Haperen bij koude start

Forumindex Forums Modellen Insignia Haperen bij koude start

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18423334
    jeroendr
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 October 2008

      Goedeavond,

      Al geruime tijd ben ik aan het worstelen met een haperende insignia 2.0l turbo 4×4 (A20NHT). Dit haperen is alleen bij een koude start. Na 20/30 sec als het toerental zakt naar normaal is het helemaal weg en rijd hij als een zonnetje.
      Krijg geen motorstoringslampje en bij het uitlezen komen er ook geen fouten naar boven.

      Wat ik al allemaal vervangen heb is:

      Bougies, Bobines, LMM, Lambda (voor katalysator), Temperatuursensor, Brandstofdruk sensor (hoge druk) en heb ik de gasklep gereinigd.

      De gasklep kan ik niet resetten, klopt dit?

      Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met ideeën waar ik nog naar zou kunnen kijken. Weet het zelf inmiddels niet echt meer waar ik het nog kan zoeken :wacko: . :help:

       

      Groeten en alvast bedankt,

       

      Jeroen

      #18423649
      Insigniauser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2014

        Waarom zou je de gasklep willen resetten? Zoals je aangeeft loopt de motor prima als deze op temperatuur begint te komen en het toerental zakt. Blijkbaar zit er iets niet goed in de mengselverrijking (vroeger “choke” genoemd) als je motor nog koud is. De gasklep heeft daar geen invloed op.

        Wat je misschien zou kunnen doen is de injectoren (laten) reinigen en/ of laten bekijken op verstuif beeld bij een specialist. Misschien wil je eerst zelf experimenteren door een additief (injectorcleaner) aan de brandstof toe te voegen en normaal te rijden, al heb ik daar zelf weinig tot geen ervaring mee of dit daadwerkelijk effect heeft zoals de fabrikanten dit claimen. Baat het niet, het schaadt ook niet.

        Injectoren kunnen vervuilt of versleten (dan vervangen) zijn door gebruik van verkeerde/ vervuilde brandstof. Gebruik ook liever geen E10 brandstof maar de premium varianten (98 RON) ook al zou de auto hierop kunnen lopen volgens de checker op internet. Welke brandstof tank je?

         

         

        #18423651
        jeroendr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 October 2008

          De gasklep heb ik gereinigd, dacht daarom hem te resetten. Echter die geeft een communicatie fout.

          Ik tank nu E10, zal eens proberen met andere variant. Zal er inderdaad eerst eens injectorcleaner ingooien.

           

          Wat me trouwens wel opvalt na alles wat ik tot op heden vervangen heb is dat hij alleen maar slechter gaat lopen,

          maar wel sneller op temperatuur heeft waardoor hij dus sneller weer normaal loopt.

           

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.