Harde knal/bonk Vectra GTS

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Harde knal/bonk Vectra GTS

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271050
    turbosix
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 November 2010

      Beste forum leden,
      Mijn vrouw was vanmiddag met de Vectra op pad en kwam nog al geschrokken thuis.
      Ze vertelde mij dat ze tijdens het rijden op een 60km weg (rechtuit, geen drempels oid) een kei harde knal hoorde, leek van het wiel rechts voor te komen, net of er iets afbrak.
      Beide kids lagen te slapen en waren flink wakker geschrokken, auto aan de kant maar helemaal niks te zien!?!?
      Bij thuiskomst heb ik de auto even goed bekeken maar kan zo niks vinden en hij rijd zoals altijd, veren lijken me in eerste instantie zo in orde en alle 4 wielen zitten er nog.

      Ik zal hem morgen in het daglicht even op de krik zetten maar hebben jullie een idee wat dit eventueel geweest kan zijn?
      Het gaat nog steeds om een Vectra C2 2.2dgi GTS uit 2008.
      Alvorens bedankt voor het mee denken.

      #18277899
      Tech 1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 February 2013

        Zelf ook gehad met m’n Signum,een hele harde knal,dacht dat ze rechtsvoor een dikke steen tegen m’n raam gooiden.
        Ook zelf niks kunnen vinden,later bij de APK bleek dat er een stuk van een veer rechtsvoor was afgebroken.
        Als ze bij je achterportier naar binnen rijden maakt minder lawaai,heb ik helaas deze week ondervonden :(
        Zie topic viewtopic.php?f=6&t=392&start=5650

        #18277900
        GTS Vectra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 July 2011

          Niet bekent bij mij dit incident. :hmmz

          #18277901
          turbosix
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 November 2010

            Bedankt Tech 1, ik had het gelezen van je Signum, ik heb dezelfde schade eens gehad, alleen vond ik hem zo op het parkeerterrein terug.

            Ik ga de veren even heel goed inspecteren!

            #18277902
            zorro4500
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 February 2005

              Klinkt inderdaad als een gebroken veer. Heb ik zelf ook al eens mogen meemaken.

              #18277903
              Tech 1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 February 2013

                Succes met het zoeken,het was bij mij niet eens een heel groot stuk wat weg was,maar wel afkeur voor APK.
                Ik had gelijk de top lagers ook maar laten vervangen,omdat de boel toch uit elkaar moest.
                Er waren toen het mij overkwam kinderen met dingen naar elkaar en over de weg aan het gooien,toen ik stopte vlogen ze snel weg,vandaar dat ik dacht dat ze iets op m’n auto hadden gegooid.

                Dat is nog vervelender als zo’n schade hebt,en geen dader :???:

                #18277904
                turbosix
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 November 2010

                  Heb net de auto op de krik gehad, voorste wielen er af, onder de auto gelegen, in z’n bek gekeken maar niks raars kunnen ontdekken!?

                  Hij gaat over 2 weken toch op de brug ivm grote beurt, misschien dat ik er gelijk even een setje Eibach’s onder gooi, voor het goede gevoel.

                  (De dader van mijn schade was hem gesmeerd idd maar een agent in burger had haar kenteken genoteerd, ze kreeg er dus ook nog een bekeuring bij)

                  #18277905
                  kadettgte@freeler.nl
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 March 2005

                    :thumb Misschien ergens overheen gereden wat in je wielkast sloeg ?????

                    #18277906
                    turbosix
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 November 2010

                      Daar dacht ik ook aan maar ze zei dat het echt een brekend metaal geluid was.
                      Kan het toplager ok zo’n klap geven,? ik lees er vaak over dat ze deze ook vervangen met een veren wissel.

                      En toplager=veerpootlager toch?

                      Bedankt voor het meedenken Leo.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.