boren in de kooi/beugel zou de hele constructie verzwakken… Lassen is dan een wijzere optie! :thumb

                    #18203946
                    KRSA2000
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 February 2009

                      @Corsaliefhebber wrote:

                      Het ziet er leuk uit, al vindt ik de kooi mooier als de harnessbar
                      maar ik twijfel even over het nut van een halve kooi,
                      Mijn idee verplaats je zo de kreukelzone
                      juist naar de plek waar jezelf zit, omdat het daar dan minder stevig is als nu achterin?
                      Dit is puur in theorie en mijn mening na het zien van het geheel,
                      ben nog niet zo bekend met rolkooien daarom hier over mijn vraag ;)

                      Succes met de apk en keep up posting over deze leuke Corsa. :thumb

                      Grtz Corsaliefhebber king:

                      Ik hou je op de hoogte… ;)

                      #18203947
                      KRSA2000
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 February 2009

                        @theunm wrote:

                        in mijn ogen is dit geen rolkooi maar slechts en beugel.
                        een kooi hoort ook naar voren te lopen.
                        verder kan ik niet zien of er ook verstevigings platen onder de voetplaten zitten.
                        een beetje lullig als je rolkooi door de bodem naar buiten steekt

                        iemand met een las apparaat en een meter buis had hetzelfde resultaat kunnen halen.

                        ieder zijn eigen smaak

                        ziiten er nog labels met e-keur op de gordels ?
                        die heb je wel nodig

                        Ben ik met je eens… Is maar een beugel.

                        Wat er nu er in zit is van OMP en heeft ook verstevingsplaten onder de voetplaten.

                        Ik wil uiteindelijk zoiets aanschaffen (deze is toevallig van wiechers):

                        Riemen hebben een e-keur merk, maar is geen vereiste voor de keuring:

                        #18203948
                        sylvester1
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 May 2007

                          De stand van de gordels zijn nu niet goed.
                          Je moet je met 4/5/6 punts gordels houden aan de opgegeven graden hoe je ze moet plaatsen.
                          Als je nu van achter/zijkant aangereden wordt dan houdt de beugel de krachten echt niet. Dan knikt hij en gaan je gordel van spanning.
                          Zoals meerdere zeggen, monteer de gordels netjes op de vaste punten. Ook niet aan de beugel, want deze helpt niet met een ongeluk aan de voor of achterkant. Een corsa a knikt negen van de tien keer in de midden.

                          #18203949
                          KRSA2000
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 February 2009

                            @sylvester1 wrote:

                            De stand van de gordels zijn nu niet goed.
                            Je moet je met 4/5/6 punts gordels houden aan de opgegeven graden hoe je ze moet plaatsen.

                            Ik heb me hier aan gehouden:

                            Deze gegevens kom ik op verschillende sites tegen. Aan welke gegevens hou jij je aan?

                            @sylvester1 wrote:

                            Als je nu van achter/zijkant aangereden wordt dan houdt de beugel de krachten echt niet. Dan knikt hij en gaan je gordel van spanning.

                            Misschien… Maar de spanning gaat er ook vanaf als ik ze achter vast maak en ik wordt van achteren/opzij aangereden. (vanuit gaan van een kracht dat ook m’n hb doet knikken)

                            @sylvester1 wrote:

                            Zoals meerdere zeggen, monteer de gordels netjes op de vaste punten. Ook niet aan de beugel, want deze helpt niet met een ongeluk aan de voor of achterkant. Een corsa a knikt negen van de tien keer in de midden.

                            Dus, jij zou ook geen harness vastmaken aan een beugel/kooi met geintegreerde hb?

                            Btw, ik wil geen betweter zijn of als een overkomen… Ik vraag alleen soms wat meer uitleg en deel graag mijn gedachte gang.

                            #18203951
                            sylvester1
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              8 May 2007

                              Een rolbeugel vind ik zowieso niks. Minimaal een 6 punt kooi.
                              En een 3 inch 6 punt gordel en schuim op de kooi.
                              Heb je ook ankerplaten onder je rolbeugel.

                              #18203950
                              KRSA2000
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 February 2009

                                Ik heb idd ook ankerplaten onder mn beugel. Anders heeft een beugel/kooi geen nut, en is het alleen voor show!
                                Zoals je misschien boven al gezien hebt, wil ik uiteindelijk ook naar een 6 punts kooi (wel met zij/deur versteviging erbij).

                                Sent from my GT-I9300

                                #18203952
                                Corsaliefhebber
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 February 2012

                                  Zeer interresant deze materie, :D
                                  Ook de tekeningen en alles met de graden hoeken van hoe de gordels te bevestigen,
                                  Dit heeft mijn interresse om me hierin te verdiepen zeker gewekt, Thanks :D

                                  Grts van Corsaliefhebber king:

                                  #18203953
                                  KRSA2000
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    25 February 2009

                                    APK? Vlag & wimpel!

                                    Sent from my GT-I9300

                                    #18203954
                                    Corsaliefhebber
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      19 February 2012

                                      :thumb :thumb :thumb Altijd een mooi moment.

                                      #18203955
                                      KRSA2000
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 February 2009

                                        Ik wil eigenlijk geen ouwe koeien uit de sloot halen…
                                        Maar voor de geintresseerde hierbij nog een link (via de DHRA) wat het bevestigen van een harness betreft.

                                        http://www.dhra.nl/wp-content/uploads/2012/11/SeatbeltGuide06-05-12.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.